joaaaa Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hei. Jeg skal redigere film med Vegas Pro 8.0. Jeg filmer med Canon FS100. Altså SDHC lagring. Vegas greier ikke å finne filmene jeg har filmet, men det funker å dra klippene inn i vegas, men da kommer det ikke lyd. Jeg vet ikke hvilken format filmene er i. Det står MPEG på logoen til klippet. Innpå egenskaper står det Filtype: Filmklipp. Uansett så tar vist nok ikke vegas denne formaten. Hva må jeg gjøre for å få det til å funke? Må jeg ha et converteingsprogram eller noe sånnt? TRENGER HJELP Takker for svar Lenke til kommentar
joaaaa Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 Ingen som kan dette? Jeg greide å lagre den klippene som MPEG-2 fromat. Og lydformat Dolby Digital. Det funker å importere klippene inn i vegas nå, men det kommer fremdeles ikke lyd. Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hei. Jeg skal redigere film med Vegas Pro 8.0. Jeg filmer med Canon FS100. Altså SDHC lagring. Vegas greier ikke å finne filmene jeg har filmet, men det funker å dra klippene inn i vegas, men da kommer det ikke lyd. Jeg vet ikke hvilken format filmene er i. Det står MPEG på logoen til klippet. Innpå egenskaper står det Filtype: Filmklipp. Uansett så tar vist nok ikke vegas denne formaten. Hva må jeg gjøre for å få det til å funke? Må jeg ha et converteingsprogram eller noe sånnt? TRENGER HJELP Takker for svar Her er i alle fall en måte å convertere: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå