tafi53 Skrevet 23. april 2003 Rapporter Del Skrevet 23. april 2003 Har fått et meget godt tilbud på 3 bærbare pc'er. Jeg er nesten sikker på ka jeg skal velge for jeg mener den ene skiller seg ut. Skulle egentlig ha meg stasjonær men liker bærbar pc og friheten. Prisen jeg fikk ble også avgjørende for valget på bærbar.Skal bruke den til litt spilling(ikke så mye),skole, musikk,film,bilder og office programmer. Egentlig helt vanlig bruk for en med bredbånd. De tre pc'ene er følgende: Compaq EVO N610C P4-1.8Ghz, 30GB HD, 32MB Skjermkort, 512 RAM(256 originalt), DVD-CD-RW Combo, SXGA 14,1" Cinet Smartbook 830 combo laptop, 2.2 GHz prossesor, 15" TFT SXGA, 40GB HD, 512 RAM, CDRW-DVD combo, Dette er toppmodellen til Cinet Acer TravelMate 535LCi Intel® Pentium P4 Mobile 2,4GHz prosessor(Pentium 4-M 2,4GHz 512KB L2 Cache ),15 " XGA TFT skjerm, 512MB DDR SDRAM (2x256), 40GB harddisk, 8/4/24/8x CD-RW/DVD, innebygd wireless nettverkskort.Tror det er innebygd bluetooth også. 3,2 kilo.ca 3 timer batteritid.3 stk usb 2. Opp til 64MB Intel® DVMT-based dynamically allocated video memory frame buffer 4× AGP graphics accelerator . se denne link for tekniske specs: http://www.acer.no/vi/page0.jsp-page78,,64...,,122301964.htm Se bort ifra prisen.Jeg ønsker en prisuavhengig vurdering.Jeg har egentlig dannet meg den oppfattning at det er ikke tvil om hva jeg skal velge.Den Acer maskinen synes jeg er en klasse over.Koster forresten 21500,- på mpx.no Prisen jeg har fått på disse maskinene er omtrent det samme.Og de er somsagt meget gunstige. Dessuten er jo Acer blitt sponsor til Ferrari formel-1 team.Og de kjører ikke på skit :smile: Kan noen hjelpe meg å gi meg inspill om jeg tenker i rett bane? Tar imot alle tips. Hva ville dere ha valgt hvis dere fikk valget mellom disse,uten å tenke på prisen? Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 23. april 2003 Rapporter Del Skrevet 23. april 2003 Cinet maskinen hadde jeg helt klart droppet, og jeg er forsåvidt enig med deg: Den Acer maskinen virker rå! Eneste jeg ville sjekket er hvilken som er størst og veier mest (er ikke sikkert det betyr så mye for deg men..) Jeg er selv tilhenger av 14'' og så liten som mulig uten at det går på bekostning av utstyr... Men hvis du ikke har noen stasjonær maskin som er kraftig i tillegg er helt klart de ekstra mhz på Aceren viktige. Edit: Tittet litt mer på specsene og vil bare påpeke dette: Acer maskinen har integrert Intel skjermkort, noe som ikke er spesielt bra.. I tillegg er det kun XGA oppløsning på skjermen..Litt lite etter min smak, men helt greit hvis det er det du vil ha... Hvis Compaqen har bedre skjermkort blir dette fort en bedre spillmaskin.. 14'' med SXGA oppløsning er også gull!! Edit 2: Sjekket nå og så at Compaqen har Ati Radeon 7500. Dette er ikke av de beste skjermkortene i dag, men det er langt bedre enn det som sitter i Acer maskinen.. Så også at Cinet benytter deg av ATI kort, er ikke sikker på hvilket.. Likte uansett ikke utseende på den maskinen Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 23. april 2003 Rapporter Del Skrevet 23. april 2003 Ville nok ha valgt acer'en. Først og fremst fordi den har mobil prosessor i steden for vanlig desktop prosessor, noe som jeg mener man bør ha på en bærbar hvis man skal ta den med seg rundt om kring. Mindre støy/varme. Lenke til kommentar
tafi53 Skrevet 23. april 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. april 2003 Størrelsen har ikke så mye betydning for meg.Jeg mener 3,2 kilo er greit nok det.Sålenge det ikke er kjempetungt.Gidder ikke ha en på over 5 kilo Compaqen veier visst ca 2,2 kilo.Jeg har ikke stasjonær pc, så dette blir litt desktop erstatter.Dessuten er jeg tilhenger av mobile prosessorer som ikke lager så mye støy og varme.De koster jo litt mer også Acer'n har helt klart en del tekniske finesser som drar opp,og virker helt klart overlegen mot de andre. Er enig med deg at Cinet'en ikke lokker så mye.Men har ikke så mye peiling på denne.Noen sier den er bra.Men jeg vet no hva jeg synes. Takk for inspill :wink: Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 23. april 2003 Rapporter Del Skrevet 23. april 2003 Etter hva jeg kan skjønne har alle tre maskinen mobile prosessor.. Lenke til kommentar
tafi53 Skrevet 23. april 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. april 2003 Ja det er sikkert mobile cpu på alle. men ser at jeg liker ikke cinet'en så den går i søppla.Da var valget mellom compaq og acer. Ser at compaqen har bare 32 mb ram skjermkort.Acern har 64. Det er gode utbyggingsmuligheter på compaqen med bluetooth og wi-fi. Men tror ikke dette følger med.kan kjøpes ekstra og settes inn i denne multi port systemet. Compaqen veier bare 2,2 kilo.har god skjerm. Det der med at XGA er for lite på en 15"" skjerm vet jeg ikke noe om. men er i bunn og grunn ikke så kjempe kravstor på dette.Det er klart det må alltid være noe som trekker ned , vet du.Det er jo typisk.Det hadde jo vært for godt til å være sant,hvis acer'n skulle hatt kjempe skjermkort og en kjempegod skjerm.Nei jeg vet sannelig ikke ka jeg ska velge. Sitter her med en gammel Best 1100 laptop på 233 mhz, så uansett så blir jeg nok fornøyd:) Kanskje jeg skal kaste kroner eller mynt Ser at HP sin ze5244 har temmelige like specs som Acern men med Ati Radeon integrert skjermkort.Denne har ikke mobile prosessor.Men har ikke allt av det ekstra stashet som Acer'n har. Men koster 12 000,- på elkjøp. For å si det slik da.Hvis compaqen N610c og Acer'n 535Lci hadde kostet like mye som HP'en på elkjøp. 12000 kroner. Hva hadde dere valgt da.??????????????? Uansett må jeg bestemme meg fordi må slå til i morgen isåfall Lenke til kommentar
knut Skrevet 23. april 2003 Rapporter Del Skrevet 23. april 2003 Personlig ville jeg valgt compaq maskinen, mest på grunn av størrelse, skjerm og skjermkort. Men acer maskinen er ikke dårlig, men jeg ville absolutt ikke kjøpt den for over 20 000. Da finnes det mange mye bedre alternativer. f.eks. pentium -m baserte maskiner, eller dell og zepto sin med widescreen. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 23. april 2003 Rapporter Del Skrevet 23. april 2003 Compaq, pga. størrelsen. Lenke til kommentar
Osram Skrevet 23. april 2003 Rapporter Del Skrevet 23. april 2003 Synes denne ser fristende ut jeg da, siden du først har tenkt Compaq: http://www.compaq.dk/nocampaign/ Lenke til kommentar
tafi53 Skrevet 24. april 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2003 Ikke lenge til jeg må ta valget på Compaq eller Acer. Jeg vet ikke,men for meg ser det ut til at det skjermkortet som er integrert fra microsoft er noenlunde likt nivida geoforce sitt på 64 mb og 4*AGP. Kanskje det ikke er så dårlig allikevel. Ser ikke ut til at Compaqen har firewire heller. Uansett så sitter jeg med en magefølelse på at Acern er hakke bedre.Hvis man ikke tenker på vekta.Og skjermen er dårligere. Problemet er vel at jeg har aldri studert slike skjermer i bruk,og ihvertfall ikke sammenliknet dem.Det får jeg sansynligvis ikke muligheten til heller.Men ser at Acer og en rekke andre merker leverer mange av sine bærbare med 15"" XGA skjerm.Det kan da ikke være så dårlig heller da.Ellers hadde de ikke solgt dem Lenke til kommentar
swanky Skrevet 24. april 2003 Rapporter Del Skrevet 24. april 2003 Det virker som om du allerede har bestemt deg Kjøp Acer - du blir sikkert fornøyd! swanky Lenke til kommentar
geokri Skrevet 24. april 2003 Rapporter Del Skrevet 24. april 2003 hmmm, er noe merkelig med den n610c en, etter det jeg kan huske så er ikke den modellen som har 30gb disk med sxga+ skjerm, men xga Lenke til kommentar
geokri Skrevet 24. april 2003 Rapporter Del Skrevet 24. april 2003 by the way, over 21000 for den er jo litt mye da. mpx skal ha 17800 for den med 40gb disk, http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=0&g1=3&g...75&l=3&lantall= og 256 ram får du rundt omkring til 600-700kr ellers ville jeg absolutt heller ha tatt den nye centrinoen til acer, den er knall den til en pris av 20k, med bedre skjerm enn den du har sett på. Jeg bare nevnter, 15" sxga+, ati radeon 9000 skjermkort!, 5400rpm harddisk, er en del forskjell på den og 4200 disk, wlan, blåtann og en rå batteritid! dette er jo testvinnermaskinen, så har du i tillegg råd til ei bæreveske ! men nå var det vel kanskje sånn at du hadde fått en knallpris på akkurat de tre maskinene? Lenke til kommentar
tafi53 Skrevet 24. april 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2003 Den compaqen jeg skal se på er med sxga skjerm.Men det er en N610c. Men etter å ha sjekket litt så ser jeg at compaqen kjører et chipset (intel 845), men Acern en 852 chipset.Denne 852 er mye mer avansert ser det ut til og inneholder bluetooth.Kan godt tenke meg at dette chipset er med å gjøre pc'en såpass dyr. Ja selvfølgelig så er den nye Centrino Pc'en til Acer mye råere. Og jeg synes også at denne Acer 535Lci er ganske dyr når den ligger på over 21 000. Men det er sikkert noe av det spesial utstyret(tror den har kortleser for multimedia kort også) som koster litt ekstra+noen andre finesser. Skulle jeg ha lagt så mye penger på bordet hadde det ikke vært tvil om at Centrino pc'ene er det beste valget. Men saken er den at jeg kan kjøpe Acer'n eller Compaqen for litt over 10 tusen, og da stiller saken seg helt annerledes :smile: Lenke til kommentar
tafi53 Skrevet 24. april 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2003 Valgets kvaler er kommet. Snart må jeg dra Visa kortet. Elle melle ELLER Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 24. april 2003 Rapporter Del Skrevet 24. april 2003 ville gått for acer 800 LCI litt tregere prosessor en den andre acer maskinen du har satt opp, men med et mye bedre skjermkort. mener at dette er en mer fremtidsrettet maskin en de alternativene du har satt opp. hjelper ikke så mye med en XXXL prosessor når skjermkortet er XS edit (den koster mer da,) Lenke til kommentar
ekren Skrevet 24. april 2003 Rapporter Del Skrevet 24. april 2003 Av de tre maskinene du nevner i starten er Compaq EVO N610C helt overlegen på stort sett ALT. Skal du velge acer må det være modellen 800 (centrino). 610C er forsåvidt en suveren maskin, liten, kjapp, svært god teknisk design, lite støy osv. Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 24. april 2003 Rapporter Del Skrevet 24. april 2003 ville gått for acer 800 LCI litt tregere prosessor en den andre acer maskinen du har satt opp, men med et mye bedre skjermkort. mener at dette er en mer fremtidsrettet maskin en de alternativene du har satt opp. hjelper ikke så mye med en XXXL prosessor når skjermkortet er XS edit (den koster mer da,) Enig med han Lenke til kommentar
tafi53 Skrevet 24. april 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. april 2003 Takk for alle inspill. Men det ble ikke no Acer på meg. Den ble solgt til noen andre.Så nå står jeg her igjen og fikk valget mellom Compaq N610c og N800.Den N800 er med 2,2 mhz P4 M , ca 700 mb ram og 60 gig hd.Meget pen skjerm.Så den fysisk i dag og var en flott maskin. Så jeg bestemte meg for å kjøpe den jeg Det ble et impulskjøp deluxe. Håper ikke jeg kjøpte katta i sekken. Har ikke fått den enda. Lenke til kommentar
ekren Skrevet 24. april 2003 Rapporter Del Skrevet 24. april 2003 Har selv en EV0 N800C, meget bra maskin, absolutt et bra valg. Er det C eller V modell? Hvor mye ga du for den? Som sagt svært godt fornøyd, bruker den til daglig i studier og som desktoperstatter, og har ennå ikke møtt noe den ikke takler utmerket Suveren maskin med andre ord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå