Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Rettigheter?!

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg holder på og doner langt oppe på fjellet. Der en lokal aktør leverer bredbånd. det er ikke min linje, men det er jeg som bruker/disponerer den mest. Den eies av kommunen på en fritidsklubb for de som lurer på det. Nå har det seg at ISP ikke leverer på laaangt nær det de lover. "folket" er lovt MINST 1mbit men er jeg heldig er oppe målingene på itvisen i 700k! har sendt mail osv. snakka med noen av de som arbeider der når jeg har truffet de på fritiden. men ingen ting skjer! Hvilke rettigheter har denne fritidsklubben når de ikke får det de blir lovt? tenkte på å legge fram et skikkelig krast dokument. om noen av dere vet hvor det finnes sider der det står om litt rettigheter så hadde jeg blitt sjeleglad om dere hadde delt de med meg. erfaringer fra slike hendelser?

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt kan man vel si at kunder som ikke har kjøpt produkter med båndbreddegaranti stiller litt lenger bak i "køen" enn de som har bestillt med båndbreddegaranti. Men jeg vil vel likevel mene at man bør kunne argumentere for at kvaliteten på produktet ikke er god nok hvis dette vedvarer over tid.

Hvis "folket" får en hastighet på 700Kbps av en 1Mb-linje er det jo en overhead på litt over 30% (1Mb = 1024Kbps).

At linjen ikke til enhver tid er så rask som man har bestilt, er ikke mer enn man må regne med (uten båndbreddegaranti), men det bør jo etter min mening ikke være for store sprik heller.

Jeg ville anbefale deg å skrive et brev eller ta kontakt pr. e-post/telefon. Men min erfaring er at det ikke hjelper å være for krass, men heller nevne ting som andre leverandører, jungeltelegrafen etc. Da er det ofte at de blir llitt mer medgjørlig i "den andre enden".

Lykke til !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...