Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får feil ved instalasjon av ny maskin XP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan først starte med denne siden:

http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bno...mp;x=10&y=8

Håper en av forslagene der løser ditt problem.

Er ikke så veldig datakyndig. Lurer på om noe kan ha hendt med biosen, da jeg på det samme kortet forsøkte å sette inn en harddisk med Win 98 SE med et kartprogram til en båt. Etter en stund fikk jeg se at ikke kortet ville ha Win 98 SE. fikk bare 16 farger. Dette at jeg ville bruke den gamle harddisken, var for ikke å miste programmet og alle weipunkter. Forsøker nå å instalere XP med ny harddisk og minne på 2Gb. Nå jeg nå booter fra CDen, kommer denne meldinga. Hvordan kan jeg resette biosen om dette er årsaken ?

Lenke til kommentar
Kan først starte med denne siden:

http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bno...mp;x=10&y=8

Håper en av forslagene der løser ditt problem.

Er ikke så veldig datakyndig. Lurer på om noe kan ha hendt med biosen, da jeg på det samme kortet forsøkte å sette inn en harddisk med Win 98 SE med et kartprogram til en båt. Etter en stund fikk jeg se at ikke kortet ville ha Win 98 SE. fikk bare 16 farger. Dette at jeg ville bruke den gamle harddisken, var for ikke å miste programmet og alle weipunkter. Forsøker nå å instalere XP med ny harddisk og minne på 2Gb. Nå jeg nå booter fra CDen, kommer denne meldinga. Hvordan kan jeg resette biosen om dette er årsaken ?

Det er en original CD jeg bruker. Har forsøkt med to stk. hovedkort av samme slaget, ny CD rom , ny harddisk og ny ramm. Samme resultat. Det eneste jeg ikke har forsøkt, er en støre strømmforsyning, da den jeg har bare er 250W. Kan jeg få dette problemet med for svak strømm ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...