goosetown Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Hei, satt og testet ut AF på mitt nye Canon 50D og Sigma 50mm/1.4, dattera mi er litt tålmodig, men det blei kjedelig og hun begynte å tulle litt med meg, resultatet er her. Dybdeskarpheten er veldig liten (for liten antagligvis), men øyet blei (tror jeg) i fokus. Kommentarer? LG Endret 9. mars 2009 av goosetown Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Fokus sitter omtrent rett på tuppen av nesen. Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Er nokk nesetippen som er i fokus så vidt jeg ser. Annet enn det synes jeg vel kanskje bildet ble litt kjedelig, føler ikke at det er noe mening med bildene, men er vel kanskje ikke det som var helt meningen heller. Lenke til kommentar
goosetown Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Meningen var å få til et intens øye (det høyre) på skygge sida av ansiktet og få litt dynamikk på den måten. Men jeg sliter litt med AF, har brukt 50D sin micro adjustment og skrudd den nå opp til maks korreksjon for Sigmaen (for å korrigere front fokus) og det ser ikke ut til å være nok. Fokuset sitter bedre på en Canon 350D jeg har, får tenke litt på den der. Her er en sort-hvit versjon: Lenke til kommentar
reef91 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Kan du ikke endre AF-punktet på kameraet da? Du kan jo sette den til å sette fokuset ute til høyre. Lenke til kommentar
goosetown Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Kan du ikke endre AF-punktet på kameraet da? Du kan jo sette den til å sette fokuset ute til høyre. Måten jeg gjør det på er å bare bruke midt punktet til AF, rette den mot høyre øye, låse fokus og så flytt kameraet for å få det rette utsnittet. Og når jeg tenker meg over så kan mye skje i den bevegelsen, både med kamera og et motiv som ikke sitter helt i ro. Men, som du sier, en bedre test (og sikrere) er å bruke en av de andre AF punktene i søkeren som treffer øyet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå