Special P Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Hei hei. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg pocketwizard, men har et par spørsmål: Er de mulig å bruke samme pocketwizard på både et canon kamera og et nikon? Har dere noen anbefalinger, muligens link? Jeg har muligheten til å få det fraktet tollfritt fra usa, om det skulle bety noe. takker for svar Redigere: leif Endret 10. mars 2009 av Absolut Lenke til kommentar
Inc Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 PW kan brukes til flere kameraer ja. Det er kabel fra PW til blits/kamera som er forskjellig. Har du sett på Cybersync ? Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Det kan være greit å ha utgaven som du har lov å bruke i Norge om du går for PocketWizard. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Det kan være greit å ha utgaven som du har lov å bruke i Norge om du går for PocketWizard. Skal vel litt til at noen oppdager at man benytter PocketWizard som ikke er lov å bruke i Norge Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Det kan være greit å ha utgaven som du har lov å bruke i Norge om du går for PocketWizard. Skal vel litt til at noen oppdager at man benytter PocketWizard som ikke er lov å bruke i Norge Jeg var lovlydig og kjøpte mine med lovlige norske frekvenser fra eBay i HK, de var billigere enn noen leverandører fra USA når jeg også skulle ha kabelen for å kunne holde kameraet aktivt (for fjernstyring av kameraet fra opp mot 500 meters avstand uten tidsforsinkelse). Ingen grunn til å forstyrre radiosambandet her hjemme hvis man ikke tjener på det... Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg kjøpte også på eBay fra HK, det var billig og problemfritt. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Det har nylig blitt lansert noen mer kompakte utgaver som også har støtte for overføring av TTL-greier, dersom du bryr deg om sånt. Men de finnes ikke i EU-utgaver enda, dersom de i det hele tatt finnes. Lenke til kommentar
Bherserk Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Det har nylig blitt lansert noen mer kompakte utgaver som også har støtte for overføring av TTL-greier, dersom du bryr deg om sånt. Men de finnes ikke i EU-utgaver enda, dersom de i det hele tatt finnes. Tror kanskje de alltid bruker frekvensen som er lov å bruke i EU, at det bare er én utgave for hele verden? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Mener å ha huske å ha lest på Strobist at dette her bare er USA-utgaver, men jeg håper jeg husker feil. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Takker for alle svarene, men jeg har løst problemet nå Lenke til kommentar
PorridgeHaus Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg tror de nye pocketwizards kommer ut i bade CE (europeisk) og FCC (amerikansk) format. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå