Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk tentamen skjønnliterær - å ta valg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har du skreve norsk stil? for jeg har tentamen i morgen, også er jeg så sinnsykt dårlig sånn saks ting. Å jeg skulle få penger osv hvis jeg gjorde dt litt bra. du hjelpe meg litt med den? (;

ok. kan sikkert hjelpe deg jeg. hva trenger du hjelp til med ?

Jeg har veldig dårlig fantasi osv. Norsk er ikke mitt sterkeste fag for å si det sånn. Men jeg lurer på hvis jeg liksom tar oppg nr 1, va er det lurt at jeg får med osv? er det noe spesielt viktig ved å skrive en artikkel?

Lenke til kommentar
Gjest bruker-141017
Hva faen snakker du om da? Det var jo helt riktig i forhold til det vi fikk i DAG i hvertfall...

Du skjønnte det ikke du x)

Lenke til kommentar
Gjest bruker-141017
Alle de oppgavene som står der kommer ikke på tentamen , alt er feil :)

:love:

Klasseforstandern din ja. den er kjip. xD skreiv han no? ;P

Han skreiv ikke noe, men han nevnte det for hele klassen før tentamen i går at noen hadde vært inne x)

Og hadde en sterk mistanke om hvem det er, så jeg gidder ikke å prøve å nekte, da blir det bare mer trøbbel

Men det er jo egentlig ikke ulovlig? De har ikke sagt noe om det.

Det eneste vi gjør er å utnytte smutthull :w00t:

Endret av bruker-141017
Lenke til kommentar

Det er jo ikke ulovelig! Dette er jo en lovelig side. Og de har ikke akkurat stoppa dette forumet heller. Lærerne kan klage, og de kan sette ned karakteren din. MEN, du kan klage... men (igjen) da trur jeg du må ha et eller to gode argumenter... ;P

Lenke til kommentar

Hei! :) Jeg skal ha kråkespråk (nynorsk) tentamen imorgen, men når jeg så disse oppgavene så har jeg ikke peiling på hva jeg kan skrive om, de mest aktuelle er oppgave 1

(Du har funnet bestefars dagbok. Der reflekterer han over noen av sine viktige valg i livet.

Skriv en skjønnlitterær tekst der du formidler ett eller flere av disse valgene. )

Og oppgave 6

(”Vanskeligheten i livet ligger i valget!”

Skriv en skjønnlitterær tekst der innholdet i G. Moore´s sitat kommer tydelig fram. )

kunne noen ha vært så snill og hjelpet meg med hva jeg evt kunne ha skrevet om ?

Setter stor pris på dette :)

Lenke til kommentar
Gjest bruker-141017
Det er jo ikke ulovelig! Dette er jo en lovelig side. Og de har ikke akkurat stoppa dette forumet heller. Lærerne kan klage, og de kan sette ned karakteren din. MEN, du kan klage... men (igjen) da trur jeg du må ha et eller to gode argumenter... ;P

De har ikke rett til å sette ned karakteren nei ^^ De sa ingenting om at det ikke var lov.

Og jeg skreiv ikke ned noe jeg tok med meg på tentamen, så de kan bare drite i å sette ned karakter 8)

Lenke til kommentar
Hei! :) Jeg skal ha kråkespråk (nynorsk) tentamen imorgen, men når jeg så disse oppgavene så har jeg ikke peiling på hva jeg kan skrive om, de mest aktuelle er oppgave 1

(Du har funnet bestefars dagbok. Der reflekterer han over noen av sine viktige valg i livet.

Skriv en skjønnlitterær tekst der du formidler ett eller flere av disse valgene. )

Og oppgave 6

(”Vanskeligheten i livet ligger i valget!”

Skriv en skjønnlitterær tekst der innholdet i G. Moore´s sitat kommer tydelig fram. )

kunne noen ha vært så snill og hjelpet meg med hva jeg evt kunne ha skrevet om ?

Setter stor pris på dette :)

veel. jeg valgte oppgave 3 trur jeg det var, der du ska skrive med sånn retrospektiv ting. hvertfall starte med slutten. og den er egentlig den enkelte spør du meg. du kan skrive om hva du vil, bare det har med valg å gjøre , og at du starter med slutten... (overraskende avluttning er viktig her!) se stilen min. *ett av mine tidligere innlegg.

Lenke til kommentar

Vi vil vel ikke la det skje? :ninja:

Får bare la vær å fortelle det til flere personer eller noe. Hvis en lærer kommer her så bestikker vi læreren.

Men uansett, la folk gjøre som de vil, finner noen det ut så shit. Vi kan ikke gjøre noe med det. Life is life!

Natrich

Lenke til kommentar
Hva faen snakker du om da? Det var jo helt riktig i forhold til det vi fikk i DAG i hvertfall...

Tror ikke det nei xD

Var det ment sånn at den brukeren skulle si det for at lærern din skulle tro det? I så fall: Tror læreren din kan sjekke den siden og se at det er rette oppgaver

Jævlig eid siden lærern din busta deg x)

Lenke til kommentar
Gjest bruker-141017

Tror ikke det nei xD

Var det ment sånn at den brukeren skulle si det for at lærern din skulle tro det? I så fall: Tror læreren din kan sjekke den siden og se at det er rette oppgaver

Jævlig eid siden lærern din busta deg x)

Var det han mente ^^

Men han kan jo bare skjekke xD

Vet, ble eid. Men det er jo lov så :D

Han har tydeligvis ikke sett at jeg har posta til han ^^ PGA ingen reaksjon på skolen idag :IO

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...