Gå til innhold

Vista vil ikke installere etter full formatering.

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig formatert pcn min, og vil installere vista home premium. Når jeg har satt i recovery-cdn, og tastet inn seriekoden, vil den ikke starte installasjonen. I stedet får jeg en error: "Windows cannot open the requested file D:\sources\install.Wim".

Noen som vet hva jeg må gjøre? Jeg hadde fire partisjoner før jeg formaterte, men nå har jeg bare en som heter X: .

Håper på ordentlig svar :).

-Psychedelic-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kan ikke svare på alt uten videre, men jeg kan svare at X: er ikke en partition på disken din, og at install.wim som ligger i D:\ (DVD rom) kan ikke kopieres\ekstraktes, som du får meldning om.

Det jeg undrer er derimot:

-hvordan formaterte du?

-hva du formaterte, du kan formatere en partition om gangen

-hvordan vet du at at det er ikke partitioner på disken din

-beskrive din recovery-cd

-har du lest manuallen for din maskin fra leverandøren?

Det er mange brukere her, og dermed mange maskiner. Kanskje noen kan fortelle deg det du ønsker med å gi mer info, om din PC.

Lenke til kommentar
jeg kan ikke svare på alt uten videre, men jeg kan svare at X: er ikke en partition på disken din, og at install.wim som ligger i D:\ (DVD rom) kan ikke kopieres\ekstraktes, som du får meldning om.

Det jeg undrer er derimot:

-hvordan formaterte du?

-hva du formaterte, du kan formatere en partition om gangen

-hvordan vet du at at det er ikke partitioner på disken din

-beskrive din recovery-cd

-har du lest manuallen for din maskin fra leverandøren?

Det er mange brukere her, og dermed mange maskiner. Kanskje noen kan fortelle deg det du ønsker med å gi mer info, om din PC.

Jeg formaterte den ved å bruke WipeDrive, og jeg formaterte vissnok ALLE partisjonene. Jeg vet at partisjonene er borte fordi jeg rotet rundt "Repair your computer", og valgte "Last inn driver fra ekstern kilde, og trykk OK". Da fikk jeg opp en explorer som viste innholdet til Recovery-Cd'n. Jeg kunne gå inn på 'Computer', og se elementene som var der. Cd-ROM'n og Boot (x:). Men partisjonene ser jeg ikke snurten av!

Kan legge til at jeg hadde mistet min originale Recovery-CD, så jeg måtte brenne en ny ved å laste ned Image-filen på torrent.

..Og nei, jeg har ikke lest Manualen! (Så dum jeg er..)

Lenke til kommentar

WipeDrive? uffda.

Recovery cd må du nok bestille å få fra leverandøren. Ofte det tar så mye bortkastet arbeid for å prøve å komme deg unna, at det er ikke verdt det.

Å bestille studentlisens for en helt ny Vista er nok det smarteste du kan gjøre, og ikke recovery-cd fra leverandøren.

I mellomtiden det er bedre å prøve deg på win7. Kanskje noen av dine venner, har en lisens som ikke brukes lenger?

Siden du lastet ned recovery cd som du sier, kan jeg få linken til den slik at jeg laster den ned, for å se hva den er?

Ikke linken til noe Vista sak, linken til recovery cd for din maskin. Mulig man kan forandre verdiene der for dine originale....ikke sikkert, men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...