Gå til innhold

Tillate en form for "kryssposting"?


Anbefalte innlegg

Dobbelposting skal man ikke drive med. Men så stort som forumet er, kan jeg lett se for meg tråder som kan ha interesse på tvers av to eller flere kategorier som ikke nødvendigvis er besøkt av de samme brukerne. For eksempel startet jeg nettopp i programmeringsforumet en tråd som egentlig like gjerne kunne være i filosofi-forumet, men siden jeg var mest interessert i tekniske svar, havnet den i programmering.

 

Dessuten har jeg opplevd at tråder har blitt tatt for "feilposting" og flyttet selv om de egentlig hadde like mye å gjøre i sin opprinnelige kategori som den nye. Da synes jeg det er litt kjipt at moderatoren påberoper seg bedre oversikt over sammenhengen enn trådstarter, det er jo egentlig ikke snakk om noen feilpost så lenge grunnen er god og gjennomtenkt. Her kunne også en henvisning til en annen tråd i en annen kategori kommet til nytte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jo, men det er ikke alltid det er like lett å lukte om feilpost-innstinktet vil bli vekket eller ikke. Jeg har gitt beskjed i etterkant i et slikt tilfelle, uten at det hjalp. Dere kunne spart dere bryet ved, før flytting, spørre dere selv om dere kan se for dere en grunn til at tråden er der den er, og hvis dere kan det, er det ikke feilposting. Den setningen ble kanskje litt sur, det var ikke meningen. :)

Lenke til kommentar

Er svært sjelden jeg flytter tråder fra en kategorioversikt, basert på emnetittel alene. Går alltid inn i tråden og ser første innlegg.

 

Å spørre trådstarter hver gang blir igjen for mye arbeid. Det er litt opp til trådstarter å tydeliggjøre at tråden ligger der den ligger av en grunn.

Lenke til kommentar

Støtter dette, men synes det burde bli gjort av moderator. Ikke alle brukere er rutinerte nok til å tenke gjennom hva det innebærer og funksjonen kan fort bli missbrukt på samme måte som poll-funksjonen.

 

En PM eller rapportering med forklaring for hvorfor man synes en tråd fortjener å synes flere steder burde være overkommelig for de fleste. :)

Lenke til kommentar

Er det litt gråsone hvor en tråd kunne vært i flere kategorier så er det best å la brukeren avgjøre og la det bli med det. Vi skal få på plass en mer klar føring på akkurat dette, det er ikke moderatorens feil at det er som det er men undertegnede.

 

Løsningen som Geir har nevnt er noe som har vært ønskelig i endel år nå, men driftsfolkene har sagt det ikke er mulig med dagens løsning. Dog er det et par år siden jeg spurte om det, så kan jo sjekke om det er noe håp for det i fremtiden. Kanskje den nye versjonen av IPB har slik mulighet, det kan sjekkes opp (men så gjenstår det jo å se om vi velger å oppgradere da...).

Lenke til kommentar

IPB 3 har ikke dette Dotten. IPS mener det blir for vanskelig om det er forskjellige brukertilganger i de kategoriene tråden i så fall ønskes å bli vist i. Jeg mener dog ikke at det kan være det helt store problemet. Det må bare investeres mer tid i å lage det enn IPS mener det er verdt å bruke på det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...