Robocoop Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Bør de reise snart? Øya Irland bør vel være irsk, og britene sendte jo militære og leiesoldater som drepte og voldtok så nylig som på 1920 tallet. Det virker som om norske medier støtter England. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Øya er irsk. Men det er litt for mange protestanter i Nord-Irland til at man kan si at alle i Nord-Irland er tilhengere av løsrivelse. Lenke til kommentar
Flack90 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg støtter IRA gruppene i deres kamp for en samling av Irland. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) De voldelige elementene i Nord-Irland er ingen gjeng med pusekatter. Endret 10. mars 2009 av Simon Aldra Lenke til kommentar
Partlow Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Jeg støtter IRA gruppene i deres kamp for en samling av Irland. Irland er irsk, ja, men hva med alle de protestantiske, britisk-skotsk-ættede menneskene som har bodd der i hundresvis av år? Det må nesten tas hensyn til disse og i fredsprosessen. Endret 10. mars 2009 av Partlow Lenke til kommentar
sosialliberal Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 (endret) Hvis Irland blir samlet, er jeg redd at protestanter i nord kommer til å miste mye politisk makt i forhold til beslutningstaking. Det eneste jeg kan tenke meg som kan til en viss grad unngå dette problemet er at Irland benytter seg av et løs konføderativt statssystem, der den politiske makten er mer balansert mellom nord og sør. Et føderativt system med begrenset selvstyre til nord tror jeg ikke er en vei å gå. Endret 11. mars 2009 av statsviter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå