Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Bare tenkte å lage en tråd hvor alle som blir innkalt for å tjenestegjøre for 09 kunne skrive ned hva dem ble innkalt til. Inkallingene skal visst allerede ha blitt sendt ut i starten av mars. Jeg venter hvertfall i spenning på at det SKAL havne en innkalling i postkassa Mine valg var/er: -Oppklaring-Jegertjeneste -Innfanteri- 2 Bataljon -Sjøforsvaret Hvis noen skulle ha vært så heldige å fått en innkalling skriv det gjerne ned her. Kanskje litt tidlig å lage denne tråden? jaja verdt et forsøk. Hvis mods mener denne tråden er unyttig er det bare å fjerne den. Endret 9. mars 2009 av Slettet-INkUtP Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Innkallingen kommer rundt 2 mnd. før innrykk, så for de fleste er det en liten stund til enda. Varsel om planlagt innkalling dog, kommer rundt disse tider etter at hovedfordelingen i slutten av februar fant sted Venter i spenning selv. Mine ønsker: - Infanteri (2. Bataljon) - GSV - Artilleribataljonen Håper på en av de to første. Hvis ikke blir det et par telefoner til VPV Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det visste jeg ikke Men hva betyr planlagt innkalling? Lenke til kommentar
r.giggs Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det vil si at man får varsel at man er planlagt kalt inn til fgtj 09 i den aktuelle avdelingen og at nermere info vil komme rundt 2 måneder før innrykk. Er selv også spent og håper på fgtj. Mine ønsker var - 2. Bataljon - MP - PanserBataljon Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Mine ønsker var slik: - Artilleri - Oppklaring/jegertjeneste - Infanteritjeneste De var visst på vei i trykken når jeg ringte VPV for ca. 2 uker siden, hvis jeg forstod han duden rett. Lenke til kommentar
samemannen Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Er selv innkalt 23 mars i sjøforsvaret Gleder meg som en liten unge og skal gjøre mest mulig ut av tjenesta, vurderer også å fortsette etter fgtj Lenke til kommentar
S-PN Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Skal til fallskjermjegerskolen 17. juli. Blir spennende og utfordrende for den som tørr og orker Lenke til kommentar
Warz Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 Jeg har fått planlagt innkalling, og de krever meg da inn med tvang sommeren 2009 ...men det kommer ikke til å skje. Jeg skal ikke møte opp selv om jeg ikke får utsettelse. Lenke til kommentar
S-PN Skrevet 12. mars 2009 Del Skrevet 12. mars 2009 ...men det kommer ikke til å skje. Jeg skal ikke møte opp selv om jeg ikke får utsettelse. Er det ikke fengselstraff for å ikke møte opp når en er innkalt? Lenke til kommentar
Kenny_NOR Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Med mindre en ikke får unntak så er det vel det ja. Blir vel MPn' som kommer på døra og greier Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg har fått planlagt innkalling, og de krever meg da inn med tvang sommeren 2009 ...men det kommer ikke til å skje. Jeg skal ikke møte opp selv om jeg ikke får utsettelse. Velg siviltjeneste da, smartn. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Jeg har fått planlagt innkalling, og de krever meg da inn med tvang sommeren 2009 ...men det kommer ikke til å skje. Jeg skal ikke møte opp selv om jeg ikke får utsettelse. Velg siviltjeneste da, smartn. Siviltjeneste er også tvang, går heller i fengsel. Endret 13. mars 2009 av Warz Lenke til kommentar
S-PN Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Siviltjeneste er også tvang, går heller i fengsel. Du har ikke lyst til å gå i fengsel mer enn siviltjeneste?! Ganske useriøst spør du meg. Går ikke særlig bra på CV'en din heller. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Siviltjeneste er også tvang, går heller i fengsel. Du har ikke lyst til å gå i fengsel mer enn siviltjeneste?! Ganske useriøst spør du meg. Går ikke særlig bra på CV'en din heller. Jeg har ikke "lyst" til å gå i fengsel, men hva er valget? Slave for staten et år? Nei... da går jeg heller i fengsel med æren i behold. Lenke til kommentar
S-PN Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Jeg har ikke "lyst" til å gå i fengsel, men hva er valget? Slave for staten et år? Nei... da går jeg heller i fengsel med æren i behold. Det hjelper deg jo veldig dårlig ut med tanke på fremtiden. Når du skal søke på jobb og lignende. Arbeidsgiver er ikke veldig keen på ansette en som blodnektet både mil - og siviltjeneste. Forresten, det finnes jo ingen ære i det hele tatt hos deg nå. Så det du drar med deg i fengsel er kun deg selv samtidig som du drar fremtiden din ned! Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Du har i så fall et ganske forskrudd syn på hva ære er. Grow up. Lenke til kommentar
Warz Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Vel... jeg forbinder ære med å forsvare frihet. Slavearbeidet er noe jeg er veldig i mot, dessutten er det hele ekstremt kjønnsdiskriminerende. Det er selvsalgt de som ikke mener det samme, men saken er den at verneplikt er galt, og må avskaffes. Det eneste jeg personlig kan gjøre for å ta del i kampen er og total nekte. Dessutten vil rullebladet bli slettet etter noen få år, så jeg ser ikke på "framtiden" som ødelagt da jeg faktisk planlegger å bruke de årene på å studere. Endret 13. mars 2009 av Warz Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hmm, ringte VPV og de sa innkallingene var på vei nå, så krysser fingrene å venter i spenning Fint om noen kunne sagt fra så når de får inkallelsen sin! Lenke til kommentar
c-c-cloud Skrevet 13. mars 2009 Del Skrevet 13. mars 2009 Hvor har du ønsket deg da? Lenke til kommentar
vestlia Skrevet 14. mars 2009 Del Skrevet 14. mars 2009 Blir nok madla og luftforsvaret for min del. Deretter har jeg jeger/oppklaringtjeneste Gleder meg som faen, endelig slutt på lekser! Skulle bare ønske jeg kom til et sted med snø så jeg kunne gå på ski, noe som er en svært liten mulighet på Madla (Stavanger)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå