Aceorkings Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Hei Jeg har lenge vært ute etter å refinansiere lånet mitt. Jeg ble anbefalt å bruke en bankmegler av flere bekjente. Jeg ble fortalt at han karen kunne skaffe mye lavere rente enn hva jeg fikk i banken selv. Selvfølgelig som alle nordmenn var jeg litt skeptisk da det hørtes for godt ut til å være sant. Men da tilbudet kom ble jeg veldig fornøyd. Jeg har et lån på 2.5 mill med 75% sikkerhet, renten jeg fikk er pt 3,95% ( flytende), i tillegg dekket han alle gebyrene ved å flytte lånet, jeg fikk også en helt ny verdivurdering som han også skaffet. Alt sammen gratis! Jeg har lest at bruk av bankmegler/ lånemegler er veldig utbredt i flere andre land. Antar at dette kommer stort i norge etterhvert også Jeg vil på det varmeste anbefale dette! Noen som har erfaringer med dette? Lenke til kommentar
KS Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det man skal være klar over er at bankmegleren får provisjon av banken som du flytter lånet dit til. På en boliglån på 1 mill snakker vi fort om 6-7 tusen kroner i provisjon. I ditt tilfelle blir det fort 15-17 tusen. Det kan være at dette er en god deal for deg og andre. Bare vær vanvittig skeptisk når den samme megleren skal få deg til å velge avdragsfrihet og investering i "spareprodukter". Sammenlign alltid rente på tilbudet mot finansportalen.no og vær på vakt mot renteøkninger fra din nye bank, som neppe har til hensikt å holde en lav rente lenge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå