Gå til innhold

[Løst]Pc levert på rep 29. jan. Dem har mistet PC`n

Anbefalte innlegg

Liten opptatering av saken. har fått mail fra mpx. Der dem skrev: "

Vi har sett nærmere på saken og mener du har krav påny maskin, kan vi levere deg en ******?"

jeg syntes den pcen var en dårlig "erstatning" for alt jeg har på pcen og kom med et annet forslag hvordan pc jeg kan få som erstatning fra forhandleren. og venter på svar.

Hvis du synes ny maskin er OK, så er jo det fint. Husk at du har krav på en med minst like bra specs som den de mistet. Prisen er derimot ikke av betydning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
krever en litt bedre pc som tort og svie for at jeg har mistet alt arbeid jeg noen gang har gjort me den forige pcen. husk at ALT av arbeidsdokumenter og skolearbeid osv. er på den, og blir aldri å få igjen.

Det er ikke noe du har krav på i utgangspunktet, men kan jo hende du får litt goodwill.

Lenke til kommentar

Det er helt sant :) Og slår de seg på bakbeina, sier du at du vil heve. Det er alltid lov å prøve seg, og i værste fall, så gir de deg den PCen de allerede har foreslått :)

Så er bare å pushe på til det sier stopp, og gå for det siste de håndfast har skrevet at de vil gi deg.

Det er akkurat sånn de forsøker å gjøre med kundene også.

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar
krever en litt bedre pc som tort og svie for at jeg har mistet alt arbeid jeg noen gang har gjort me den forige pcen. husk at ALT av arbeidsdokumenter og skolearbeid osv. er på den, og blir aldri å få igjen.

Det er vel ikke akkurat deres feil at du ikke tar backup?

Lenke til kommentar
Backup er kundens ansvar. Det har blitt slått fast tidligere av blant annet FTU. ( I saker der HDen har streiket)

Jeg kjenner også til det vedtaket du refererer til, men ble ganske skremt da jeg leste dette vedtaket datert 9.12.2008:

Arkivsaknr. 08/1177

Det spiller nok en del inn på kostnaden det er snakk om også, da det er mulig å kopiere data fra maskinens harddisk til en ekstern harddisk uten store problemer. I det vedtaket hvor FTU ikke går med på klagerens krav var det et langt høyere tall det var snakk om for å overføre data enn 700 kroner.

Lenke til kommentar
Backup er kundens ansvar. Det har blitt slått fast tidligere av blant annet FTU. ( I saker der HDen har streiket)

Jeg kjenner også til det vedtaket du refererer til, men ble ganske skremt da jeg leste dette vedtaket datert 9.12.2008:

Arkivsaknr. 08/1177

Det spiller nok en del inn på kostnaden det er snakk om også, da det er mulig å kopiere data fra maskinens harddisk til en ekstern harddisk uten store problemer. I det vedtaket hvor FTU ikke går med på klagerens krav var det et langt høyere tall det var snakk om for å overføre data enn 700 kroner.

Prinsippet er uansett det samme. Data er brukers ansvar. Da har det vitterlig lite å gjøre hvor vanskelig/enkelt det er eller hvor mye/lite det koster. Videre vil dette vedtaket, slik du formulerer din tolkning av det, bety at selger er ansvarlig for data i alle tilfeller der det er mulig for selger selv å hente ut data. Det betyr at selger må i hvert eneste tilfelle ta kopi av kundes data ved innlevering til service der disken tilsynelatende fungerer. Det kommer til å bli et kollosalt merarbeid og kostnad for selger. Ikke vil det heller hjelpe på servicetiden. De fleste verksteder er trege nok som det allerede er, og det er i mange situasjoner vanskelig å overholde "innen rimelig tid" selv uten å ta backup.

EDIT: Har laget denne tråden for dette, så slipper vi å ta det her.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...