NoLimit_^ Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Dette er skremmende! :o Mange her skriver jo om alle spillene de kjøpte, men som de aldri prøvde engang! Har det aldri slått dere at dere bør tenke litt på saken før pengene går til et nytt spill? Er lommeboka blitt litt for tung for deres eget beste? Selv kjøper jeg kun titler jeg føler meg sikker på at jeg kommer til å like, og foreløpig har filosofien virket. Jeg har hatt glede av hele samlingen min. Så neste gang du står i butikken med et spill i den ene hånden og noen ekstra hundrelapper i den andre: Tenk deg om. Er det verdt det? helt enig ground control var litt for kult, nydelig grafikk og skudd sekvenser... neverwinter nights har jeg brukt hundrevis av timer på... spilt minst: black and white Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Dette er skremmende! :o Mange her skriver jo om alle spillene de kjøpte, men som de aldri prøvde engang! Har det aldri slått dere at dere bør tenke litt på saken før pengene går til et nytt spill? Er lommeboka blitt litt for tung for deres eget beste? Selv kjøper jeg kun titler jeg føler meg sikker på at jeg kommer til å like, og foreløpig har filosofien virket. Jeg har hatt glede av hele samlingen min. Så neste gang du står i butikken med et spill i den ene hånden og noen ekstra hundrelapper i den andre: Tenk deg om. Er det verdt det? helt enig Jeg pleier ALLTID å gjøre litt "research" rundt spillet før jeg kjøper det jeg, gjerne prøve en demo også. Det er verdt det, istedet for å sløse bort mange hundre kroner hver gang. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg spiller minst Halflife fordi jeg HATER det spillet...dritt kjedelig! Kjedelig? Jeg tror Half-Life er et av de få spillene jeg kunne tatt frem etter så mange år, det har holdt seg bra synes jeg. Nemlig! Half-Life har kanskje ikke verdens beste grafikkmotor, men er fremdeles artig å spille! Jeg spilte det faktisk rundt senest igår! Riktignok med moden Counter-Life som gjør at du bruker CS-våpen i singleplayer.. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Battle Zone (Søppel spill) Å nei, å nei. Har spillet selv, skal villig innrømme at jeg ikke spiller det så alt for mye, men det slår fortsatt bøtta ut av de fleste rts i mine øyne. Fint kontrollsystem, god stemning og den kalde krigen i reprise. Det holder, det. Ellers har Tåa et mektig godt poeng når han påpeker alle dem som ikke engang har prøvd spillene etter at de er kjøpt inn. Det er klart verdt det å teste en demo/lese noen omtaler før man velger. For min del (se post på side 1) handler det ikke om at ikke spillene jeg kjøper er verdt pengene, det handler om at jeg ikke har tid til å spille dem alle. Når det er sagt, kunne jeg når som helst plukke opp hvilket som helst av dem (nåja, med unntak av RtCW) og nyte opplevelsen. Priviligert? Ja. Half-Life har kanskje ikke verdens beste grafikkmotor Jeg kan ikke dy meg for å kommentere dette. Hvilken grafikkmotor spillet bruker, er ikke spesielt relevant. Det har selvsagt betydning for paletten av virkemidler leveldesignerne kan benytte seg av, men det aller viktigste (som Half-Life demonstrerte) er hvordan man bruker mulighetene man har, ikke hvilken motor spillet kjører på. Igjen er forskjellen i grafisk eleganse mellom Half-Life og Counter-Strike (som selvsagt kjører på nøyaktig samme motor) et godt eksempel. For å poengtere: Det er fortsatt fullt mulig å lage nydelig grafikk med Half-Life-motoren. Til og med MDK, fra 1996, er lekrere enn mye av det som serveres i dag. I et slikt perspektiv blir all overfokuseringen på motor litt håpløs. Lenke til kommentar
atrax Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 For å poengtere: Det er fortsatt fullt mulig å lage nydelig grafikk med Half-Life-motoren. Nydelig?? Etter dagens standard? Er ikke maks texture-størrelse i Half-Life 512*512 px ? Er du ikke lei av de kjipe scripta sekvensene i Half-Life som du kan gjøre fint lite med? (skyt f.eks. på barney mens han åpner en låst dør for deg, og du skjønner hva jeg mener) Greit, jeg drar inn andre ting enn rene grafikkmessige ting her, men det går på motoren det og. Half-Life bruker bare DirectX 6! Nyere spill kan ha mange flere polygoner, effekter og større texture-størrelse, og har følgelig bedre muligheter til å se bra ut. Se f.eks. på Unreal 2-motoren! Eller Devastation. Eller IGI 2. osv.. Naturligvis er 'nydelig' en subjektivt betinget beskrivelse. Jeg synes heller ikke at Half-Life og Counter-strike er stygt, for jeg har spilt det siden det kom ut, og liker det slikt det er. Men hadde jeg blitt introdusert til HL/CS idag, etter å ha spilt spill som har storslått grafikk som f.eks. Unreal 2, hadde jeg neppe likt grafikken noe særlig i HL. Lenke til kommentar
Budashaka Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Satt og rota litt i CD-mappa mi tidligere her, og så at det var utrolig mange spill jeg nesten aldri spiller, som jeg har BETALT for - Hellfire (exp-pack til Diablo 1, prøvd en eller to gang) - Sim By (ja, , jeg kjøpte faktisk dette spillet for en stund tilbake, bare le av meg..) - Caesar III (prøvd en gang, syntest det var meget dårlig, *bort med seg*) Har dere også noen slike spill? Dette er de tre spillene jeg kanskje har spilt mest av.. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Morrowind har jeg ikke spilt noe særlig, ble for vanskelig og forvirrende for meg, klarer jo f*** ikke å drepe en rotte i det spillet engang! Ellers så må det bli Interstate '72 eller '73 (kommer ikke på årstallet engang) Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 CM0001 Var gøy i 1 sesong,siden har det samlet støv. Har blitt lei av alle CM spillene etter et par dagers spilling Lenke til kommentar
Joddze Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Upps..dobbelpost. Hvor er "Slett"? Lenke til kommentar
Phyltre Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 vel vel jeg er jo ikke akkurat fersk når det gjelder data maskiner og slikt holdt på siden jeg fikk min første C64 i bursdags presang som 12 - 13 åring eller noe, og det er jo en stund siden. (ca 20 år siden) oppggraderer jo jevnlig og da får man gjerne med diverse cder med diverse skjerm kort hoved kort hva en og slikt blir gjerne liggende og samle støv. Selv kan jeg også nevne at jeg har en playstation2 her med xtra minne xtra kontroller ratt og pedaler og en del spill ..... som jeg har kun spillt noen få timer på ( ligget og samlet støv i snart 2 år men pytt pytt har ikke hjerte til å kvitte meg med greiene .... kan jo være jeg for lyst til å kople den opp og spille litt engang jeg ikke har noe annet å gjøre Lenke til kommentar
fullifaencom Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 På PC så er nok NeverWinter Nights det mest uspilte, jeg runda det, spelte et par modder, så ble det kasta vekk. Dette ble litt rart...Du har runda det, noe som tar ca 60 t +/- men du mener at du har spilt det lite??? 60t er da en del det! Hvordan kan dere si at Morrowind var skuffanes?!?!?! Det er jo det Fjerd beste spellet EVER!!!! Tja, jeg tror jeg runda det på under 60 timer jeg iallefall.... som barbarian Lenke til kommentar
kyllingvippen Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Hitman CodeName 47 Klarte det faktisk, men så kasta jeg det bort.. skal selge det i morgen Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Nydelig?? Etter dagens standard? Er ikke maks texture-størrelse i Half-Life 512*512 px? Er du ikke lei av de kjipe scripta sekvensene i Half-Life som du kan gjøre fint lite med? (skyt f.eks. på barney mens han åpner en låst dør for deg, og du skjønner hva jeg mener)Greit, jeg drar inn andre ting enn rene grafikkmessige ting her, men det går på motoren det og. I posten min sier jeg ganske klart at teknologi gir designerne større muligheter. Det jeg ønsker å poengtere, er bare at en god 3d-motor dessverre ikke hindrer mange utviklere i å spy ut personlighetsløs, kjedelig og inkonsistent grafikk. Ta Thief, for eksempel. Det hadde tilsynelatende en motor som ikke tillot veldig mange polygoner. Men designerne visste å bruke den for å lage en finfin visuell opplevelse. Eller se på forskjellen mellom The Curse of Monkey Island og Escape from Monkey Island. Sistnevnte det reneste søppel i forhold, visuelt sett. Half-Life bruker bare DirectX 6! Og? hadde jeg blitt introdusert til HL/CS idag, etter å ha spilt spill som har storslått grafikk som f.eks. Unreal 2, hadde jeg neppe likt grafikken noe særlig i HL. Poenget mitt er at god grafikk er god grafikk, samme hvilken tid den vises. Super Mario Bros-grafikken, f.eks., har fortsatt udiskutable kvaliteter. Det jeg ikke tåler, er når specs dyttes fram som et bevis på hvor flott det hele liksom er. Det er meg rennende likegyldig hvor mange polygoner som benyttes, bare resultatet blir helhetlig og godt. Og det er betegnende når nevnte MDK, fra 1996, gir meg en bedre visuell opplevelse enn f.eks. 14 dager gamle Devastation. Jeg er forøvrig ingen stor fan av å trekke fram Half-Life i denne sammenheng, da det knapt kan påstås å ha vært noen brilliant grafisk opplevelse, hverken da eller nå, men når man ser skapninger som det kvinnemennesket i Unreal 2 bli presentert som noe stort og nytt, og verst av alt flott, da er idiotien på vei til å ta over. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 På PC så er nok NeverWinter Nights det mest uspilte, jeg runda det, spelte et par modder, så ble det kasta vekk. Dette ble litt rart...Du har runda det, noe som tar ca 60 t +/- men du mener at du har spilt det lite??? 60t er da en del det! Hvordan kan dere si at Morrowind var skuffanes?!?!?! Det er jo det Fjerd beste spellet EVER!!!! Tja, jeg tror jeg runda det på under 60 timer jeg iallefall.... som barbarian dar har du ikke gjort mange extra-quests... likte så godt det der werewolf queste i kapittel 2... Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Må bli Devastation det. Ikke ser det så bra ut og det spiller også heller dårlig. Håper Red Faction II er bedre. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 det må bli IGI2. jeg kjøpte det, la det inn, startet spillet og kom vel sikkert 5min ut i første mission før jeg quita å la det bort for godt.. btw: ja morrowind er kjedelig den første timen, men det tar seg veldig opp. det er da et av de beste spillene som er laget da.. (og det kommer fra en CS-freek) Hør, hør. Håper Red Faction II er bedre. Hate to break it to ya, kid, men RF2 er offisielt et av de dårligste spillene EVER! Athelas Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Håper Red Faction II er bedre. Hate to break it to ya, kid, men RF2 er offisielt et av de dårligste spillene EVER! Athelas Det kan vel ikke du bestemme? Flere som liker spillet også Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Nå er det en stund siden jeg har kjøpt et spill, men et spill jeg la vekk omtrent med en gang er Cyberstorm 2. Forresten, jeg har akkurat bestilt Baldurs Gate + Tales of The Sword Coast! *stolt* :smile: Lenke til kommentar
BolleKalle Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Half Life - Blue Shift. Ikke tatt ut av plastikken en gang, hehe. Kjøpte den for å få ny cd-key til cs. men det funka jo i rompa mi! Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Half Life - Blue Shift. Ikke tatt ut av plastikken en gang, hehe. Kjøpte den for å få ny cd-key til cs. men det funka jo i rompa mi! Synes egentlig Blue Shift var et helt kurrant spill jeg, spes med tanke på prisen. Var selvsagt alt for kort, men et helt ok spill etter min mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå