GtHoo Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 noen som vet hvordan man lager et veldog enkelt program? kan noen fortele det grundig? kan ikke så mye Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Vel, du må først lære deg et programeringspråk! så er det vel bare og programere! du bruker ofte et program så du kan lage knapper textbokser OSV også skriver du inn hva de skal gjøre OSV så hvis du vil begynne å lære det det må du kunne et språk! Lenke til kommentar
nercix Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 #include <iostream> using namespace std; int main(){ cout << "Hello World!" << endl; return 0; } Må nok bare begynne en plass, som ha over sier. Kjøp ei bok, eller finn god tutorial på nettet . Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 noen som vet hvordan man lager et veldog enkelt program? kan noen fortele det grundig? kan ikke så mye C/C++ er litt feil plass og starte hvis du ikke har peiling på programmering. Foreslår at du lærer Java, det er enklere og lære/lære bort. Når du har lært deg Java så er veien kort til C/C++. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 noen som vet hvordan man lager et veldog enkelt program? kan noen fortele det grundig? kan ikke så mye C/C++ er litt feil plass og starte hvis du ikke har peiling på programmering. Foreslår at du lærer Java, det er enklere og lære/lære bort. Når du har lært deg Java så er veien kort til C/C++. Visual basic er veldig enkel! lærte meg nesten alt av meg selv og litt på youtube;) Lenke til kommentar
nercix Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Vil nok anbefale trådstarter å holde seg borte fra Java og Visual Basic. Lærer du deg Visual Basic har du kunnskap som du nesten ikke kan overføre til noe som helst annet. Java er såpass rotete og "dårlig" dokumentert. Vil selv anbefale å ta veien Python -> C/C++ -> Asm, men det er ikke noe i veien for å gå rett på C++. Edit: Men det er nok mange som er uenige i dette. Endret 10. mars 2009 av nercix Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 det kommer an på om han skal lage avanserte program en liten perionde og så slutte, eller om dette er noe han vil drive med i lang tid og lage avanserte programmer! Lenke til kommentar
GtHoo Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 skal bare lage et enkelt program for morro skyld, altså tidsfordriv Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 skal bare lage et enkelt program for morro skyld, altså tidsfordriv Da ville jeg godt for et språk du ikke bruker for lang tid på å lære! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 C# Bra og forholdsvis enkelt språk, bra IDE, stor community. Lenke til kommentar
nercix Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 skal bare lage et enkelt program for morro skyld, altså tidsfordriv Planer om mer «avanserte» program etterhvert? GUI? Etc, Etc. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 C# Bra og forholdsvis enkelt språk, bra IDE, stor community. Leser murach`s C# ikke så langt i den men er god bok! Lenke til kommentar
nercix Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 C# Bra og forholdsvis enkelt språk, bra IDE, stor community. Leser murach`s C# ikke så langt i den men er god bok! For å få fordelene GeirGrusom setter opp ved C# har jeg en oppfatning av at du må bruke Microsoft sine utviklerverktøy. Det finnes en fri implementasjon av C# og .net som heter Mono (og har følgelig ikke denne ulempen), uten at jeg vet hvordan den stiller seg opp mot Microsoft sin. Lenke til kommentar
superkaisa Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Men vi alle er litt Off topic, spørsmålet var hvordan vi lager et program Endret 10. mars 2009 av superkaisa Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 noen som vet hvordan man lager et veldog enkelt program? kan noen fortele det grundig? kan ikke så mye Dette ligner veldig på den siste posten din... Du må forklare bedre hva du er ute etter! Mange (ca 99%) her vet hvordan man lager enkle programmer, men enkle programmer kan være så utrolig mye ulikt. Kan du gi et eksempel på hva programmet skal gjøre... eller se C++ Tutorial eventuelt kjøp en bok. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 For å få fordelene GeirGrusom setter opp ved C# har jeg en oppfatning av at du må bruke Microsoft sine utviklerverktøy. Det finnes en fri implementasjon av C# og .net som heter Mono (og har følgelig ikke denne ulempen), uten at jeg vet hvordan den stiller seg opp mot Microsoft sin. Mono Develop er temmelig mye dårligere enn Visual C# Express og Visual Studio, men det fungerer. Mono i seg selv fungerer dog veldig bra. Men Visual C# Express er helt gratis, så jeg skjønner ikke hvordan det er en ulempe å bruke det. Lenke til kommentar
sygard Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 For å få fordelene GeirGrusom setter opp ved C# har jeg en oppfatning av at du må bruke Microsoft sine utviklerverktøy. Det finnes en fri implementasjon av C# og .net som heter Mono (og har følgelig ikke denne ulempen), uten at jeg vet hvordan den stiller seg opp mot Microsoft sin. Mono Develop er temmelig mye dårligere enn Visual C# Express og Visual Studio, men det fungerer. Mono i seg selv fungerer dog veldig bra. Men Visual C# Express er helt gratis, så jeg skjønner ikke hvordan det er en ulempe å bruke det. eh? microsoft? WHY? Lenke til kommentar
Cleaf Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 LUA er kjekt og enkelt, men det krever en lua-motor som er scriptet i c++... Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 eh? microsoft? WHY? Fordi Visual Studio og C# er jævlig bra produkter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå