Gå til innhold

Bilde fra pc ut på tv - vises, men i sort/hvitt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tipper du har glemt å sette tv-standard til PAL. orginalt står den på NTSC.

dette vil gjøre at bildet blir sort/hvitt.

alternativt har du stilt inn clone-image til å vise kun sort/hvitt.

gå inn på dual-head menyen, og videre på tv-output, tv standard, så ser du om det står NTSC eller PAL.

under tv-standard finner du Desktop tv-settings.

hvis du har sort/hvitt bilde på, står det øverst på menyen.

kanskje litt rart formulert, men håper du forsto noe av det.

Lenke til kommentar
Hvis du bruker S-VHS kabel må du velge "composite" eller "automatic" i programmet til kortet. Dette er en vanlig feil som alltid oppstår når jeg kobler pc'er til tv

Hvorfor gjør du alltid feil? :roll:

Når det blir svart/hvit og vi forutsetter at skjermkortet og dets innstillinger er i orden, er vanligvis en av disse punktene (som vanlig..) problemet:

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video).

Lenke til kommentar
Hvis du har et tv som er 50hz så har jeg opplevd at det blir svarthvitt når du tar den fra tv-outen fra skjermkortet

Ser ikke helt sammenhengen mellom oppdatering av bildet og svart/hvitt på SVHS...

Hør på Mr. D!! hvis du er 100% sikker på at instillingen på pcen er rett, ligger nok feilen på oppkobling/instilling av tven.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Hei

Hadde samme problem her for en stund siden, ingen av mine 2 radeon kort ga farger på tven med s-Video kabelen.

Gikk på Bilteam og kjøpte en s-videa/phono ledning, da fikk jeg farger. Data guruen på Elkjøp tipset meg om dette, gammle tver forstår vist ikke s-video signalet.

Lenke til kommentar

På tv'er med flere enn én scart inngang, har ofte bare en av dem støtte for S-Video. Men om du bruker Composite kabel skal ikke dette ha noe å si. Gamle tv'er har også ofte problemer med S-Video så da må man velge Composite istedenfor, det finnes overganger fra S-Video til Composite å få kjøpt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...