Gå til innhold

O-ringer til HDD

Anbefalte innlegg

hei!

Sliter med sterke vibrasjoner fra flere av mine harddisker, og har tidligere lest en tråd angående oppheng av harddisker mha O-ringer.

Nå viser det seg at disse er vanskelige å få tak i. Det jeg er på jakt etter er 75mm O-ringer. Noen som vet om noen nettbutikker (eventuelt mer spesifikt butikker i Trondheim) som fører dette?

Eventuelt andre og billige alternativ for å fjerne vibrasjoner...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei!

Sliter med sterke vibrasjoner fra flere av mine harddisker, og har tidligere lest en tråd angående oppheng av harddisker mha O-ringer.

Nå viser det seg at disse er vanskelige å få tak i. Det jeg er på jakt etter er 75mm O-ringer. Noen som vet om noen nettbutikker (eventuelt mer spesifikt butikker i Trondheim) som fører dette?

Tror du får disse hos de fleste rørleggere. Et kjapt google søk resulterte i denne linken

Vil tro at du får tak i slike på byggvarebutikker også, da 75mm er en vanlig brukt diameter på takrenner/avløp.

Lenke til kommentar

Lastestropper er som regel dekket av noe stoff / filt osv som pleier å være ganske glatt, i alle fall mot en metall overflate. Litt kjipt om harddisken sklir ut og detter ned, ut over det er statoil en veldig dyr plass å handle lastestropper(statoil ansatt selv:P ).

Strikker fra norgesglass / syltetøyglass strikk osv morkner, dette er lang i fra ideelt. De må sikkert ikke byttes i hytt og pine akkurat men har lest at folk som bruker det bytter ca 1 gang i året.

Jeg ville satset på å jakte opp noen skikkelige O-ringer som var planen i utgangspunktet :)

Lenke til kommentar

Jeg har brukt gammel sykkelslange til å lage strikker i min pc. En sykkelslange koster 40-50kr ny (hvis du ikke har noe liggende fra før) og holder til mange harddisker. Det er bare å klippe opp lange gummistrimler i ønsket lengde og knyte de sammen slik at det blir passe stramt for hdd'en.

Lenke til kommentar
Jeg har brukt gammel sykkelslange til å lage strikker i min pc. En sykkelslange koster 40-50kr ny (hvis du ikke har noe liggende fra før) og holder til mange harddisker. Det er bare å klippe opp lange gummistrimler i ønsket lengde og knyte de sammen slik at det blir passe stramt for hdd'en.

Sykkelslanger høres mye bedre ut en lastestropper og tynne gummistrikker! Man kan helt sikkert få brukte/ødelagte hos sykkelreperatører o.l. om de har slikt liggende.

Edit: Om noen vet om en webshop e.l. som fører slike O-ringer er jeg også veldig intresert.

Endret av gsn
Lenke til kommentar
hei!

Hei,

Har gjort dette selv på mine 2 samsung s166 disker, funker som f**n :D

Eg kjøpte mine på ein foretning som selger alt innen bygging (maling, verktøy, bad, flis osv, siden de hadde reservedeler.. gå til en rørlegger! de har nok, siden det er også brukt i toalett'er (finn no får guds skuld ein som er ubrukt... :p )

Lenke til kommentar
Med MacGyverinnstilling, lar det seg gjøre med lastestropper av gummi (fra bensinstasjonen) og elektrikerstrips. Samme resultat med tanke på støydemping...

eller strikker fra norgesglass :yes:

vel, må tenke på levediten på strikka og, vist disken faller ned og treffer noke hardt medan dataen er på, så er det bye bye til den disken, så o-ringer er nok det beste, mine er myke enda, og er snart 2 år gamle :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...