Gå til innhold

Blir Wii som jeg forventer?

gamer73

Anbefalte innlegg

Hei Folkens,

Jeg går med tanker om å skaffe meg en Nitendo Wii.

Det som i hovedsak lokker meg til Wii er nok kontrollene og det jeg tror er noe lignende som dem skytespillene i spillehallene på 80-tallet hvor man holdt en plastpistol og skjøt på skjermen hehe..

Dvs jeg elsket det sinnsykt den gang. Meg og en kamerat tok helt av i den tiden og hylte og skrek mens vi spilte hehe...vi spilte alltid co-op selvsagt. Og han kameratn min er enda med på dette...om det blir sin i gamle dager som han sa hehe..

Det jeg har fått med meg er at dette kan jeg gjøre igjen med en wii? Altså bare peke på skjermen med kontrolleren (komemr selvsagt til å kjøpe en sånn plastpistol hvor man kan stappe kontrollen nedi) og skyte? Akkurat som i spillehaller? Ingen forsinkelse på sikte og skjerm etc?

Ta f.eks resident evil.. Er det beregnet at man skal stå på gulvet med "gunner" klar? Mens man hører på historien osv...Akkurat dette liker jeg....vil jeg sitte så spiller jeg wow på pc'en min hehe..

Dvs...jeg vil bli sliten i armen..jeg vil bli svett..jeg vil stå klar med pistolen å være nervøs for monstre som dukker opp. Gjerne med kameraten min med min side med sin egen "gunner" :)

Så..får jeg oppleve dette med Wii?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ahh nå begynner jeg å glede meg:) Satan...blir som i gamle dager..meg og kameraten min stå å hyle i stuen med hver sin "gunenr" ....for morsomt elelr innlevelse så pleide vi også å stappe plastpistolene i bukseliningen eller lommen for så å "trekke" når det kom fiender hehehe..

Dette skal bli show...

Nå gjelder det bare å skaffe to fete plastpistoler som jeg kan stappe kontrollene ned i:)

Hmm kanskje min sønn på 6 år syntes det er kult å teame opp med pappa og kille monstre hehe...om han får lov av moren da hehe

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha et rent skytespill uten noe god historie eller muligheten til å bevege seg selv. Gå for umbrella chronicles.

Vil du ha et veldig godt skytespill med endel bedre historie og muligheten til å bevege personen gå for resident evil 4.

Jeg foretrekker resident evil 4, men til ditt formål høres sikkert umbrella chronicles ikke så dumt ut! Lykke til :)

Lenke til kommentar

for meg er det et MUST å ha en plastpistol i hånden hehe...

Skal kjøpe den wannabe mag 44 utgaven som er lagt for The House Of The Dead: Overkill :)

Og det spillet er sikkert konge også:)

Sånn on-trail er sikkert best med 2 stk, men om man kan bevege seg selv er det sikkert best å kjøre singleplayer:)

med å bare bruke kontrollen kan jo man liksågodt sitte i sofaen å spille,...nei nei sir!!...

Jeg skal fjerne stuebordet og stå midt på gulvet med gunneren klar hehe...viktig med innlevelse i slike spill om det skal bli gøy tror jeg:) Tenkte på om det kunne være kult å kaste seg bak sofaen for å ta dekning også, men det blir vel gjerne litt overkill hehe

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Jeg skal fjerne stuebordet og stå midt på gulvet med gunneren klar hehe...viktig med innlevelse i slike spill om det skal bli gøy tror jeg:) Tenkte på om det kunne være kult å kaste seg bak sofaen for å ta dekning også, men det blir vel gjerne litt overkill hehe

tja, det heter jo house of the dead: overkill... :p

Lenke til kommentar

det er jo metriod prime 3? der er det optional om man skal bry seg om historien. er mye logger du finner rundtom kring som er herlige å lese of går deg virkerlig inn i spillet, men lar du hver å lese dem er det som en adventure skytespill uten blod og med platforming. ikke de spillet en 6åring vil like best, men du selv kommer nok til å ha det veldig gøy med det, og det gjør ikke noe om sønnen din ser på deg mens du spiller :p neh, skaff deg mario galaxy, det er perfekt for en 6åring og for deg og.

Lenke til kommentar
det er jo metriod prime 3? der er det optional om man skal bry seg om historien. er mye logger du finner rundtom kring som er herlige å lese of går deg virkerlig inn i spillet, men lar du hver å lese dem er det som en adventure skytespill uten blod og med platforming. ikke de spillet en 6åring vil like best, men du selv kommer nok til å ha det veldig gøy med det, og det gjør ikke noe om sønnen din ser på deg mens du spiller :p neh, skaff deg mario galaxy, det er perfekt for en 6åring og for deg og.

Anbefaler du Metroid til en 6-åring?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...