Gå til innhold

BK: Rusten "Snøklokke" (ex Amerikansk)


Anbefalte innlegg

Tok med Pentaxen (K200D m 18-55 f3.5-5.6 AL II "kit-linse") ut i gråværet i dag.

Det ble faktisk kun _en_ eksponering - ett bilde av denne doningen som er på vei til å tine seg ut av snøhaugen.

post-47105-1236696947_thumb.jpg post-47105-1236702396_thumb.jpg

 

Beskjærte versjoner:

post-47105-1236755055_thumb.jpgpost-47105-1236755070_thumb.jpg

Er ikke sikker på hvilken jeg liker best, farge eller gråskalert, men den beskjærte versjonen (etter innspill fra Carny) er vel best uansett?(Mtp at det kun ble en eksponering på turen er jeg faktisk ganske fornøyd med "fangsten".)

 

Tittelen på bildet kommer av den noe makabre analogien til alle de russiske "snøklokkene" (det er ikke blomster eller biler det er snakk om...) som dukker opp i moskvas parker på våren i snøsmeltinga...

 

(Aner forresten ikke hvilken biltype dette er, ei heller om den _er_ amerikansk, men den ser nå slik ut for meg da...)

 

Exif:

Shutter 1/180

Aperture: 9.5

ISO 100

FocalLength: 39mm

 

Justert farger/exponering og konvertert til gråskala i IrfanView

 

Edit: Glemte å legge opp farge-versjonen

Edit2: Hermetegn i tittelfelt

Edit3: Endret tittel fra Amerikansk til Rusten...

Edit4:La inn beskjærte versjoner i 1ste posten...

Endret av Vortex Surfer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En tøff idé og et tøft motiv, men ikke helt gjennomført.

Jeg syns snøen på bunn får for mye tyngde, og bakgrunnen til venstre er forstyrrende.

Takk for det!

Det optimale hadde nok vært om diagonalen i bildet hadde vært mer gjennomført. Burdte muligens satt meg lenger ned på huk. Bakgrunnen til venstre var ikke så my å gjøre med, kunne evt endret vinkel og skutt mer fra siden, men jeg tenkte mest på "full frontal".

 

Skal prøve å kutte litt i bunn og evt legge opp en beskjært versjon.

Edit: Legger opp beskjærte versjoner.

post-47105-1236704940_thumb.jpg post-47105-1236704960_thumb.jpg

Hmmm... stemmer nok at det kom seg med litt mindre snø i underkant...

Endret av Vortex Surfer
Lenke til kommentar
Hva med en annen vinkel?

Hvordan kan du la denne bilen ruste? :hmm:

Mulig at jeg kan få til en annen vinkel, men jeg tror det begrenser seg til rett forfra og foran fra venstre side. Det var strålende sol i går, så det blir mindre og mindre snø og mer og mer bil - hvis ikke værmeldinga slår til og det kommer påfyll av snø som "lovet" :cry: i dag...

 

Bilen er, heldigivis :), ikke min. Det ser ut som den er permanent parkert utendørs, ikke så langt fra heimen, så jeg går forbi den av og til. Vanligivis er omgivelsene ganske forstyrrende, men innpakket i snø ble det mulig å få et "roligere" motiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...