Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Passat 3B og servo tannstang


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

Jeg har hatt problemer med rattet/styringa/forstillinga en stund på min Passat. Har for ikke så lenge siden byttet hele forstillingen med forsterket versjon fra Meyle.

Men det ser ut som det er noe annet som fortsatt ikke stemmer.

 

1. Når bilen står på tomgang, hører jeg klikke lyder idet rattet snus enten til høyre eller venstre ut av ”midt posisjonen”. Også er rattet veldig ”løs” og ikke så tight som den burde være.

 

2. Når bilen er på veien, spes. Rundt 120KM, så er rattet veldig ”ustabilt”, vet ikke hvordan jeg skal forklare dette …

 

En mekaniker sier dette kan være servo tannstanga…

Hva sier dere?

Jeg ville trodd at det selve ”stanga” som går innover fra rattet som var problemet. Men jeg vet rett og slett ikke.

 

Jeg har sett på en brukt til rundt 3000Kr. Men dersom jeg skal kjøpe meg en brukt servo tannstang, passer da en fra Passat 1999 1.8T på min? Min er da Passat 1999 1.9TDI.

Er det mye ulike versjoner av servo tannstang for Passat 3B fra rundt 1999-2001?

 

Det er veldig dyrt å kjøpe servo tannstanga og jeg ønsker å vite hva jeg må bytte, så jeg ikke kjøper en del som ikke trengs.

Jeg har sett på en brukt til rundt 3000Kr.

 

Setter meget stor pris på alle svar/all hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis rattet kjennes løst ut hele tiden skjønner jeg godt at den blir ustabil i 120 km/t. Er den alt for lett på rattet eller er det løst? dødgang? Hvor klikker det? nede ved pedalene? hører du det i motorommet?

 

Tannstang ser jeg på som absolutt siste utvei for og løse det problemet der. Det er noe drit og bytte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...