Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvordan stiller folket her seg til "import"..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor? Finnes det ikke nok jenter å velge i her i landet da?

De som importerer vil ofte få noe penere, mer intellektuelt og underdanig enn de normalt ville fått i Norge, da :)

jaså? hvorfor det da?

og underdannig? eh... ok? :roll:

Det er fornuftig, det. Mange som veldig gjerne vil til Norge, og det gjelder naturligvis de pene/intellektuelle også.

De er villige til å fire på kravene, bare de kommer seg til (f.eks.) Norge.

Lenke til kommentar

Dette er et latent svar.

For en stund tilbake satt jeg i en bar på et lite sted kalt Malolos, sør for Manila som er hovedstaden i utviklingslandet Filippinene. Jeg hadde kjæreste i Norge, likevell kom jeg i kontakt med en jente som tydeligvis (på deres sett) hadde kledd seg for anledningen. Hun var svært kontaktsøkende og snakket dårlig engelsk. Likevell ga hun meg sin fulle oppmerksomhet, selv om jeg var klar over at mitt mer kompliserte enkelske vokabular hadde ført til at hun hadde falt ut av samtalen for lenge siden.

Som en god nordmann som jeg er så ble temaet etterhvert.. whait for it.. Norge. Hun var solgt og det tok ikke lang tid før hun bokstavelig talt sa "I would do anything to go abroad". Jeg fikk ikke tid til å svare før hun, mer enn gledelig, fortalte alle de tingene hun faktisk ville gjøre. Disse ble presentert for meg som en liste. "I will take care of your baby, I will wash your clothes, I will make you happy every day". Jeg avviste henne på en pen måte og betalte drinken hennes. Hun hadde jo tross alt ofret sin dyrebare tid til en svett nordmann som pratet om isbjørner og nordlys.

Jeg dømmer ingen. Livet er for kort til profylaksi. Har en onkel der borte som har funnet seg en filipino-girl, og han har tatt henne med til Norge. Han fortalte meg om hva det innebar å ha en filipinsk kone. Han hadde viet sitt liv til å forsørge hennes familie der nede. Han jobber som bare det i Norge, og for alt han tjener så reiser han til Filippinene 1-2 ganger i året og bygger hans nye familie nytt hus, gir de nye tenner og stimulerer til en bærekraftig utvikling internt i familien. Og han liker det, han elsker det faktisk.

Jeg har norsk kjæreste og vil forhåpentligvis holde på henne. Hvis det skjærer seg med henne så vil jeg trolig aldri hente "import" som trådstarter velger å kalle det. Årsaken til det er at jeg ikke vil vie livet mitt til uhjelp, slik er jeg bare. En annen årsak er at jeg rett og slett ikke synes at asiater er pene. :ph34r:

Dette ble sikker for noen av dere alt for mye seriøs snakking. Derfor kompenserer jeg herved:

Lenke til kommentar
Jeg lurer på hva folk mener om å "importere" en kjæreste i fra utlandet. Innenfor lovligheta og moralens grenser så klart!

Negativ.

Som regel så er de sosiale forskjellene så store at en nærmest kan snakke om slavehandel. Klarer ikke å respektere en dame som tar meg fordi hun "må".

Men, når det er sagt. Det hadde vert fint om norske kvinner kunne sett litt østover og sett på de pene øst-europeiske damer. Dette er damer som dyrker det feminie til fingerspissen Til og med de kvinner som har gjort karriere innenfor industri og politikk. Disse kvinnene sitt kropsspråk er så forførende som det kan bli. De har nemlig fått lov å spille på sin femininitet hele sitt liv, samtidig som de har fått alle muligheter for å skaffe seg en karriere. Det er noe annet en her på berget der feminismen har ødelagt alt feminint (og for så vidt maskulint). Å tvinge jenter til å leke med traktroer og biler er destruktivt. Hun trenger nemlig ikke det for å jobbe med kvantefysikk eller reservoarteknikk.

Hvorfor? Finnes det ikke nok jenter å velge i her i landet da?

Ikke med en kvinnelig personlighet...

Lenke til kommentar

Er du 32 år gammel og ikke får deg norsk dame av forskjellige grunner (fordi du ikke liker norske damer eller fordi norske damer ikke liker deg.. ) Så er det helt supert det

Og vi snakker om import, ikke norske gutter som drar til Russland/Thailand på ferie og forelsker seg helt tilfeldig.

Lenke til kommentar

Bare ordet "import" gjør meg ganske skeptisk. Damer skal liksom ikke være en handelsvare. Ettersom jeg har bodd mange år i utlandet så er jeg selvsagt ikke skeptisk til å finne seg dame i utlandet, men syns mye av det det snakkes om her bærer litt skittent preg.

Lenke til kommentar
Og vi snakker om import, ikke norske gutter som drar til Russland/Thailand på ferie og forelsker seg helt tilfeldig.

Det handler fortsatt ofte om mye av det samme, selv om det ikke var planlagt. Fortsatt skeptisk til det :p

Jo , men sist jeg stilte meg negativ til dette fikk jeg så forferdelig mye pepper, at jeg må nesten gardere meg litt

Lenke til kommentar

Det handler fortsatt ofte om mye av det samme, selv om det ikke var planlagt. Fortsatt skeptisk til det :p

Jo , men sist jeg stilte meg negativ til dette fikk jeg så forferdelig mye pepper, at jeg må nesten gardere meg litt

Blir fort sånn som det ble beskrevet ovenfor her, med løfter osv. Ikke helt det samme som å finne seg en canadier.

Lenke til kommentar

Og så? Stå fdor meningene dine for pokker! Det er lov å tenke over argumenter og forandre mening på veien. Men om du mener det samme nå som da, så stå for meningene dine! Get it! :)

Lenke til kommentar

Ser ikke noe galt i det. Det at du tar med henne hit og gir henne et godt liv gjør hun lykkelig, og er derfor en vinn vinn situasjon. Men man må være klar over saken om at hun godt kan ha valgt deg kun pga du er utenlandsk, og dermed tåle at forholdet ikke vil være så idyllisk som man trodde.

Når disse ekteskapene ender i skillsmisse, trekker man automatisk konklusjon om at "importen" giftet seg kun for oppholdstillatelse. Men se på norske skillsmissetall. Hvis et norsk par ikke passer sammen, hvorfor skal da et "blandet" par gjøre det? Spessielt med den kulturelle forskjellen. Pga denne konklusjonen tror jeg at mange ser på det som en fy-ting. Mens fakta er at en del av disse importkonene ikke blir behandlet bra. (Sier ikke at det ikke finnes de som gifter seg med mål om å skille seg etter et viss antal år)

Selv har jeg null planer om å finne meg en kone i et u-land, men jeg kan aldri si aldri. Derimot er en ting sikkert: Jeg kommer ivertfall ikke til å dømme de som gjør det! Man gjør det man føler vil gjøre en lykkelig, og er man klar over at hun ikke skal bli din trofaste slave resten av livet, så unner jeg dem lykke!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...