xico Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Hei Jeg har sett rundt omkring hvor folk har fete terminal... gjennomsiktige og bakgrunns bilder og sånn... hvordan fikser jeg d? plz hjelp meg... er helt ny så ikke kom med no linux språk Lenke til kommentar
Klette Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Kommer litt ann på hvilken terminal... Er som regel i Profiles greiia ( menyene på toppen ) Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Husker jeg ikke helt feil så er E-Term en terminal du kan legge inn bakgrunnsbilder på, samt gjøre den transparent.. Ptomania Lenke til kommentar
negativecreep Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Eventuellt kan du prøve Aterm. Støtter de fleste funksjonene som Eterm har (bortsett fra skygge under teksten), og jeg tror den krever litt mindre ressurser. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Konsole som følger med kde kan også bli gjennomsiktig. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Konsole som følger med kde kan også bli gjennomsiktig. Nja, ikke ekte gjennomsiktighet. Den bruker bare skrivebordsbakgrunenn din som bakgrunnsbilde. Dette kommer blant annet fram hvis du drar konsolen over noen ikoner MarcelSB Lenke til kommentar
whoi Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Konsole som følger med kde kan også bli gjennomsiktig. Nja, ikke ekte gjennomsiktighet. Den bruker bare skrivebordsbakgrunenn din som bakgrunnsbilde. Dette kommer blant annet fram hvis du drar konsolen over noen ikoner MarcelSB Det er sånn med aterm og Eterm og. Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Det er sånn med aterm og Eterm og. Noen burde finne opp ordentlig gjennomsiktighet for X snart, det ville betydd utrolig mye (Mange fjortisser ville hoppa over til linux ) MarcelSB Lenke til kommentar
smetho Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Det er sånn med aterm og Eterm og. Noen burde finne opp ordentlig gjennomsiktighet for X snart, det ville betydd utrolig mye (Mange fjortisser ville hoppa over til linux ) MarcelSB Trenger vi flere? Brukte selv aterm i mine dager til dette. Funka greitt, men er mer en gimmic enn en nødvendighet. Plaget ihvertfall meg såpass til at jeg ikke orket å ha det på. Men ser unektelig kult ut Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Trenger vi flere? Sansynligvis ikke, men jo flere som immigrerer fra Windoze jo bedre, fjortis eller ei... Dessuten er det kult å vise fram skikkelig gjennomsikt til måpende Windoze venner :wink: MarcelSB Lenke til kommentar
naken Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 De fleste fjortisene betaler ikke for windows likevel, så det spiller liten rolle om de går over til linux.. eneste som skjer er at alt blir verre for oss her på forumet.. det holder med èn "wil". Lenke til kommentar
MarcelSB Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 De fleste fjortisene betaler ikke for windows likevel, så det spiller liten rolle om de går over til linux.. eneste som skjer er at alt blir verre for oss her på forumet.. det holder med èn "wil". Så du syns at det er bedre at folk driver ulovlig piratkopiering av programvare, enn at de støtter et åpen kildekode-miljø som faktisk vil ditt beste? Grunnen til at jeg støtter GNU/Linux er den elementære grunntanken at teknologi burde eies av, og være til fordel for hele samfunnet, ikke bare privatpersoner som har råd til å anskaffe seg teknologien. Jeg syns det er leit at mange linuxbrukere ikke kjenner til grunnprinsippene om hvordan GNU/Linux ble bygd opp... Syns også GNU fortjener mer ros og erkjennelse enn det de har fått, ikke bare Linus (Husk at Linus i starten ikke hadde planer om å gjøre Linux til et fritt OS)... MarcelSB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå