Gå til innhold

Bk: Alt i ett.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke så flink med dette, men det bildet ga meg en litt nasjonalromantisk følelse, det er norge sant?

Likte det veldig bra!

Ja, det er faktisk på vestlandet. Var i vestlandstraktene Hans Gude fant sin inspirasjon, så det er godt mulig det er grunnen til at du synes det er Nasjonalromantisk. Takker for kritikken!

Lenke til kommentar
Landskap once again, en eksponering - derav titelen Alt i ett.

Hmm, og det betyr at alt er HDR hvis ikke noe annet er opplyst?

 

Jeg vil ikke si dette var det mest spennende landskapet jeg har sett, men dokumentasjonen av det var bra. Du har også fått det skarpt fra forgrunnen av. Har du benyttet deg av hyperfokalsetting, eller holdt det med blenderen? Veldig bra dybdefølelse, siden den steinen i forgrunnen er skarp, og du har flere elementer innover som supplerer.

 

I og for seg OK at du nesten er på høyde med skyene, dermed bidrar også disse til dybdefølelesen. Så med hensyn til komposisjonen har jeg faktisk ikke noe spesielt å utsette, selv om det kan synes at horisonten heller litt mot høyre.

 

Fargemessig ser det litt blast ut, antakelig pga dis. Himmelen bak skyene er heller ikke særlig blå, muligens pga samme årsak. Men bildet er allikevel ganske pent å se på, og utsikten er jo vid.

Lenke til kommentar
Landskap once again, en eksponering - derav titelen Alt i ett.

Hmm, og det betyr at alt er HDR hvis ikke noe annet er opplyst?

 

Jeg vil ikke si dette var det mest spennende landskapet jeg har sett, men dokumentasjonen av det var bra. Du har også fått det skarpt fra forgrunnen av. Har du benyttet deg av hyperfokalsetting, eller holdt det med blenderen? Veldig bra dybdefølelse, siden den steinen i forgrunnen er skarp, og du har flere elementer innover som supplerer.

 

I og for seg OK at du nesten er på høyde med skyene, dermed bidrar også disse til dybdefølelesen. Så med hensyn til komposisjonen har jeg faktisk ikke noe spesielt å utsette, selv om det kan synes at horisonten heller litt mot høyre.

 

Fargemessig ser det litt blast ut, antakelig pga dis. Himmelen bak skyene er heller ikke særlig blå, muligens pga samme årsak. Men bildet er allikevel ganske pent å se på, og utsikten er jo vid.

Det kan jo se ut som et HDR, men det er det altså ikke. For å få det skarpt har jeg brukt NDX8 filter og det hold med blender. Grunnen til at himmelen ser litt blass og fargeløs ut er nok på grunn av GND i Photoshop Raw Editor. Takker for utfyllende kritikk!

Lenke til kommentar

Jeg likte komposisjonen. Særlig de tre haugene man ser innover fra høyre side. Forgrunnen ser frisk og fin ut på min skjerm, mens resten av bildet er noe blasst som det sier. Fargen på himmelig virker litt rar, men det kan jo bare være min skjerm siden ingen andre har kommentert det.

Lenke til kommentar

WoW, selv om jeg er litt sent ute må jeg si at jeg likte orginalen. Fordi; det er et i utgangspunktet ikke-så-spennende-landskap (beklager, mnin subjektive mening) som gjøres spennende. Skyene tårner over meg slik at jeg nesten må dukke og gir en fin dybde.

 

Kritikk; ening med Ghazaa. Litt hard bruk av gradering slik at jeg synes skyene og himmel er vel mørke. Til gjengjeld gjør vel dette dybdeskarphet? Litt for mye og kjedelig forgrunn? Men dersom man kutter denne må man vel kutte bort noe av skyene også for å få samme forhold land/himmel, så allt i allt er dette vel beste utsnitt?

Endret av telealf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...