Gå til innhold

Russetid: mulig å komme i "fastere form" til sommeren?


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Lurer ganske enkelt på;

 

Om jeg begynner å jogge 30 min imorgen, og fortsetter en 30 min hver dag, fram til mai, vil det ha noen synlig effekt? Og evt. hvor mye/lite? Spiser rundt 3 måltider om dagen, som jeg vil klassifisere som "gjennomsnittsmat", + et skolemåltid som består av f.eks. iste, baguette, o.l.

 

Jeg er også interessert i å få en noe fastere form på overarmene mine også, siden det er de jeg er mest missfornøyd med.

 

Men er det i det heletatt noe poeng i å starte med dette nå? Vil jeg se noe forskjell om 2mnd?

 

Mvh. Anine

 

 

endring: muuulig at jeg var litt rask til å publisere. :p Denne burde vel strengt tatt være i treningsforumet, og ikke styrketrening. Beklager. :)

Endret av anine_89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rettelse: du vil se forskjell dersom du går inn for det!

 

Ta deg en tur inn på http://www.treningsforum.no/forum/index.php?www

 

Hvis formålet bare er å se bra ut er kostholdet veldig veldig viktig.

Personlig har eg aldri trent bare for å sjå bra ut så eg kan ikkje gi nokon spesifikke tips her, men det står meir enn nok på den overnevne sida. Ein ting veit eg dog, overflødig fett må svettes vekk, kombinert med et kosthold som ikkje bygger det op igjen for fort.

Hvis du vil ha muskuløse bein tar det veldig lang tid dersom du "bare" jogger/springer, gå turer i bratt terreng og tren maks-styrke.

Lenke til kommentar

Kosthold er viktig. En "lean" kropp er takket være kjøkkenet, ikke treningsrommet. Jogging er generellt bedre for utholdenhet og kondis, enn det er for å "bli fastere".

Cardio eller styrketrening ville nok være det beste, men om du bare spiser sunnt og jogger de 30minuttene, så vil du nok se resultater.

Lenke til kommentar

Cardio er veien og gå ja.

 

Kjør intervaller som gerrilja cardio osv.

F.eks. 5 inntervaller med maks i 5 min og 5min rolig 5 min maks osv.

 

Slenger du på noen sit ups, armhevinger, et par min planke og pull ups får du en bra treningsøkt(her kan du ta feks 20x3 armhevinger osv.) :wee:

 

Husk og sett deg små mål f.eks. greie og springe litt lenger en sist gang. Eller greie flere push ups osv :new_woot:

Endret av Ole-ThInK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...