Hub_lo Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hei har nylig "funnet" ut at jeg har et am2+ hovedkort. er det verdt pengene å oppgradere fra en 4800+ til denne? AMD Phenom X4 9650 Quad Core. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=388817 Lenke til kommentar
Are__ Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hei! hvis den cpu du har fra før er enkel kjerne, så vil det absolutt være verdt de pengene, maskinen blir veldig mye raskere, ihvertfall med mange ting som kjører om gangen. Hei! hvis den cpu du har fra før er enkel kjerne, så vil det absolutt være verdt de pengene, maskinen blir veldig mye raskere, ihvertfall med mange ting som kjører om gangen. Lenke til kommentar
Hub_lo Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Hei!hvis den cpu du har fra før er enkel kjerne, så vil det absolutt være verdt de pengene, maskinen blir veldig mye raskere, ihvertfall med mange ting som kjører om gangen. Hei! hvis den cpu du har fra før er enkel kjerne, så vil det absolutt være verdt de pengene, maskinen blir veldig mye raskere, ihvertfall med mange ting som kjører om gangen. Er en tokjerne jeg har fra før. Er det kanskje bedre å vente litt å kjøpe am3 hovedkort? Lenke til kommentar
Are__ Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Hei! Du vil jo få en raskere pc, men isteden for am3 så bør du kjøpe evt intel, deres cpuer er jo en del bedre enn amd. Lenke til kommentar
Kolvrick Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 med et am2+ hovedkort burde du ha sett på phenom 2 940 da denne cpu gir en good boost i både spill og andre programer. am3 socket er i grunn samme socket som am2/am2+ bare med kun støtte for dd3 derav am3. am2= enkeltkjerne og dobbel opp til 6400 am2+= phenom serie opp til 940 og alle under. am3= ddr3 og nye serien phenom 2 fult ut. har du tid til å vente til april vil d lønne seg. å siden du har am2+ sats på en phenom 2 940. for å overgå dette merkbart må du uansett opp på i7 systemet til intel å det koster mer en det smaker enda. Lenke til kommentar
Hub_lo Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 Blir nok til at jeg kjøper pehenom II 940 prossesoren siden jeg har hovedkort som det passer til. tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Agrop Skrevet 18. mars 2009 Del Skrevet 18. mars 2009 AMD Phenom II 940 er bra kjøp. INTEL CORE 2 Q9550 og AMD Phenom II X4 940 er ca like rask I7 er ikke noe spessielt mye raskere en AMD Phenom II X4 94 på spill. Husk du må trolig Flashe Biosen på Hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå