Gå til innhold

Kult å kjøre Windows Server 2008?

Anbefalte innlegg

Kunne det vært kult å kjøre Windows Server 2008 istedet for eksempel xp eller vista? Noen fordeler? Bakdeler?

Noen som har noen fordeler/ulemper med tanke på pcens resureser/ytelse/etc. og bruken av den også?

Endret av Skagen
Flettet to innlegg.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg kjørt Windows Server 2008 i over ett år. Nå har jeg hoppet over på Server 2008 R2 som er server av win7.

Server 2008 bruker mindre resurser enn vista pga. det er få programmer og slikt som er forhåndsinstallert. Man kan velge hva man skal legge inn selv. Med vanlig Server 2008 kan man gjøre det helt likt til Vista, bare at server 2008 har ekstra serverfunksjoner.

Server 2008 R2 bruker kanskje litt mindre resurser enn win7, og R2 har en del optimaliserte funksjoner som bedre diskytelse. Dette merket jeg en del forskjell på da jeg har et rimelig bra raidoppsett. Gjennomsnittshastigheten på raidet mitt økte ca med 10% ifra vanlig server 2008 og vista 64.

Lenke til kommentar

Nå se det var mer interessant respons ja! Ble rett og slett litt mer overbevist her nå om å teste dette.

Hvilken versjon av Windows Server 2008 kjører du? Standard? Enterprise? Datacenter? Web Server? Hvordan er egentlig denne Windows Home Server i forhold til Windows Server 2008? Er det bare et program man kjører på en pc, eller er det et spesielt tilpasset OS? Eller?

Hvordan er ditt "rimelig bra raidoppsett"?

Hva slags antivirus kjører du på denne serveren? Lest litt og virker som at det kan være trøblete... at en må ha buisness lisenser og sånt på diverse produkter osv...

Endret av Svish
Lenke til kommentar
Nå se det var mer interessant respons ja! Ble rett og slett litt mer overbevist her nå om å teste dette.

Hvilken versjon av Windows Server 2008 kjører du? Standard? Enterprise? Datacenter? Web Server? Hvordan er egentlig denne Windows Home Server i forhold til Windows Server 2008? Er det bare et program man kjører på en pc, eller er det et spesielt tilpasset OS? Eller?

Hvordan er ditt "rimelig bra raidoppsett"?

Hva slags antivirus kjører du på denne serveren? Lest litt og virker som at det kan være trøblete... at en må ha buisness lisenser og sånt på diverse produkter osv...

Kjører Server 2008 R2 Enteprise.Det ene raidarrayet er det link til i signaturen min.

Windows home server er et OS det også. Server 2008 er en god del mere avansert.

Lenke til kommentar

Interesting! Da blir det nok Server 2008... Kunne du "shed some light" på hvordan det er med antivirus? Hva kjører du? Eller kjører du kanskje ikke noe slikt?

Og hva slags type drivere bruker en egentlig? Vista drivere?

Endret av Svish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...