kilogram Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 En piratserver med over 65 terabyte med filer ble lørdag konfiskert av svensk politi. Les mer Lenke til kommentar
hishadow Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Pirater er skrotnisser som samler på alt de ikke trenger. Endret 10. mars 2009 av hishadow Lenke til kommentar
Teddux Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 selv om piratebay kanskje en gang forsvinner så kommer det bare noen andre å tar over slik som det skjedde med "TV links" når den ble stengt så kom det 4 sider andre som skulle erstate den hehe Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 De har tapt, hele gjengen. Du klarer ikke å stoppe piratkopiering ved å terrorisere aktivister. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Teddux: Jeg ser du leste artikkelen på VG, og bestemte deg for å kommentere her. TPB har INGENTING med Sunnydale å gjøre. Det er bare idiotene i VG som ikke vet hva de driver med. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Nei, det var ikke 65 TB, og nei den ble ikke stengt på lørdag, men for 3 uker siden. (Akkurat det står jo til og med i kilden). Forøvrig, må vel dette være den beste sitering på lenge; According to Ponten the server is part of an international pirate network called "The Scene" Lenke til kommentar
Rexxars Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Dere burde ha lest litt flere artikkler rundt dette. Det var ikke én server med 65TB, det var én server i en ring av servere som totalt hadde 65TB med innhold. Stooor forskjell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Lurer på hvilken eventuell straff den fengsla svensken får. X antall kroner i erstatningskrav for hvert sekund med musikk, film osv? Lenke til kommentar
gamern1337 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Hva slags artikkel er dette? en ren norsk-engelsk oversettelse med flere feil? Hardware.no burde ha en redaksjon som sørger for en god kvatlitet på artiklene sine, slik at man kan luke bort de dårlige forslagene, dette minner bare mer som en dårlig blogg... Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Mja, i det minste retsdyktig det her. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Ser at dere har forandret artikkelen nå. I slutten av februar slo svensk politi til mot en leilighet i Brandbergen i Stockholm. Police raided the apartment in Brandbergen, in southern Stockholm, in the beginning of February after the anti-piracy bureau filed a report about it, he said. Tydeligvis litt vanskelig om morgenen Lenke til kommentar
gamern1337 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Og bare for å legge til; dersom dere ikke har noe nytt å komme med som det ikke står i: aftenposten, dagbladet, vg, itavisen, nettavsien, dagsavisen, bbc, msnbc, cnn etc... la vær å kopiere fra dem da det hele blir smør på flesk, de fleste av oss leser nettavsier og er oppdaterte på nyheter tror jeg, med mindre de bare har tror Hardware.no er internett og kun bruker søkefunksjonen deres. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Bedre artikkel . Venter også på en oversetting av denne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 journalister er visst en utdøende rase, i dag ansettes kun kopimaskiner. Lenke til kommentar
Fjonisen Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Personlig har jeg ikke noe imot at hardware lager disse små replikasjonene av andres arbeid, men jeg synes de burde begynne å skille klarere mellom egenprodusert innhold og oversettelser/kopier fra andre sider. Hva med en egen kolonne med alle disse små notisene..? Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) selv fant jeg denne artikkelen mye mer informativ enn hardware sin. The Sunnydale ring consists of 10 servers, together containing some 65 terabytes of pirated material ranging from movies and music to television series and computer games, the agency said. Pontén said the server ring had collapsed as a direct result of the raid. Endret 10. mars 2009 av cruzader Lenke til kommentar
sphaa Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg bare lurer på en ting, er det så viktig å slå ned på disse serverene? Er det ikke bedre å slå ned på P2P nettverkene enn å bruke masse resurser på å ta servere som bare noen få har tilgang til? Greit nok, dette en en del av et nettverk som hadde utroige 65tb, men allikevel, det er jo et veldig lukket nettverk. For min del høres disse nettverkene mer ut som en liten guttegjeng som har en sykelig samlemani. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) etter artikkelen jeg leste mente de problemet var at brukere fra sunnydale la ut mesteparten på åpne nettverk som piratebay, noe jeg tipper sunnydale ringen er lite glade i selv. Endret 10. mars 2009 av cruzader Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Bedre artikkel . Her snakker vi skikkelig nyhetsartikkel, istedenfor den lille og feilaktige oversettinga man finner her. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Jeg bare lurer på en ting, er det så viktig å slå ned på disse serverene? Er det ikke bedre å slå ned på P2P nettverkene enn å bruke masse resurser på å ta servere som bare noen få har tilgang til? Greit nok, dette en en del av et nettverk som hadde utroige 65tb, men allikevel, det er jo et veldig lukket nettverk. For min del høres disse nettverkene mer ut som en liten guttegjeng som har en sykelig samlemani. Mesteparten av alle spillkopier og førlanseringer kommer fra "the scene", så det alle laster ned på piratebay stammer som regel fra det lukkede nettverkene, dessuten er det lettere å ta disse serverne da de faktisk sitter på filene (ftp protokollen brukes flittig her). Det morsomme her er det at "the scene" ikke er for bittorrent og åpne nettverk som man finner overalt idag .Må også trekke inn at "the scene" ikke profiterer på dette, det er mer sporten i å spre nytt materiale fortest. Mange er kanskje en guttegjeng, men de er egentlig ganske proffe og mange grupper har insidere i bransjen for å få tak i kopier raskest mulig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå