Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bilutleiefirma - Hjelp til navn.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe.. Tror jeg skal forsøke å registrere A2B Bilutleie.. men er mulig det går i vasken siden det finnes et firma som heter A2B Design.

Tror ikke jeg vil fokusere på at det er billig i navnet pga. bilene jeg leier ut har en relativt høy prisklasse tross alderen. Har bla. to cabrioleter, og de hadde jeg ikke tenkt å leie ut grisebillig akkurat.. Men kom gjerne med flere forslag til navn.. A2B syns jeg var veldig bra, men som nevnt over er det ikke sikkert jeg kan bruke det pga rettighetene til det allerede eksisterende A2B Design.

Lenke til kommentar

Hentet fra Bedin.no:

Foretaksnavnet må ikke være identisk med foretaksnavn som allerede er registrert i Foretaksregisteret eller som blir registrert etter en tidligere innkommet melding, jf. foretaksnavneloven § 2-1 første ledd. Identisk vil si helt likt, medregnet alle bokstaver, mellomrom, tall og tegn. Man ser imidlertid bort fra foretaksbetegnelsen. Følgende er således identiske: KARI AS og KARI ANS. Vurderingen av identiske foretaksnavn gjelder uavhengig av forretningskommune og bransje. De forannevnte eksemplene vil være identiske selv om det ene foretaket ligger i Oslo og driver frisørsalong, mens det andre ligger i Tromsø og driver regnskapsbyrå. I og med at identisk betyr nøyaktig likt, betyr det at en bokstav, et tall, mellomrom eller et tegn er nok til å skille. Ingen av disse anses som identiske: THORFINN AS, THOR FINN AS, THOR-FINN AS, THOR & FINN AS, TRANSPORTSERVICE, TRANSPORT SERVICE.

I tillegg må ikke foretaksnavnet være villedende, stride mot lov eller vekke forargelse, jf. foretaksnavneloven §§ 2-3 og 2-5.

Lenke til kommentar
Hehe.. Tror jeg skal forsøke å registrere A2B Bilutleie.. men er mulig det går i vasken siden det finnes et firma som heter A2B Design.

Tror ikke jeg vil fokusere på at det er billig i navnet pga. bilene jeg leier ut har en relativt høy prisklasse tross alderen. Har bla. to cabrioleter, og de hadde jeg ikke tenkt å leie ut grisebillig akkurat.. Men kom gjerne med flere forslag til navn.. A2B syns jeg var veldig bra, men som nevnt over er det ikke sikkert jeg kan bruke det pga rettighetene til det allerede eksisterende A2B Design.

Syns det er ett bra navn, men litt kronglete å uttale.. også liker jeg ikke helt blandingen av engelsk og norsk, men det er bare min mening. Bortsett fra det så syns jeg det ser bra ut.

Lenke til kommentar

Positivt:

- A2B er kort

- relativt betegnende

- enkelt å huske

Negativt:

- domenet www.a2b.no er opptatt

- kan forvirres med transportselskapet "AtilB"

- blandingen av norsk og engelsk vil ikke forståes av alle

- kan oppfattes som "sms-språk", noe som ikke er positivt for inntrykket (Det verste eksempelet jeg har hørt om er "lappen4u". Høres ut som Nettby-nicket til en fjortis, ikke navnet på et seriøst firma)

- A2B/A til B er et vanlig uttrykk for biler man ikke stiller større krav til enn at det virker når man skal. Kunder som er opptatt av kjøreglede vil kunne oppfatte det som noe negativt.

Bilparken er nok ikke det de fleste vil oppfatte som billigbiler, derfor ville jeg nok unnlatt å konkurrere på pris. Potensielle kjøpere av slike biler er også gjerne pengesterke, voksne folk, så jeg ville kanskje heller hatt kvalitet, kjøreglede og service som fokuspunkter. Litt dyrere, men samtidig litt bedre. Så vidt jeg vet er det ikke så grusomt mange konkurrenter i det segmentet.

Endret av epifant
Lenke til kommentar

mye fornuftig i det du sier der epifant:) Helt klart at det er biler som tilfredstiller litt mer på kjøreglede, komfort osv. Får bare fortsette å vri hodet.. Tenkte litt på "QuickCar Bilutleie" , men er tilbake på samme greia med blanding av norsk/engelsk.

Lenke til kommentar

Jeg tenker bare høyt her, så det er hyggelig å høre at det virker fornuftig også :!:

Quickar var heller ikke dumt. Ville lekt litt med det for å se om det er mulig å korte det ned og/eller abstrahere det. Quickar - Quicar - Kvikkar? osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...