pelleproff Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Jeg har etter mye om og men fått skjermbilde ut på tv, men det vises kun i sort hvitt. Lyden er som den skal. Grafikkkortet mitt er et Matrox G400 Millenium. Jeg har stilt inn på "Dualhead Clone" for å få bildet ut på Tv via videospiller. Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 tipper du har glemt å sette tv-standard til PAL. orginalt står den på NTSC. dette vil gjøre at bildet blir sort/hvitt. alternativt har du stilt inn clone-image til å vise kun sort/hvitt. gå inn på dual-head menyen, og videre på tv-output, tv standard, så ser du om det står NTSC eller PAL. under tv-standard finner du Desktop tv-settings. hvis du har sort/hvitt bilde på, står det øverst på menyen. kanskje litt rart formulert, men håper du forsto noe av det. Lenke til kommentar
pelleproff Skrevet 23. april 2003 Forfatter Del Skrevet 23. april 2003 Takker for hjelpen, men jeg har sjekket begge deler - den står stilt inn på PAL, og sort/hvitt er OFF. Flere tips? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Du bruker sikkert feil kabel. Dette er et tema som blir tatt opp minst 4 ganger i uken, prøv et søk i arkivet. Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Hvis du bruker S-VHS kabel må du velge "composite" eller "automatic" i programmet til kortet. Dette er en vanlig feil som alltid oppstår når jeg kobler pc'er til tv. Zoidman Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. april 2003 Del Skrevet 23. april 2003 Hvis du bruker S-VHS kabel må du velge "composite" eller "automatic" i programmet til kortet. Dette er en vanlig feil som alltid oppstår når jeg kobler pc'er til tvHvorfor gjør du alltid feil? Når det blir svart/hvit og vi forutsetter at skjermkortet og dets innstillinger er i orden, er vanligvis en av disse punktene (som vanlig..) problemet: - Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video. - Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video). Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 24. april 2003 Del Skrevet 24. april 2003 Hvis du har et tv som er 50hz så har jeg opplevd at det blir svarthvitt når du tar den fra tv-outen fra skjermkortet Lenke til kommentar
eberland Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Hvis du har et tv som er 50hz så har jeg opplevd at det blir svarthvitt når du tar den fra tv-outen fra skjermkortet Ser ikke helt sammenhengen mellom oppdatering av bildet og svart/hvitt på SVHS... Hør på Mr. D!! hvis du er 100% sikker på at instillingen på pcen er rett, ligger nok feilen på oppkobling/instilling av tven. Lykke til Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Hei Hadde samme problem her for en stund siden, ingen av mine 2 radeon kort ga farger på tven med s-Video kabelen. Gikk på Bilteam og kjøpte en s-videa/phono ledning, da fikk jeg farger. Data guruen på Elkjøp tipset meg om dette, gammle tver forstår vist ikke s-video signalet. Lenke til kommentar
Greimund Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 På tv'er med flere enn én scart inngang, har ofte bare en av dem støtte for S-Video. Men om du bruker Composite kabel skal ikke dette ha noe å si. Gamle tv'er har også ofte problemer med S-Video så da må man velge Composite istedenfor, det finnes overganger fra S-Video til Composite å få kjøpt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå