Gå til innhold

Dosering av proteinpulver


Anbefalte innlegg

I det lange løp har det nada og si om du velger proteiner fra leverandør x eller y. De fleste kjøper råvarer fra samme steder ;-)

Det har også nada og si om du velger konsentrat/isolat osv, osv. Det er det total inntak av proteiner som er betydningsfullt, og det er fordelaktig å legge de største mengdene rundt trening. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De fleste kjøper råvarer fra samme steder

... og putter mindre oppi bøtte og fylle opp med karbohydrater så pengesekken blir større.

 

Vet iallefall at MyoR kjøper fra øverste hylle som ingen andre kjøper fra enda da Mr Fagerli hittill velkger hakket renere.

Forskjellene i konsen/iso blir jo proteinen du får i bøtta.

4kg bøtte konsentrat kan jo være 2,5 kg protein og 4 kg isolater være 3,6 kg protein om man kun solgte råvaren til forbrukerene.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med f.eks. PZ fra TN i forhold til tallene de oppgir? Er det "dry matter" eller kan man forvente å finne et slikt innhold i selve varen? De har jo litt bedre "specs" på produktet enn MyRev, og til litt lavere pris (for oss med 20% rabatt i alle fall), men dersom det er forskjell i måten disse to aktørene opplyser om innholdet vil jo dette endre på bildet. Tror uansett jeg skal prøve meg på en bestilling av myoprotein bare for variasjonen sin del. M-Factor var forøvrig en gedigen nedtur for min del. Var noe med smak og konsistens der som ikke helt stemte for meg.

 

Denne diskusjonen har også minnet meg på at 90+, i alle fall slik som jeg husker det fra et par år siden, var ekstremt tynntflytende til å være 33% casein. Kunne jo ha 60g i 2 dl vann og det fløt som bare det. Alle andre blandingsproteiner jeg har hatt har brukt å ha en utrolig mye tykkere konsistens som ofte har krevd en 4 DL vann per 40-50g for å bli flytende.

Lenke til kommentar

Det er vel sånn Prozyme ser ut i analysen.

 

PI_analyse.jpg

 

 

Erteprotein som i M-Factor er det vanskelig å få til å smake bra uten å nerfe proteiinholdet.

Forskjellene i ert og melk er egenskapene til proteinene.

Selv synnes jeg TN overpriser produktene sine, fortjeneste selv etter vi har 20% rabatt.

Endret av War
Lenke til kommentar
Det er vel sånn Prozyme ser ut i analysen.

 

Godt å se at laktosen faktisk ikke er der i det virkelige produktet.

 

Erteprotein som i M-Factor er det vanskelig å få til å smake bra uten å nerfe proteiinholdet.

Forskjellene i ert og melk er egenskapene til proteinene.

Selv synnes jeg TN overpriser produktene sine, fortjeneste selv etter vi har 20% rabatt.

 

Er klar over problemene med erteproteiner, bare nevner at smaken (for min del) var langt fra så overkommelig som enkelte ofte prøver å gi inntrykk av. Selve "hovedsmaken" er grei, men det ligger en eller annen rar bismak av ertegreiene i bakgrunnen og gjør det helt for jævlig. Og når den i tillegg er så tykk at den knapt renner ut av shakeren blir det et problem.

 

Er enig i at TN er fryktelig dyrt, men saken er at det ikke finnes noen tilsvarende rene produkter som er billigere. MyoProtein er jo omtrent samme pris og kvalitet, og i tillegg har man jo PVL sitt ISO-Gold som (på papiret) skal være ganske rent og. Utover disse kan jeg ikke finne annet enn konsentrater hos norske forhandlere, og det er forsåvidt greit nok det så lenge man ikke har problemer med laktosen, men personlig foretrekker jeg å slippe unna så mye laktose som mulig. Skal også prøve meg på Di Pasquale sin anabolic diet til sommeren, og da er det et poeng i seg selv å ha mer kontroll over carb-kildene.

Lenke til kommentar
Skal også prøve meg på Di Pasquale sin anabolic diet til sommeren, og da er det et poeng i seg selv å ha mer kontroll over carb-kildene.

 

Er dette en lavkarbo-diett? Kunne du funnet link? Forresten, PZ er en gainer egentlig, ikke sant? Den har høye innhold av fett og karbo, 4g per 100g etc. i forhold til proteinpulverne. Da er det lite kunstig å bruke PZ om man er på en low-carb diet?

 

Personlig ville jeg ikke kjøpt det uansett, er så dyrt..

 

Tenker veeldig på hvilket pulver jeg skal kjøpe etter myoproteinet er spist opp. Står mellom Norkost sitt faktisk aller billigste pulver, som er vel det eneste der omtrent som ikke er bare whey. Er tvilen da, om at det som står på etiketten stemmer.. Om det gjør, er det kanskje et av de beste og i alle fall billigste kvalitetspulverne som er å få.

 

M-factor blir et noe dyrere alternativ, men samtidig mye billigere enn myoprotein. Lurer på om prisen rettferdiggjør smaken.

 

PS: Har bare én dag igjen av mitt 6 ukers RYP, hadde onsdag uke 6 i dag. Men skal jo fortsette til jeg stagnerer. Men jeg kommer jo til å stagnere i noen øvelser før andre, hvordan er det med det? Skal jeg stoppe når jeg har stagnert i én øvelsen? Kommer til å gå dårlig med knebøy, benk og nedtrekk i uke 7..

Lenke til kommentar

SKal ta myoprogrammet for n00bs etter jeg har deloadet med ryp-øvelsene 2 ganger i løpet av en uke. Der er det minimalt med isolasjon, disse øvelsene blir brukt:

 

knebøy, markløft, benk, roing, nedtrekk

 

Filmet forresten knebøyen min i dag, kvaliteten ble noe dårlig, men skal få det lastet opp på youtube snarest. Filmet fra flere vinkler.

Lenke til kommentar
SKal ta myoprogrammet for n00bs etter jeg har deloadet med ryp-øvelsene 2 ganger i løpet av en uke. Der er det minimalt med isolasjon, disse øvelsene blir brukt:

 

knebøy, markløft, benk, roing, nedtrekk

 

Filmet forresten knebøyen min i dag, kvaliteten ble noe dårlig, men skal få det lastet opp på youtube snarest. Filmet fra flere vinkler.

 

samme som jeg kjører stort sett, jeg har dips og skulderpress med også pluss at jeg har byttet ut nedtrekk med chins. fant dog ut at tung mark og bøy på samme dag er drepen, så derfor kjører jeg de annenhver gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...