Nistelrooy Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg ser etter en ny PC-skjerm. Den skal brukes mest til å game på, men kanskje også noe til å se på film. Har ikke så mange krav, men den skal være widescreen, LCD og minst 22 tommer stor. Pris har jeg ikke bestemt meg for. Så billig som mulig, men ikke så billig at jeg bare får noe dritt. Tenker nok prisklasse: 1500 - 3000 kroner, men jeg har egentlig ikke peiling på hvor mye man må gi for en god skjerm. Jeg tok en rask titt og fant disse: Eizo FlexScan S2202W Samsung SyncMaster 2243NW Har egentlig ikke noe peiling på det her, så håper å få hjelp fra dere. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Himalde Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Hei, nå er heller ikke jeg noen ekspert på skjerm, men jeg ser stor forskjell på min gamle (billige) og nye (dyre). Jeg har ingen erfaring med skjermene du nevner, men ser at den ene ikke har DVI/HDMI, noe nye skjermer bør ha i dag. Selv om du ikke trenger det i dag, kan du kanskje få brukt for det senere? Søk litt rundt og les artikler og anbefalinger, dette lærer du mye av. Det jeg kan er å fortelle om de erfaringene jeg har. Til spilling er denne utrolig god (har 26" utgaven selv), og har utrolig bra bildekvalitet i tillegg. Men til film egner den seg ikke alt for godt. Hvis du ser på film med lysene på, går det helt fint. Hvis lysene er av og senen litt mørk, kan du se bakgrunnslys i de svarte felene på toppen og bunnen (hos 26"'en, kanskje 22" er bedre?). Dette er utrolig irriterende, men er et problem i nesten alle skjermer. Til film er derfor tv eller skjerm i 16:9-format bedre en 16:10. Viewsonic vp2250wb er en utrolig bra skjerm til spilling, jobbing, og til film (hvis lysene er på). Et annet generelt tips, undersøk om du har plass før du kjøper skjerm, jeg måtte sette opp et bord bakt pulten, for å få plass på puten til noe annet en bare skjermen. Men nå kjøpte jeg en større skjerm enn det du ser på, men allikevel. Håper dette var til hjelp. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 Takk for svar. Skal se på det du sa. Plass er ikke noe problem, har god plass på pulten. Dere trenger egentlig ikke tenke så mye på film, når dere kommer med anbefalinger. Skal uansett se mest på film med 42 tommeren. Bare å komme med flere tips, og gjerne konkrete anbefalinger. Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 Ingen med erfaringer? En skjerm beregnet til gaming altså... Lenke til kommentar
Nistelrooy Skrevet 30. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2009 Løst. Bestilte denne. Kommer nok en rapport når jeg har fått testet den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå