eksaN Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) EDIT:Nå fungerte det plutselig. Fjerna panelGroupen. Hei, Lang versjon: Tanken er å lage en fanemeny som vet hvilken fane som er aktiv. Fane navnene (<h:commandLink value)hentes fra databasen. Jeg vet ikke på forhånd hvor mange eller hva de kalles. Når noen trykker på en fane skal en variabel i bønna settes til å indikere hvilken fane som er aktiv. Og ut fra variabelen velger jeg stil på fanene og hva som vises i visningsfelter på siden. Jeg prøver å snike inn en "parameter" til bønna. Ønsker å sette verdien til en variabel basert på hvilken Link det trykkes på. Prøvd to varianter. -Sette <h:commandLink id="det jeg vil sende med" -Sende med <f:affribute value="det jeg vil sende med" Men får ikke satt id eller value. Kort versjon; Problemet er at jeg ikke klarer å sende noe unikt for hver commandLink tilbake til bønna. <t:dataList styleClass="rekke" value="#{bønne.metodeSomReturnererEn2dArray}" var="emne"> <h:panelGroup> <h:commandLink value="#{emne[0]}" id="#{emne[0]}" /* id blir ikke satt */ actionListener="#{fisk.getTest}" styleClass="#{emne[1]}" > <f:attribute value="#{emne[0]}"/*value blir ikke satt*/ name="atributt"/> </h:commandLink> </h:panelGroup> </t:dataList> public void getTest(ActionEvent e){ setEmne(e.getComponent().getId()); } public void getTest(ActionEvent e){ setEmne(<her fant jeg attributet>); } Er dette mulig? Hva gjør jeg feil? Er det noe jeg har oversett? Eventuell annen bedre løsning? Endret 10. mars 2009 av eksaN Lenke til kommentar
eksaN Skrevet 10. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) EDIT:Nå fungerte det plutselig. Fjerna panelGroupen. Det holder å få tak i "<h:commandLink value" eller klare å gi noe jeg får taki fra bønna(gjennom f.eks. ActionEvent) samme verdi som <h:commandLink value. Anyone? Endret 10. mars 2009 av eksaN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå