Gå til innhold

Interrail trenger reisetips

Anbefalte innlegg

hei, jeg og 2 kompiser skal på interrail og vi har bestemt oss for kun 2 steder og det er amster og croatia, men det vi ville sjekke var om det var en side hvor man kunne sjekke events som skjer rundt om i europe når og hvor, slik at vi kan planlegge etter det, vi tenkte å reise 1 uke etter skoleslutt som blir da rundt slutten av juni.

kan jo legge til at jeg er ganske godt bereist i Europa så de "kjente" stedene vet jeg allerede om :p

Noen med noen gode sider vi kan titte på eller komme med noen gode råd? vi skal reise i 1 mnd

takker på forhånd for tilbakemeldinger

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg skal også på interrail i sommer, og reiser sånn ca. på samme tidspunkt som dere. Jeg tror det kan være lurt å reise så tidlig som mulig, det begynner jo å bli ganske folksomt i Europa uti juli.

Tenkte jeg kunne dele denne linken med deg: http://www.whatsonwhen.com/sisp/index.htm

Her er du fritt til å søke, og jeg tror du vil få opp det meste av ting som skjer rundt i Europa :) Ellers har jeg ikke så mange tips, siden jeg skal på min første interrailtur i sommer jeg også.

Lenke til kommentar

Var på interrail i fjor sommer. Når det gjelder kroatia tok vi toget til Rijeka først. IKKE dra dit, med mindre dere vil sole dere ved siden av industri-lokaler. Vi dro umiddelbart videre til Zagreb og med nattoget til Split. (Velgig fint sted). Gjør dere det, kommer det sikkert til å være mange folk utenfor toget som ønsker å tilby dere rom. Det er billig og bra.

Forøverig anbefaler jeg å bruke mer tid i berlin enn paris om dere har tenkt dere innom de stedene. Ellers var EuropaPark (stort tivoli) i sør/vesttyskland konge! Ellers anbefales Budapest!

EDIT:

Reiser forøverig på interrail til gibraltar til sommeren og over til marokko med båt :)

Endret av danielsn
Lenke til kommentar

Siden du har vært i Kroatia, er det kanskje noe du kan svare meg på :)

Hvor lang tid tok det med tog i Kroatia? Har fått intrykk at togforbindelsen ikke er den beste. Vurderer nemlig å reise til Pula, en by vest for Rijeka.

Lenke til kommentar
hei, jeg og 2 kompiser skal på interrail og vi har bestemt oss for kun 2 steder og det er amster og croatia, men det vi ville sjekke var om det var en side hvor man kunne sjekke events som skjer rundt om i europe når og hvor, slik at vi kan planlegge etter det, vi tenkte å reise 1 uke etter skoleslutt som blir da rundt slutten av juni.

kan jo legge til at jeg er ganske godt bereist i Europa så de "kjente" stedene vet jeg allerede om :p

Noen med noen gode sider vi kan titte på eller komme med noen gode råd? vi skal reise i 1 mnd

takker på forhånd for tilbakemeldinger

hei,

du må sjekke "thorn tree forum" på www.lonelyplanet.com / www.lp.com

og mitt stalltips er hovedstaden i ljubljana - fantastisk by med borg midt i byen og elvekafeer..

h

Lenke til kommentar

Hvor lang tid tok det med tog i Kroatia? Har fått intrykk at togforbindelsen ikke er den beste. Vurderer nemlig å reise til Pula, en by vest for Rijeka.

Togforbinnelsen der kan nesten minne litt om her. Den går egentlig fra "alle" steder til Zagreb, sånn som fra trondheim, bergen og stavanger til oslo. Ellers skal det nevnes at tar dere dags-togene der nede: "De nye super_hurtigtogene" som ikke går så fort, bør dere ha med dere en skri-matte til å ha på bordet da alt du legger på de vil dette ned på gulvet i løpet av få minutter. (De er ikke helt rette i tillegg til en "dirring"). Det andre et at dere IKKE bør gå i shorts på de togene. De er nemmelig piss-kalde. :)

Bare å spørre om det er mere dere lurer på. =)

Forøverig reiste vi via frankrike, sveits, tilbake i tyskland før kroatia. Men sjekk www.db.de for å finne reisetider. Der får dere stort sett opp rutetider i hele europa. Til og med Gjøvikbanen her i norge.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg + 3 andre kamerater reiser også på Interrail tur i sommer. Drar i slutten av Juni, slik at vi har hele Juli foran oss. Vi har planlagt nærmest hele ruta, men er dette anbefalt, eller bør man ta hele ruta nærmest på sparket?

Ruta ser sånn ca slik ut:

Oslo-Køben-Hamburg-Amster-Brugge-Paris-Marseille-Sveits-Milano-Pescara-roma-Pisa-Wien-Budapest-Praha-Munchen-Hamburg-Køben-Oslo.

Er det noen steder dere anbefaler å styre unna? Kom gjerne med flere tips angående steder å reise til. Det trengs.

Er alle 18 år (jeg er 17), men det er vel ikke noe problem med å være 17 år når det kommer til utesteder i utlandet?

Lenke til kommentar
Jeg + 3 andre kamerater reiser også på Interrail tur i sommer. Drar i slutten av Juni, slik at vi har hele Juli foran oss. Vi har planlagt nærmest hele ruta, men er dette anbefalt, eller bør man ta hele ruta nærmest på sparket?

Oslo-Køben-Hamburg-Amster-Brugge-Paris-Marseille-Sveits-Milano-Pescara-roma-Pisa-Wien-Budapest-Praha-Munchen-Hamburg-Køben-Oslo.

Er det noen steder dere anbefaler å styre unna? Kom gjerne med flere tips angående steder å reise til. Det trengs.

Er alle 18 år (jeg er 17), men det er vel ikke noe problem med å være 17 år når det kommer til utesteder i utlandet?

Eneste stedet dere bør være obs, er sveits og dyre overnattingspriser. Ellers gjennom vest-europa, tipper jeg det kan være litt vrient med alkohol og 17-åringer. Men når dere kommer mer ost over, er det 0 problem.

Når reiser dere? hanskje vi ses? ;P

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke reist til Marsielle. Det finnes så mange andre fine byer i Provence! F.eks Aix en Provence, Arles, Avignon. Disse ligger ikke ved kysten, men er utrolig fine!

Lenke til kommentar

Fra Zagreb til Rijeka tok det ganske lang tid mener jeg å huske. Vi tok toget til Rijeka og derfra måtte vi ta buss, men det var fordi det var noe feil på toglinjen.

Pula er for øvrig en ganske ålreit by, med litt for alle og enhver. Ett lite minicolosseum midt i byen og en lang havn med masse tilbud. Lå på ett ungdomsshostel (for øvrig det eneste i byen) hvor det var en veldig flott sandstrand på.

Selve hostellet var så som så, men de flotte omgivelsene rundt veide opp for det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Reiseruten vår ser for øyeblikket slik ut Oslo-Praha-Krakow-Budapest-Wien-Split-Venezia-stopp et sted i Paris, kompis er kokk så må ha noe å lære-Amsterdam-Oslo

det eneste vi er redde for er at vi vil miste en del tid på de lange togturene. og så noen er mer erfarne på togtilstandene her en meg (=0) så tror du vi vil rekke det? de fleste stedene er bare 1 dags stopp utenom split og amster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...