Gå til innhold

Hvilken låt er den beste du kommer på i farta?

Anbefalte innlegg

Tenkte å lage en tråd der alle poster den ENE låta de liker best, som de kommer på i farta. Helt ny eller gammal, spiller ingen rolle. Håper dette kan være en inspirasjon til å oppdage ny musikk for min egen del, og det kan sikkert det for dere også ;)

Så da begynner jeg med:

Fall Out Boy - Thnks Fr Th Mmrs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sang - Artist

Son of Sam - Elliott Smith

En av de fineste sangene jeg vet om. Elliott Smith er da også yndlingsartisten min, og troner høyest på Last.fm-listen min over top artister. Son of Sam er Elliott Smiths kanskje fineste sang. Vokalen er kanskje ikke noe å hoppe i taket for, men sammen med akkompagnementet velter følelsene innover en. Orgelet og den akkustiske gitaren utfyller hverandre på en god måte. Låten har god rytme og perkusjon, og koringen (utført av artisten selv), er meget fin. Lyrikken er godt utført og mer er det ikke å si.

Endret av Snorre
Lenke til kommentar

Jeg likte at du la på "du kommer på i farta", for da blir det ikke så høytidelig og jeg slipper å tenke så mye.

The Angelic Process - The Sun in Braids

Et visst sted i denne sangen har jeg fått gåsehud av kanskje halvparten så mange ganger som jeg har fått av alle andre sanger jeg har hørt. Hvis det sier deg noe ...

Edit: Dette valget ville forandret seg omtrent hver time, altså.

Endret av TanTheMan
Lenke til kommentar
Jeg likte at du la på "du kommer på i farta", for da blir det ikke så høytidelig og jeg slipper å tenke så mye.
Edit: Dette valget ville forandret seg omtrent hver time, altså.
Vanskeleg å velje! Akkurat no må det bli
, men dette endrar seg frå veke til veke. :p

Det er litt av poenget, for å holde tråden levende ;)

Siden jeg først er i gang med en post her, så kliner jeg til med enda en låt:

Rise Against - Hero of War

Det er ikke meningen å poste alt mulig i hytt og gevær, slik at "kvaliteten synker". Det er naturligvis enhvers subjektive mening hva som er bra, men tror dere skjønner poenget ;)

Lenke til kommentar
Hmm, håpte på litt bedre respons i denne tråden. Har allerede opdaget noen gode låter, og nå vil jeg si meg enig med Wheaten i "Steady as she goes", utolig fengende låt :)

Ja, ikkje sant? :)

Liker også

, av same gruppa. Musikkvideoen er visst spelt inn i Noreg. :)
Lenke til kommentar

Fog in the Shell - Transition is Art

Hører på den nå, veldig kul låt. I likhet med omtrent alle de andre på det samme albumet. Det er vel noe post-rock-ish, selv om jeg aldri helt har skjønt hva som kjennetegner sjangeren ... Kanskje litt prog også. 500 kopier av albumet sangen er på, albumet kan kjøpes for ca. 70 kroner her: http://www.paradigms-recordings.com/store.html

Forresten kan albumet den forrige sangen jeg skrev her er på også kjøpes der, sammen med en del andre gode album. For en utrolig dårlig formulert setning det var. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...