harald_ Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Nå skal jeg endelig få satt i gang å lære meg programering, men lurer bare på en ting: Hvor skriver dere selve koden? I notepad? eller bruker dere noe spessielt program? som det derre .net sakene? eller er det bare VB? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 vel ettersom du poster i C/C++ regner jeg med det er et av disse språkene du skal kode i. Da har du flere alternativer. Et er å kode å notepad o.l., men du vil alikevel trenge en kompilator. Finnes gratis, men disse er ikke like enkelt å bruke. Det beste gratis alternativet jeg har testet for windows heter dev-cpp eller dev-c++...er litt usikker. Et kjapt søk på google burde hjelpe deg på vei. Desverre er denne litt streng, og har ikke allverdens støtte for grafiske elementer som dialoger o.l., men den gjør jobben frem til du kommer på et mer avansert plan. Hvis du faktisk planlegger å drive en del med dette bør du investere i en større pakke som f.eks. borland c++ builder eller visual studio/c++. .NET versionen av visual studio er ganske bra, men er litt rotete, og har litt for mye ferdig-microsoft opplegg. Selv bruker jeg visual c++ 6.0 og visual studio.NET. Lenke til kommentar
tadam Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 synnes selv dev-c++ er best... samme som invictus foreslo... http://www.bloodshed.net/dev/devcpp.html lykke til med progingen Lenke til kommentar
Purified Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 jeg bruker Microsoft Visiual C++ 6.0 ... ganske greit programm å programmere i Lenke til kommentar
TRS Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Enig med de 2 ovenfor, men liker også Borland rimelig greit Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Visual Studio .NET og GVim (med diverse plugins) her, føles litt schizofrent til tider : ] Lenke til kommentar
Aquilo Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Visual C++ 6.0 Introductory edition (eller noe sånt) Fulgte med Deitel & Deitel c++ how to program. Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 VIM! Bedre editor finner du ikke! Lenke til kommentar
Avathar Skrevet 5. mai 2003 Del Skrevet 5. mai 2003 Dev-C++ er nok et av de beste alternativene for nybegynnere. Det er både enkelt å bruke, inneholder de viktigste funksjonene og det er gratis!! Det kan lastes ned her: www.bloodshed.net. Eneste ulemper er at programmene dine blir litt trege, men det merkes først når du lager store krevende programmer. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Bruker kdevelop i linux. En glimrende IDE . Lenke til kommentar
Paull Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 Bruker Visual Studio .NET (2003), synes den er helt genial mtp. funksjonalitet. Knota med XEmacs i et års tid, men heldigvis er jeg ferdig med det :wink: Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 13. mai 2003 Del Skrevet 13. mai 2003 visual studio.NET er også det jeg bruker. Helt herlig editor Lenke til kommentar
Andre R. Skrevet 25. mai 2003 Del Skrevet 25. mai 2003 Jeg skriver koden min i GNU Emacs og kompilerer den med gcc. Lenke til kommentar
nthjelme Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 BeIDE i BeOS, enkel og grei. Lenke til kommentar
Tempus Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Skriver coden med UltraEdit-32 og compilerer den med gcc/g++ Lenke til kommentar
j0 Ø. Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Borland C++ 6.0 Liker vcl mye bedre enn MFC...... Lenke til kommentar
daysleper Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Sagt om Dev-C++: Eneste ulemper er at programmene dine blir litt trege, men det merkes først når du lager store krevende programmer. Jeg er ikke helt enig i dette, fordi: Dev-C++ bruker GCC 3.*.* (eller MinGW som den "kalles" under Win32) som compiler som er en av de beste (den beste?) compilerene du kan få tak i. Bare husk dette: - Du må spesifisere at du vil optimalisere koden. - Du må slå av generering av informasjon for debugging. http://www.willus.com/ccomp_benchmark.shtml?p11 For det andre så stemmer den med standaren, noe flere av Microsofts compilere ikke greier å leve opp til. http://lists.trolltech.com/qt-interest/200...ead00291-0.html http://www.coyotegulch.com/reviews/intel_c...gcc_bench2.html og.. Selv bruker jeg Emacs og gdb + ddd til debugging. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå