glennib Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Hei. En ting jeg lurte på ang. priser på bedriftsabonnementene. Ta f.eks. talkmore fastpris bedrift. De oppgir prisene sine ekskl. mva for bedriftsabonnement, og inkl mva for privatabonnement. Skjønner ikke hvorfor? Trenger ikke de å betale MVA? Jeg skjønner det når det kommer til varer bedriften skal forhandle, men ikke når det gjelder telefonabonnement, hvor de selv er sluttbrukeren. Noen som vet? Lenke til kommentar
hean Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Hei. En ting jeg lurte på ang. priser på bedriftsabonnementene. Ta f.eks. talkmore fastpris bedrift. De oppgir prisene sine ekskl. mva for bedriftsabonnement, og inkl mva for privatabonnement. Skjønner ikke hvorfor? Trenger ikke de å betale MVA? Jeg skjønner det når det kommer til varer bedriften skal forhandle, men ikke når det gjelder telefonabonnement, hvor de selv er sluttbrukeren.Noen som vet? Det er samme momsregler for alt innkjøp en bedrift gjør uavhengig om vare brukes av bedriften eller selges videre. De får igjen momsen uansett.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå