kjetil7 Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Sagt om Dev-C++:Eneste ulemper er at programmene dine blir litt trege, men det merkes først når du lager store krevende programmer. Jeg er ikke helt enig i dette, fordi: Dev-C++ bruker GCC 3.*.* (eller MinGW som den "kalles" under Win32) som compiler som er en av de beste (den beste?) compilerene du kan få tak i. Må nesten si meg litt uenig i at du er uenig gcc er en bra compiler når det gjelder C++ 'features', men hastighet på kjørbar kode har aldri vært dens styrke. Og dette gjelder spesielt Windows porten. Jeg har selv kjørt utallige tester med gamle Visual C++ versjoner mot siste tilgjengelige gcc versjon (full optimalisering), og resultatene var direkte flaue for gcc sin del. Skal du ha rask kode i Windows bruker du enten siste versjon av Visual C++ eller Intels C++ kompilator. Nå skal det også nevnes at Microsofts kompilator har blitt meget bra på språk-/librarystøtte (bedre?). Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Bruker forøvrig mange forskjellige kompiltorer selv. Men det går mest i VC++ 7.1 og VC++ 6.5 (for kompabilitet). Men skriver også en del kode for Intels kompilator (Windows) og MingW. Det går mest i Windowsutvikling for tiden og da er Visual .NET 2003 sitt IDE et naturlig valg for min del, uansett kompilator. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 21. september 2003 Del Skrevet 21. september 2003 Nå skal jeg endelig få satt i gang å lære meg programering, men lurer bare på en ting: Hvor skriver dere selve koden? I notepad? eller bruker dere noe spessielt program? som det derre .net sakene? eller er det bare VB? Jeg skriver koden i vim eller kwrite, og kompilerer med gcc. Lenke til kommentar
skinner Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg tenkte å prompte Borland Builder 5 - men det er smak og behag som det hele kommer an på. Alle kompilatorer gir deg det du vil ha men på ulike måter, så det er bare å velge og vrake til du finner en du liker. Bruker selv BB5 som gir meg det jeg vil ha i Win32 utvikling men bruker MS Visual C++ til programmering mot OpenGL og DirectX siden det kanskje, ahem, er mer kompatibelt enn Borland's løsninger. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Absolutt. Har ingen negative erfaringer med Microsoft Visual C++. Dessuten er IntelliSense er helt genialt. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Selv skriver jeg C++ i notepad og compiler med borland builder 5.5, men dev-c++ er nicere å skrive i pga syntax highlightning... Skal begynne å bruke en enkel editor med syntax highlightning, i linux har jeg kate, men jeg trenger en for win... Lenke til kommentar
kjetil7 Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 Selv skriver jeg C++ i notepad og compiler med borland builder 5.5, men dev-c++ er nicere å skrive i pga syntax highlightning...Skal begynne å bruke en enkel editor med syntax highlightning, i linux har jeg kate, men jeg trenger en for win... ConTEXT er en gratis text-editor for Windows: http://fixedsys.com/context/ . Enkel å sette opp og enkel å bruke Ellers har du jo klassikeren Ultra-Edit som kan egne seg godt til programmering. Hvis du virkelig bruker Notepad til å kode i, så er det på tide å se litt fremover gitt...... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 ConTEXT ser bra ut den Noe slikt jeg tenkte på... Er ikke noe galt å skrive i notepad vel? Lenke til kommentar
zyp Skrevet 7. oktober 2003 Del Skrevet 7. oktober 2003 ConTEXT ser bra ut den Noe slikt jeg tenkte på... Er ikke noe galt å skrive i notepad vel? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå