Gå til innhold

2 spørsmål om spise og trene.

Anbefalte innlegg

Heisann.

1 : Hva er best, å trene etter middag eller før middag?

2 : Hvor mye cal skal man forbrenne gjennom dagen?

3: Skal mange trene mage etter man har spist eller før man har spist? og event hvis man har spist , hvor mange min/timer skal man vente før man trener mage?

Edit :

Har legget til 3 spørsmål.

Endret av opijos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svaret Tojo , jeg veier 55 kilo , 170 cm , og 13 år gammel. Jeg har nesten ingen fett , mest er muskler (Trent med vekter i et halvt år , 4 ganger i uken, en halv time) . Alle kaller meg syltynn , men jeg har trent en god del mage, og har bare fått 4 mage muskler hvis jeg ligger og 2 når jeg står opp reist. Det er fettet som blokerer mage musklene :( Jeg vil oppnå oppgang. Så jeg trener med manualer også.

Endret av opijos
Lenke til kommentar

Seriøst , ikke skrem meg.. Jeg har 4 ruter når jeg ligger , mens jeg har 2 ruter når jeg står, de andre 2 rutene begynner å vises snart... Men de miderstre rutene er ikke så store når jeg ligger , bare noen små klumper.

Vel , jeg får ta en 6 weeks transformation :p

Edit:

Jeg prøvde 8 Minute Workout: Abs & Arms , abs da kjente jeg det virkelig i magen , det brente! , og arms , nesten ingenting. Tok 5 kg , jeg kjente at jeg fikk vondt etter jeg tok Shoulder press..

Endret av opijos
Lenke til kommentar

Spiser jeg for lite???

Jeg spiser 6 skiver lunsj eller 11 knekkebrød , spiser hver tredje time, havegryn eller noe annet. Og 1-3 posjon middag. Hvis du kaller det lite , så vet ikke jeg. De andre pleier vel å spise 1-2 skiver til lunsj..

edit: jeg trener vekk alt jeg spiser uansett , så vekten går ikke opp , hvis jeg vil at den skal opp , da må jeg ta noen beinharde muskel øvelser noen par uker.. (Gått opp 1,3 kilo)

Endret av opijos
Lenke til kommentar
edit: jeg trener vekk alt jeg spiser uansett , så vekten går ikke opp , hvis jeg vil at den skal opp , da må jeg ta noen beinharde muskel øvelser noen par uker.. (Gått opp 1,3 kilo)

ergo...du spiser for lite. du går ikke opp i vekt av beinharde øvelser, du går opp i vekt av kalorioverskudd.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke akkurat gå så veldig opp , jeg vil heller ikke overspise meg og lagre kalori som fett. Synest selv at jeg er spiser veldig mye! - får i meg mer mat en de fleste iallefall, og spiser hver 3 time masse havregryn.

Lenke til kommentar

tro meg du må spise virkerlig mye for å legge på deg muskler. brød og knekkebrød og havregryn og en solid midag holder ikke.

begynn og spis kylling, biff, egg, bytt ut brødet ditt med det groveste brødet du finner,drikk hel melk. start å tren bein.

kan så absolutt ikke forestille meg att du ligger i kalori overskudd. er enkelt og greit det som skal til for å bygge muskler. ikke se på vekten fra dag til dag. om vekten varierer med noen kg er det pga veske og slikt. ikke att du har lagt på deg-mista muskler.

Lenke til kommentar

skal ikke benekte att noen har høyere forbrenning enn andre. men INGEN har så høy forbrenning att de må spise mye mere enn andre for å legge på seg. kanskje snakk om 300-500 kcal forskjell mellom en kar på 60 kg med høy forbrenning og en på 60 kg med lav-normal forbrenning om begge har samme aktivitetesnivå. slik jeg har skjønt det må ectoemorpher spise mere en desomorpher-mesomorpher for å legge på seg muskler.

Lenke til kommentar
1 : Hva er best, å trene etter middag eller før middag?

2 : Hvor mye cal skal man forbrenne gjennom dagen?

3: Skal mange trene mage etter man har spist eller før man har spist? og event hvis man har spist , hvor mange min/timer skal man vente før man trener mage?

Hei. Jeg skal besvare spørsmålene veldig enkelt å greit så det er lett å skjønne.

1. Det spiller forsåvidt ingen rolle om du trener før eller etter middag, men prøv å unngå å spise innen en time før du trener.

2. En normal gjennomsnittlig mann på 70kg forbrenner ca. 1650-2200 kcal pr. døgn. Dette er basalmetabolismen (den energien man forbrenner uten å gjøre noe) og den mest avgjørende delen. I tillegg kommer den energien du forbrenner i tillegg under trening (1 normal spinning time=ca. 600kcal, tung styrketrening= noe høyere) + epoc (det du forbrenner i etterkant av treningen. Da du er i pubertetsalder og skal vokse vil jeg anbefale å innta rundt 2000 kcal eller noe i den duren.

3. Se svar på spørsmål 1.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...