kaolla89 Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hei. Hadde egentlig tenkt meg å jobbe etter vgs, men siden denne finanskrisa har dukket opp, er jeg redd for å ikke få meg noe jobb... så har jeg lest en del om folkehøgskoler og har lyst til å begynne på en! Jeg har allerede søkt på to skoler, har tenkt å søke på fler snart. (Internetten har vært litt teit, så pc-en vil ikke laste siden der jeg sender søknadene fra >_>) Vet at søknadsfristen egentlig var 1 februar, men man kan jo fremdeles søke, og jeg har sett at mange folkehøgskoler fremdeles har plasser ledige på den folke-hogskoler.no eller hva den siden nå het... Er det vanskelig å komme inn når man søker litt sent? Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 De aller fleste fhs har vel første mann til mølla prinsippet, så har de ledige plasser, så kommer du inn. Kan også absolutt anbefale fhs på det sterkeste for alle som er fra 18-20 år. Du kommer nok til å se tilbake på det med glede. Et lite tips til, ta en som er et stykke fra der du bor, møt nye folk, og nyt livet! Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Synes det er et bortkastet år. Lenke til kommentar
SpiroAgnew Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Få deg arbeidserfaring istedet for å gå et år på lekeskole\leirskole. Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 næææsj det blir vel ikke bortkastet har tenkt å gå på kunst/design lignende linje... er noe jeg vil studere videre. så får jo erfaring derfra... pluss to studiepoeng var det vel. så skal jeg begynne å studere året etter, også kommer jeg mest sannsynlig til å få meg jobb etter at studiene er ferdig! trenger ikke noe særlig jobberfaring fra butikk eller lager eller noe sånt da tenker jeg ^^ Lenke til kommentar
Heffer Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 De som sier det er bortkastet vet lite om livet.. Greit at det kostter penger, og ikke gir noe formell utdannelse, men erfaringen man får kan ikke måles slikt. Du vil få venner for livet, og vokse som person. Mye bedre en et år på et lager eller lignende. Lenke til kommentar
Daniel Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 pluss to studiepoeng var det vel. Du får konkurransepoeng. Studiepoeng er noe helt annet. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 11. mars 2009 Del Skrevet 11. mars 2009 Folkehøgskole trenger ikke være et bortkastet år, kommer ann på hva du velger. jeg kunne gjerne tenkt meg et år på en musikkfolkehøyskole, men det kommer i veien for studiene mine. Lenke til kommentar
kaolla89 Skrevet 12. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2009 ja konkuransepoeng... xP har kommet inn på noen skoler nå.. yey xD tror jeg har bestemt meg. ^^ det er bare det at under den bli kjent uka så drar hele skolen på en sånn laaaaang fjelltur... og jeg blir gretten av fjellturer xD haha. ellers virker skolen jææævli bra!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå