Gå til innhold

Innkalt til FgTj 09? Skriv det her.

Gjest Slettet-INkUtP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du blir hundefører eller -røkter i luftforsvaret, ender du opp på Bodø Hovedflystasjon.

Hva får deg til å være så sikker på det? Ifølge mil.no er det tre tjenestesteder:

-132 Luftving, Bodø hovedflystasjon, bakkeoperativ skvadron

-137 Luftving, Rygge flystasjon, basesett II

-138 Luftving, Ørland flystasjon, bakkeoperativ skvadron

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-INkUtP

Jeg ringte VPV i stad og spurte om jeg hadde blitt innkalt siden jeg ikke hadde fått noe enda. Han sier jeg ikke blir innkalt til noen tjeneste 09 eller 10. Han sa jeg burde prøve å ringe i uke 17 da man kan få ekstra plassene over tlf.

Skjønner ikke hvorfor, kanskje fordi jeg var på sesjon så seint, 4 februar 09 var jeg der.

Skal hvertfall ringe på klokkeslettet VPV åpner og prøve å sikre meg en plass i uke 17.

Faen, ikke akkurat en motivasjons bombe dette her nei.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vel... jeg forbinder ære med å forsvare frihet. Slavearbeidet er noe jeg er veldig i mot, dessutten er det hele ekstremt kjønnsdiskriminerende. Det er selvsalgt de som ikke mener det samme, men saken er den at verneplikt er galt, og må avskaffes. Det eneste jeg personlig kan gjøre for å ta del i kampen er og total nekte. Dessutten vil rullebladet bli slettet etter noen få år, så jeg ser ikke på "framtiden" som ødelagt da jeg faktisk planlegger å bruke de årene på å studere.

Jeg vil anbefale deg å møte opp, og si ifra at du ikke vil. Da vil de antagelig dimme deg. Ellers får du skaffe deg gnagsår første uka, da dimmes du fort. På den måten slipper du å tenke mer på det, og du kommer gunstigere ut mtp tidsbruk enn du vil gjøre ved en evt fengselsdom.

Endret av fb60
Lenke til kommentar

hvor har du fra at gnagsår = dimme?

Det eneste som skjer, med tanke på "jeg vil ikke" er om du er i en avdeling hvor nesten alle vil, og det er for mange folk uansett.

hvis du havner i en avdeling hvor nesten ingen vil, alle er i elendig form, og de fra før av mangler folk, da blir du bare dimmet/muddet om du har et ekte medisinsk problem.

Endret av BannanMannen
Lenke til kommentar
Hvis du blir hundefører eller -røkter i luftforsvaret, ender du opp på Bodø Hovedflystasjon.

Har de ikke hundeførere på Ørland også? Kan være jeg husker feil, men mener at noen har fortalt at de var det på Ørland

Endret av Gresskar
Lenke til kommentar

Da fikk jeg innkalling til førstegangstjeneste i posten i dag.

Det sto mellom to valg når jeg søkte:

Kavaleri/Mekanisert infanteri og Luftforsvaret aktivt forsvar - Vakt/Sikring.

Men så står det her at jeg er blitt innkallt til Artilleribataljonen i Nord. Dette blir vel feil opp imot mine ønsker? Men orker ikke styre mer med mil lenger. Plaga dem nok. Så søkte litt på artilleribataljonen og det kan vel bli artig det også :)

Endret av Grasto
Lenke til kommentar
Ellers får du skaffe deg gnagsår første uka, da dimmes du fort.

Noe av det morsommere jeg har lest på dette forumet.

Er ikke veldig vanskelige å komme seg unna hvis du ønsker det. De er like interessert til å "drasse" rundt på deg som du er til å være på slep.

Forstår at du ikke ønsker å tjenestegjøre og at rebellen i deg har "våknet", men å tro at du er et sterkt symbol på kampen mot u-frivelig tjeneste ved å gå i skjul/ikke dukke opp er vel ikke akkurat helt logisk? Blir kanskje heller til at militæret ønsker å gjør et eksempel ut av deg, enn at du faktisk får gjort et eksempel ut av dem (Spiller man uten å følge regler vil man bli straffet).

Søk opp å delta i politiske -organisasjoner med samme syn og styrk ditt selvbilde, vedlikehold din såkallte ære osv. Prøv i det minste å bidra med noe mer enn kun å dekke ditt eget behov.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...