molland Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hei Er dte noen som har ett lite tips i hvordan få lagt til en bruker i mysql delen, dette for å installere e107 cms systemet, så må jeg ha en bruker og passord. Frode Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Kjør installasjons filen, og du får beskjed om å taste inn admin passord Lenke til kommentar
molland Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Hei Jeg har kjørt alt det LAMP stuffet på serveren der.. men husker ikke helt igjen mysql delen, kan jeg "finne" igjen mysq i ubuntu for å sjekke status på den? Frode Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hva mener du? Du vil inni databasen der alt sånn stuff er lagret? Lenke til kommentar
molland Skrevet 9. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2009 Jeg vil installere cms systemet e107 og da må jeg ha adgang til mysql Se vedlagt bilde. Har root pw men er usikker på oppsettet der Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Du har satt det opp lokalt på din datamaskin ja! Du må da sette opp en database server på pc-en som kjører MySQL Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Går ut fra at du mener du har rootpassordet til mysql. Da er det ikke verre enn å logge inn i mysql og lage en bruker der. $ mysql -u root -p Enter password: xxxxxxxxx mysql> CREATE DATABASE databasenavn; mysql> USE databasenavn; mysql> GRANT ALL ON databasenavn.* TO databasebruker@localhost IDENTIFIED BY 'databasepassord'; mysql> FLUSH PRIVILEGES; mysql> quit Regner med at du skjønner at du skal bytte ut "databasenavn", "databasebruker" og "databasepassord" med det du vil bruke. Lenke til kommentar
molland Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 Da vil jeg rette en STOR TAKK til Sokkalf Det fiksa saken vett du :)Tusen takk, nå har jeg installert cms e107 på min egen ubuntu server. Frode Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Knall. Rediger gjerne førsteposten din og sett "LØST" i tittelen så folk ser at du har fått fikset det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå