-FrittMenneske Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Jeg må bare si at det er utrolig latterlig hvordan journalistene gjør alt de kan for å henge ut FrP og Siv Jensen. Da jeg våkna opp og så at dette var forsiden på Dagsavisen, ble jeg kraftig provosert. Var DET virkelig det viktigste som hadde skjedd de siste 24 timene? Noen ganger har mann bare ikke mye å skrive om.. Siv Jensen er landets største opposisjonspolitiker. Med så mange innlegg som skrives daglig på hennes facebook-side, er det klart at det er umulig å overvåke at hvert eneste innlegg ikke inneholder rasistisk innhold. Dette må man isåfall ta opp med hver enkelt facebook bruker. Finn på noe bedre, og aksepter at ikke alle i dette landet er venstrevridde, journalister! Endret 23. mars 2009 av -FrittMenneske Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Så, kan noen komme med noen eksempler på disse rasistiske innleggene? Har kun sett de som allerede er referert i førstepost. Ikke at de per definisjon egentlig er rasistiske. Lenke til kommentar
Irrelevant Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Jeg må bare si at det er utrolig latterlig hvordan journalistene gjør alt de kan for å henge ut FrP og Siv Jensen. Da jeg våkna opp og så at dette var forsiden på Dagsavisen, ble jeg kraftig provosert. Var DET virkelig det viktigste som hadde skjedd de siste 24 timene? Noen ganger har mann bare ikke mye å skrive om.. Dagsavisen er ei moderat sosialistblekke. Dersom du er ute etter borgerlige blekker kan VG eller Dagbladet være noe for deg. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Så, kan noen komme med noen eksempler på disse rasistiske innleggene? Har kun sett de som allerede er referert i førstepost. Ikke at de per definisjon egentlig er rasistiske. Det er samme mekanismene som ligger bak dagens xenofobi som ligger bak mer klassisk rasisme. Det er forestillinger om at "de andre" tar over samfunnet, sniker seg rundt og voldtar og stjeler og har konkrete planer om verdensherredømme og det er ikke måte på. Det er kanskje mer korrekt å omtale det som xenofobi enn rasisme. Man slipper i hvert fall at xenofober med nyvunnen sans for semantikk avsporer debatten ved å klage over at de ikke rasister "per definisjon". Diskusjonsforumet på siden til Siv Jensen flommer over av velkjente "muslimene tar over landet!!!1!1111oneone!" innlegg og copy-paste-vegger av tekst som man ser at xenofobene spyr ut i alle diskusjonsforum og kommentarfelt. Det viser i hvert fall hva slags folk FrP har klart å lokke til seg med den siste tidens rabiate islamutspill. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Dersom du er ute etter borgerlige blekker kan VG eller Dagbladet være noe for deg. Huh? De er da begge langt ute på venstresiden, spesielt Dagbladet. Selv Aftenposten som engang var en borgerlig avis har beveget seg over på venstresiden med en politisk redaktør fra Arbeiderbladet.. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Diskusjonsforumet på siden til Siv Jensen flommer over av velkjente "muslimene tar over landet!!!1!1111oneone!" innlegg og copy-paste-vegger av tekst som man ser at xenofobene spyr ut i alle diskusjonsforum og kommentarfelt. Det viser i hvert fall hva slags folk FrP har klart å lokke til seg med den siste tidens rabiate islamutspill. Det viser også at folket er i opprør. Enn om uttalelsene til enkelt individer er på kanten er mulig ikke deres intensjon likeså. Jeg vet ikke hva intensjonen til forskjellige brukere på siden er, ei heller på forumet. Jeg føler at semantikken ikke er så interessant. Det er ofte så enkelt at , enten så er man rasist eller så er man det ikke, tross for at det finnes definisjoner også der. Om man står for det og tør å si det offentlig er en annen sak. Det er heller ikke noen nytt at terskelen er lavere på debatt fora. Ta innleggene med en klype salt. Antirasistisk Senter jobber for å finne rasisme, da finner du også den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå