sinnaelgen Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 er det noen som vet hvordan man kan få kalkulatoren i Windows (xp) til å starte kun en gang uansett hvor mange ganger man trykker på hurtigtasten. hvilke parameter må til Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hvilken hurtigtast? Sliter du med dobbeltklikk på tastaturet, så er det vel best å kjøpe nytt tastatur. Eneste som kanskje kan funke er å lage et script som sjekker hvorvidt calc.exe allerede kjører. Men det fungerer KUN dersom hurtigtasten du snakker om er knyttet til scriptet, og ikke programmet calc.exe. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 det er ingen ting som feiler tastaturet side det er( nesten) nytt. jeg måtte kjøpe meg et som var lavt nok til at det passet til databordet (hyllen som går under selve arbeisbordet). det jeg lurte på om det fantes en udokumenter parameter til "calk. exe" som gjorde at det kun startet en gang. tastaturer ( fra Logitch) inneholder noen hurtigknapper som jeg selv kan konfigurere ved medfølgende program i tillegg så har det noen media knapper men kan du gi meg et eksempel på et slikt script som du foreslår. siden jeg aldri har forsøkt det så er det på sin plass å forklare hvordan et scrift fungerer og eller alle deljene rundt det for at det skal fungere. hvis jeg har forstått det riktig så er det en slags bat fil ( ms-dos) for windows Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Du kan ikke bruke æmm æss doss. Du må bruke vbs-filer eller lage et program selv. Men uansett - dette løser ingenting så lenge hurtigtasten er knyttet opp til calc.exe Tviler sterkt på at det er noen ekstra funksjonalitet i calc utenom det vi allerede vet. Les dette og søk på dette. Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 En mulighet er å skrive et skript i AutoIt, se og last ned fra http://www.autoitscript.com/autoit3/. Etter at du har lastet ned og installert, kan du høyreklikke på skrivebordet og velge New/AutoIt v3 Script. Høyreklikk på filen og velg edit script. Legg inn følgende kode og save. if WinExists ("Calculator") == 1 Then WinActivate ( "Calculator") Else Run('calc.exe') EndIf Hvis du nå dobbeltklikker på filen vil den enten starte kalkulator eller hvis kalkulator alt er startet så vil den vise kalkulator vinduet. Hvis du bruker norsk windows må du ev. endre "Calculator" til "Kalkulator". Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 finnes det neon kommando som for et dialogvindu ( som kalkulatoren) til bli laser fremst hvis den skulle ligge bak andre vinduer ? jeg er altså på jakt etter en oversikt på disse script kommandoene Lenke til kommentar
what_no2000 Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 finnes det neon kommando som for et dialogvindu ( som kalkulatoren) til bli laser fremst hvis den skulle ligge bak andre vinduer ? jeg er altså på jakt etter en oversikt på disse script kommandoene For AutoIt så vil WinActivate vise vinduet og plassere den fremst. Hvis du i AutoIt editoren velger en kommando, f.eks WinActivate og trykker F1 vil du få en beskrivelse av kommanoden. Dokumentasjonen du får opp ved F1 inneholder også beskrivelse av alle andre kommandoer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå