Gå til innhold

Vapochill


p-gutten

Anbefalte innlegg

Hallaus..

Har tenkt å mekke Vapochill etter sommeren men trenger litt mer kunskaper om overklokking først... :oops:

For det første... Isolasjon... (trenger all den kunskap jeg kan få)

For det andre... AMD XP2400.. må den låses opp eller er det noe med det at man ikke trenger å låse opp de prosessorene til amd over xp2200...

For det tredje... hmm en lur investering? vil jo bare koste meg 5889..(med platene med plaxiglass installert)...

For det fjerde... er det så lurt å spraylakkere dekselet på cd-rom stajonene? blir for dumt med hvite cd-rom stajsoner.. :roll: ...

 

Vet det kanskje er masse penger på et kabinett for en fyr med så lite erfaring, men hei.... det er rått!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prometeia STYGT?! OMG... Seriøst, det er en sokkel med et Lian Li kabinett satt oppå! Noe som vil si at det har en mye høyere "HC" faktor enn Vapochill kabinettet.

 

Men, jeg lurer på en ting om begge: Går kompressoren kun på CPU? Eller på GFX og chipset også? hadde vært smooth hvis man kunne klokke GFX kortet like hardt som cpuen da...

Lenke til kommentar
Prometeia er tingen :woot:

 

47a.jpg

 

det var stygt! Vapochill er tøft, men ikke tøft når du betaler ca 5000-6000 kr for det med vinduer

 

Prometeia??? STYGT??? :o Har du vondt noe sted eller!?!? Ta med deg volvo 240'n å dra til sviner'n der du hører hjemme! Så slipper vi å lese alt drittet fra deg! :grumpy:

Lenke til kommentar

For det første... Isolasjon...

 

Noe av poenget med vapochill er den geniale isolasjonen som følger med, så det behøver du ikke bry deg om ;)

 

Men, jeg lurer på en ting om begge: Går kompressoren kun på CPU? Eller på GFX og chipset også? hadde vært smooth hvis man kunne klokke GFX kortet like hardt som cpuen da...

 

Asetek hadde med en VapoChill pc til TG, hvor de hadde WaterChill for VGA og chipset. Helt rå var den :woot:

Kanskje noe for thread-starteren også ? :wink:

Lenke til kommentar

De nye Vapochill kabinettene er forberedt på waterchill integrasjon.

 

http://www.home.no/gwikse/Vapo/UtAvEsken/V...pobakkomp21.jpg

 

Men det er også plass til andre løsninger bak der uten modifikasjon

 

http://www.home.no/gwikse/Vapo/Water/topwbiex31.jpg

 

Om en velger Vapo eller Prommy er vel heller en smaksak. Vapochill kabinettet er etter min mening pent nok. Men krever noen mindre modifikasjoner for å bli penere.

 

Noen liker Lian Li (jeg liker de jeg også men liker ikke 80mm vifter) og andre liker Vapo (som har 120mm vifteplasser).

 

Jeg hadde aldri trodd at Vapo`n skulle kunne kjøres så stillegående som den gjør. Det var også en positiv overraskelse.

 

Edit: Av minus ting med kabinettet kan jeg nevne at diskettløsningen kunne vært bedre. Da det er nesten umulig å få ut disketten av den pitte lille fingeråpningen som er foran floppy stasjonen. Floppy`n er stealtet så de er tilgitt. Samt at den chillkontrollplaten overlapper den ene HDD bay`ens skruehull.

Lenke til kommentar
Prometeia er tingen :woot:

 

47a.jpg

 

det var stygt! Vapochill er tøft, men ikke tøft når du betaler ca 5000-6000 kr for det med vinduer

 

Prometeia??? STYGT??? :o Har du vondt noe sted eller!?!? Ta med deg volvo 240'n å dra til sviner'n der du hører hjemme! Så slipper vi å lese alt drittet fra deg! :grumpy:

 

Er det noen vi ikke vil høre drit fra lenger, så er det deg! Nesten alle dine innlegg er provoserende eller støtende. Slike fjortissunger som deg er noe vi ikke vil ha her på forumet.

Lenke til kommentar

Det som hadde vert noe er å kjøpe VapoChill uten kabinett å kjøpe det kabinettet man vill å putte kompressoren i det kabinettet, viss man ikke liker VapoChille eller Prometeia sine kabinetter... Jeg kjøpte VapoChill i et Tt Xaser II kabinett av Kjell Erik Budalen, det er jeg meget fornøyd med... men et minus med det, det er bare plass til 1 cd-rom... så jeg skal flytte det over til et annet kabinett senere... Blir sikkert et Lian-Li eller noe, men hvertfall et Servertower...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Prometeia er tingen  :woot:  

 

47a.jpg

 

det var stygt! Vapochill er tøft, men ikke tøft når du betaler ca 5000-6000 kr for det med vinduer

 

det kabinettet er rett og slett stilfullt og genialt gjennomført.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...