Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelesket i ei jente jeg ikke har truffet andre plasser enn på nettet

Gjest James Bond

Anbefalte innlegg

Man kan bli forelsket over nettet (toveis kommunikasjon) akuratt like mye som man kan bli forelsket av en person på tv eller et bilde (enveis kommunikasjon) eller en person man kun har blitt fortalt om (null kommunikasjon)

Det blir lettere med høyere grad av kommunikasjon, men det er altså ikke et must for å bygge følelser, både svake og sterke.

Det er en overfladisk forelskelse, "hun" kan like fullt være en mann liksom.

Jepp hun kan godt være en mann, men man har følelser for det man vet om denne personen, og kan derfor være like forelsket.

Eksempelet om at personen kan være noe annet enn det den utgir seg for gjelder like mye hos personer som treffes i det virkelige liv. Noen som husker programmet "Theres something about Miriam?"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Trådstarter
Hvor stor tabbe vil det være av meg å si til henne at jeg begynner å like henne?

Han nesten litt lyst å si det...

Hvorfor vil du si det egentlig? Tror du at hun kommer til å smelte av det? Vil du at hun skal si hun liker deg og? Tror du det kan knytte dere sammen? Isåfall, glem tankene! Du får INGENTING godt utav å si det

Men hva skal jeg gjøre da?

Vi skriver masse til hverandre ellers. Men tingen er at hun kan finne på å si: "Må stikke nå, vi snakker mere siden". Dette kan komme når jeg er "midt oppi noe". F.eks når jeg skal spørre hva hn mener om x osv.

Prøvde å spørre henne om vi skulle spille et spill i lag. Ikke det spillet vi normalt sett spiller, men et hu spiller litt og jeg spiller sjelden. Alså om vi to skulle spille mot noen andre randoms.

I svar fikk jeg: "Hvorfor vil du spille det?" Jeg svarte at jeg ville ha litt avveksling. Ut fra det så tolket jeg det som om hu ikke ville spille sammen med bare meg.

Lenke til kommentar

Kanskje hun lukter lunta?

Mulig du begynner å bli litt for slitsom å ha med å gjøre, noe som ikke er bra!

Ta deg en Timeout og se om hun tar kontakt, prøv å vær "litt" utilgjengelig uten å overdrive , si at du har besøk av en vennine eller noe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Han er ikke forelsket i det han vet om henne, men i både det og en forestilling han lager seg av jenta.

Mot de la Vie ;)

Nei man er ikke nødvendigvis forelsket i det å være forelsket når det er over nettet hvis det er det du mente. Men at man er forelsket i sin egen forestilling av jenta er riktig. Men det gjelder jo alle forelskelser?

F. eks hvis jeg hadde vært forelsket i nabojenta og syntes er superkul, fordi det er inntrykket jeg har av henne, så er jeg forelsket i min forestilling av hun. Pga. hu egentlig kan være helt psyko!

Du kan være sammen med en mann i flere år, men når dere endelig har giftet dere og han føler at han har fanget deg så viser han sitt sanne seg og er en voldelig drittsekk. Da er du plutselig ikke forelsket i han lenger, pga du hadde en feil oppfattning av han. Slik er det med alle forelskelser!

Eneste forskjellen fra online til IRL er det å kunne ta på personen, og berøring er ikke nødvendig for en forelskelse.

Lenke til kommentar

Du velger selv hva du vil gjøre, men ikke ta et nettbekjentskap spesielt høytidelig, og tenk deg om før du begynner å grave for dypt. En fantasi kan ofte være mer behagelig enn virkeligheten, men den er skjør som en boble. Pirk for mye, og den kan sprekke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Kanskje hun lukter lunta?

Mulig du begynner å bli litt for slitsom å ha med å gjøre, noe som ikke er bra!

Ta deg en Timeout og se om hun tar kontakt, prøv å vær "litt" utilgjengelig uten å overdrive , si at du har besøk av en vennine eller noe.

Mulig hun lukter lunta ja. Kan prøve det som du sier...

Men mener du at jeg skal hinte til at jeg er sammen med andre jenter?

Lenke til kommentar

Du bør i alle fall prøve å stå fram som at hun ikke er den eneste fisken i havet. Du taper stort på å framstå som desperat, noe du må unngå.

Og det at du får besøk av venniner eller jenter fra klassen som har behov for litt leksehjelp eller for å gjøre skolearbeid sammen er jo heller ikke usannsynlig.

Så får du passe på å følge med om det er hun som tar initiativ til kontakt eller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Så får du passe på å følge med om det er hun som tar initiativ til kontakt eller ikke.

Hun gjorde det faktisk i dag :D

Jeg spilte det spillet jeg tidligere spurt henne om vi to skulle spille. Plutselig skriver hun til meg om hun kan bli med :D Vi spilte riktignok ikke bare vi to sammen. Men hun ville faktisk spille med meg :D

Men skal ligge lavt i terrenget og prøve meg på det dere sier...

Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter
Lol. Ikke tolk det dithen at hun vil ha deg, i hvert fall.

Neida. Men dette beviser vel at hun ikke har "lukta lunta" og at jeg er på tygt vann?

Men synes hun er noe sløv å svare meg når jeg skriver til henne. Dette gjelder uansett tema. Skjøner egentlig ikke helt hvorfor.

Lenke til kommentar

Er streng tatt BEGRENSET på hvor mye du kan tolke ei jente ut fra nettet. Hvorfor svarer hun tregt? Ikke analyser dette. Vær så snill. Ikke analyser dette. Hun har sikkert andre ting å gjøre. Jenter prater med mange gutter på nettet, flere enn det man normalt tror. Om du har ei som er målet ditt, så vier du henne all oppmerksomheten. Hun merker hvis det hun skriver får svar _med en gang_ hver eneste gang hun skriver noe. Dette gir et veldig "trengende" inntrykk av deg.

Som de andre sier, gi inntrykk at du har andre ting på gang. Si at du skal på date, whatever. Ikke svar henne med en gang når hun skriver. Avslutt samtalen noen ganger. Si at du ikke har tid til å prate med henne når hun tar kontakt noen ganger. Vær opptatt. Vis at du har et liv.

Men for all del...

Ikke gro fast til nettet. Noe jeg har erfart, er etter en viss tid så mister jenter interessen for de som de prater med på nettet, og beveger seg videre. Dette gjerne hvis man prater lenge, og ikke avanserer (videre til tlf, sms, mms, nett-sex, cam, real-life, osv). Hvis man forsvinner helt og dukker opp senere, så gjelder ikke dette. Det blir på en måte at man har "så og så mange bokstaver" på seg før hun mister interessen.

Og ikke heng deg for mye opp i henne heller. Du overanalyserer alt for mye, noe som viser at du tenker på henne noe for mye. Finn deg andre jenter på nettet. Prat med noen på nettby. "Forelsk" deg i tanken om de óg. På denne måten slipper man følelsen av at man er helt på scratch om det går skeis med en av de.

Lykke til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...