Gå til innhold

Innvandrere hetses på Siv Jensens Facebook - Et ønske om fri debatt, eller skjult rasisme?

Hrodebert

Anbefalte innlegg

Nå er da ikke Siv noen redaktør.

Hun har valgt å opprette den siden sin, og å bruke den i valgkampøyemed, da har hun selvsagt også ansvaret for den. Semantikk kan vi diskutere i språkforumet.

Stemmer det, men jeg klarer ikke se noe galt med det.

Så hva er problemet her?

Ring SS rasisme og be de ta saken?

De kan jo terrorisere henne via tlf til hun stenger ned siden? :whistle:

For jeg tror jo selv de klarer se at de ikke kommer noen vei med å feks anmelde dette som rasisme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det vil de selvsagt ikke, men det er ikke slik at "dette faller ikke inn under straffeloven" er det samme som "dette bør stå her". Det kan godt være upassende uten å være ulovlig.

SOS Rasisme vil jeg helst slippe å ha noe med å gjøre, da jeg ser dem som omtrent like hensiktsmessige for norske antirasister som norgespatriotene er for norske innvandringsmotstandere.

Lenke til kommentar
Nei, det vil de selvsagt ikke, men det er ikke slik at "dette faller ikke inn under straffeloven" er det samme som "dette bør stå her". Det kan godt være upassende uten å være ulovlig.

SOS Rasisme vil jeg helst slippe å ha noe med å gjøre, da jeg ser dem som omtrent like hensiktsmessige for norske antirasister som norgespatriotene er for norske innvandringsmotstandere.

Det er sant, men det er da ingen som har sagt "dette bør stå her"?

Jeg kan se flere grunner til å la det bli stående, for det første er den billedlige fremstillingen mht iberiasneglen godt, for det viser oss hva som skjer om vi bare lukker øynene og stikker hodet i sanden å lar islam få fotfeste i det offentlige norge.

Vi må sette foten ned og være harde mot de som ønsker dra samfunnet i en mer religiøs retning.

Ellers deler jeg fullt ut dine synspunkter på norgespatriotene og SS rasisme, begge er rasistiske grupperinger.

Lenke til kommentar
Ellers deler jeg fullt ut dine synspunkter på norgespatriotene og SS rasisme, begge er rasistiske grupperinger.

Det sa jeg ikke, og det er ikke sant. SOS rasisme er på ingen måter en rasistisk gruppering, dog en som ikke bruker de beste virkemidlene.

Lenke til kommentar

Det sa jeg ikke, og det er ikke sant. SOS rasisme er på ingen måter en rasistisk gruppering, dog en som ikke bruker de beste virkemidlene.

SS Rasisme er en rasistisk organisasjon, deres definasjon på rasisme er noe som en hvit utfører mot en sort, eller en muslim.

Andre veien er ikke rasisme el verdt bekjempe.

I mine øyne er de verre enn norgespatriotene, som jeg også ser på som en rasistisk organisasjon, bare at de ikke er like klar i sin tale som SS Rasisme.

Lenke til kommentar
Det er bare tull. Du må gjerne vise meg hvor SOS rasisme forfekter et slikt syn, f.eks gjennom uttalelser, vedtekter, etc.

Du kan starte med å lese deres vedtekter, de er ikke en antirasistsik org, men har en politisk agenda.

De kalles vel også Tjen folket?

Lenke til kommentar
Har nå vært gjennom vedtektene. Neste gang du henviser meg til en kilde ber jeg om at du ikke kaster bort tiden min, for ingenting der underbygger dine påstander. Snarere tvert imot.

Mhm, og hva er SS Rasismes definisjon på rasisme?

Du kan jo fortelle meg hva du sikter til. Jeg fant ingen "ved rasisme menes her" paragraf i vedtektene deres.

Lenke til kommentar
Har nå vært gjennom vedtektene. Neste gang du henviser meg til en kilde ber jeg om at du ikke kaster bort tiden min, for ingenting der underbygger dine påstander. Snarere tvert imot.

Mhm, og hva er SS Rasismes definisjon på rasisme?

Du kan jo fortelle meg hva du sikter til. Jeg fant ingen "ved rasisme menes her" paragraf i vedtektene deres.

Mhm, så hvordan kan du da fastslå at de snarert tvert imot står for det motsatte av det jeg påstår?

Hvem skal SS Rasisme kjempe for?

Lenke til kommentar

Til tross for at dette ikke var ment som en diskusjon rundt SOS-Rasisme, vil jeg likevel trekke frem noen sitater fra deres såkalte prinsippprogram.

I SOS Rasismes prinsippprogram står det bandt annen følgende:

Enhver har krav på de samme rettigheter, friheter og plikter, uavhengig av hudfarge, nasjonal, etnisk og kulturell bakgrunn, kjønn, seksuell legning, språk og livssyn.
SOS Rasisme ønsker et samfunn som viser respekt overfor individers ulikhet. Et samfunn der mangfold er en verdsatt og naturlig del.

Les resten av prinsippprogrammet her.

Er det ikke da en skjærende dobbelmoral fra deres side når de vil stoppe politiske motstandere? De vil stoppe "et samfunn som viser respekt overfor individers ulikhet" og et samfunn der "enhver har krav på de samme rettigheter", er ikke dette smule dobbeltmoralistisk? Hvor er respekten og toleransen i denne sammenheng?

Nok off-topic nå gutter.

Lenke til kommentar
Er det ikke du som er ekspert på vedtektene deres da? Har du lest vedtektenes §1.1 og 1.2, kanskje med spesielt trykk på §1.2 siste punktum?

Jeg har lest de ja, og jeg har også merket meg SS Rasismes praksis.

Jeg undrer feks på hva de mener med en "ikke rasistisk innvandringspolitikk"?

Har SS Rasisme noen som helst gang tatt tak i mørkhudedes rasisme mot hvite? mørkhudedes rasisme mot hverandre? muslimers rasisme mot ikke muslimer(Både mørke og hvite)?

Nei, de arbeider mot det de anser for rasisme, det hvite utfører mot mørkhudede.

Lenke til kommentar

Det verste med SOS-rasisme er ikke den skjærende dobbeltmoralen deres, eller alle løgnene deres. Det største problemet er at de kaller seg SOS-rasisme og får mange barn og lite oppdaterte voksne til å tro at de er en seriøs organisasjon. Det er lettere med Norgespatriotene, fordi navnet deres kamuflerer ingenting.

De burde heller omdøpes "kommunistiske rasismeforkjempere" eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Når det gjelder Siv Jensens facebook har jeg selvsagt ikke lest alt som står der, men sammenligninger mellom innvandrere og skadedyr f.eks ville jeg karakterisere som rasistisk.

Kan du vise til et slikt innlegg som ikke har blitt slettet?

Nei, men jeg har heller aldri hevdet at de ikke er blit slettet. Jeg har påpekt Jensen og FrPs ansvar. Dersom det er blitt slettet slike innlegg er det selvsagt positivt.

Lenke til kommentar
Når det gjelder Siv Jensens facebook har jeg selvsagt ikke lest alt som står der, men sammenligninger mellom innvandrere og skadedyr f.eks ville jeg karakterisere som rasistisk.

Kan du vise til et slikt innlegg som ikke har blitt slettet?

Nei, men jeg har heller aldri hevdet at de ikke er blit slettet. Jeg har påpekt Jensen og FrPs ansvar. Dersom det er blitt slettet slike innlegg er det selvsagt positivt.

Jeg klarer ikke å tolke det du har skrevet ovenfor på noen annen måte enn at du mener det er slikt innhold der og jfr. debatten før har dette ikke blitt slettet.

Om om du har blitt misforstått her, hva er det egentlig du klager på når det gjelder sidene til Siv?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...