Emancipate Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg driver å ser litt på eksterne lydkort. Jeg har mer eller mindre bestemt meg for dette: PreSonus Firebox http://www.presonus.com/products/Detail.aspx?ProductId=4 Er det ok? Lenke til kommentar
fredrune Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg driver å ser litt på eksterne lydkort. Jeg har mer eller mindre bestemt meg for dette: PreSonus Firebox http://www.presonus.com/products/Detail.aspx?ProductId=4 Er det ok? Har ikke "hørt" lydkortet, men gir sikkert helt ok lyd. latency, kan du jo endre internt i ditt musikkprogram. Kortet er sikkert raskt nok til lav latency Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 latency, kan du jo endre internt i ditt musikkprogram. Kortet er sikkert raskt nok til lav latency Jo da, men det kommer an på kortet (og ikke minst driveren) hvor lavt man kan sette det før det kommer skurrelyder. Har du noen andre kort å anbefale i samme prisklasse? Lenke til kommentar
fredrune Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 latency, kan du jo endre internt i ditt musikkprogram. Kortet er sikkert raskt nok til lav latency Jo da, men det kommer an på kortet (og ikke minst driveren) hvor lavt man kan sette det før det kommer skurrelyder. Har du noen andre kort å anbefale i samme prisklasse? Skurrelyder? ok.. meg ubekjent Ville tro de fleste i den prisklassen er nogelunde like i resultat ( vil jeg tippe da ) Brukte selv Creative 16bit lydkort i flere år, og fikk lav latency på det uten skurr... kostet jo under 1000 lappen for maange år siden. Bruker Motu selv, og kan ikke få skryti nok av dem! selvfølgelig noe dyrere men vært vær krone! :o) ( 828MK II ) har fungert problemfritt i over 6 år. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Firebox vil funke helt ypperlig. Lydkortene i konnekt-serien til Tc elektronik er også bra saker Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 14. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2009 Jeg ser at Echo Audiofire 2 er billigere, er det like bra? http://www.echoaudio.com/Products/FireWire...Fire2/index.php Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg fikk anbefalt et "Native Instruments Audio Kontrol 1" i butikken, og jeg må si jeg er MEGET skuffet. Med det interne lydkortet kan jeg få en latency ut på 11.6 ms (Cubase) og idle cpu-bruk på ca 13%. Med Audio Kontrol 1 kan jeg få en latency ut på 10.5 ms og idle cpu-bruk på ca 35%! 2700 kroner for bare ett millisekund er jo penger ut av vinduet. Det går an å stille inn lavere, men da kommer det skurrelyder. Jeg hadde forventet meg noe rundt 4 ms (det jeg har i Linux med det integrerte lydkortet), men det går visst ikke. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg har også dårlige erfaringer med det lydkortet, gå i butikken og klag ikke hør på selgerene.. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 24. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2009 Jeg skal gå å bytte det i en Firebox. Selgeren sa jeg kunne bytte det hvis jeg ikke aktiverte noe av programvaren (noe jeg ikke har gjort) så det burde ikke være noe problem. Det værste var at Fireboxen var på salg, så dette kostet 100 kroner mer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå