robertaas Skrevet 16. mars 2009 Del Skrevet 16. mars 2009 (endret) http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=567410 96,2% av de som søkte asyl i 2008 kunne ikke identifisere seg. Og Norge klarte kun å returnere de de fant allerede hadde en asylsøknad i et annet Eu-land. I praksis er det bare å reise til Norge, kaste papirene og så er man garantert opphold. De fleste i Norge, untatt en liten elite sosialister med mye makt, kjønner at dette er helt uholdbart og må endres. Om noen sier det på Faceboksiden til Siv så fremstilles det altså som om siden inneholder rasisme og hets. Endret 16. mars 2009 av robertaas Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 16. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2009 Hvis det er rasisme, så kan det ikke være mye skjult..siden det er offentlig mener jeg. De handler mer om retorikken . Altså det man uttaler. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Noen skrev noe slemt til meg i en annen tråd. Derfor saksøker jeg nå hele diskusjon.no for ærekrenkelse. Eieren av diskusjon.no er personlig ansvarlig for hver eneste lille tegn som skribles ned her. Amen! Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Noen skrev noe slemt til meg i en annen tråd. Derfor saksøker jeg nå hele diskusjon.no for ærekrenkelse. Eieren av diskusjon.no er personlig ansvarlig for hver eneste lille tegn som skribles ned her. Amen! Eh, diskusjon.no HAR et redaksjonelt ansvar for det som skrives her. De har også et ansvar for å fjerne ting i strid med norsk lov, som f.eks injurierende utsagn. Så ja... hva du vil frem til er litt difust, for du virker ironisk... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Hvis jeg føler meg støtt for at noen sa noe slemt til meg så har diskusjon.no skylden? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Nei, hvis du blir injuriert på en måte som bryter norsk lov har diskusjon.no et redaksjonelt ansvar. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Hold dere til temaet i tråden. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Privat småprat skal skje andre steder. Endret 21. mars 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Nei, hvis du blir injuriert på en måte som bryter norsk lov har diskusjon.no et redaksjonelt ansvar. Jeg snakker ikke om lovbrudd. Jeg snakker generelt. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Nei, hvis du blir injuriert på en måte som bryter norsk lov har diskusjon.no et redaksjonelt ansvar. Jeg snakker ikke om lovbrudd. Jeg snakker generelt. Og generelt har diskusjon.no et redaksjonelt ansvar for det som skrives på sidene deres. De kan selvsagt ikke kontrollere alt som blir postet, men de har et ansvar for å fjerne det som er upassende. Dette kan sikkert dotten utfylle dersom du kontakter han. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Eh, diskusjon.no HAR et redaksjonelt ansvar for det som skrives her. De har også et ansvar for å fjerne ting i strid med norsk lov, som f.eks injurierende utsagn. Tilbake til tema kan jeg ikke se at ett eneste av eksemplene som har vært hentet fra facebooksidene til Siv Jensen har vært i nærhet av å være rasistiske eller bryte norsk lov. Derimot er det enkelte miljøer som stempler som rasist enhver som kritiserer politikken som har vært ført for integrering og innvandring i Norge. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Norsk lov og rettspraksis er relativt streng når det gjelder straffelovens §135a og dennes anvendelse, så det er vel lite sannsynelig at noe som er publisert der er ulovlig. Det meste av rasistiske utspill er lovlige i Norge, sånn rent praktisk. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Norsk lov og rettspraksis er relativt streng når det gjelder straffelovens §135a og dennes anvendelse, så det er vel lite sannsynelig at noe som er publisert der er ulovlig. Det meste av rasistiske utspill er lovlige i Norge, sånn rent praktisk. Mhm, kan du gjøre meg den tjenesten å peke på ett rasistisk innlegg? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Norsk lov og rettspraksis er relativt streng når det gjelder straffelovens §135a og dennes anvendelse, så det er vel lite sannsynelig at noe som er publisert der er ulovlig. Det meste av rasistiske utspill er lovlige i Norge, sånn rent praktisk. Mhm, kan du gjøre meg den tjenesten å peke på ett rasistisk innlegg? Her? På Siv Jensens facebook? Hva i mitt innlegg om anvendelse av §135a fikk deg til å be om det? Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Norsk lov og rettspraksis er relativt streng når det gjelder straffelovens §135a og dennes anvendelse, så det er vel lite sannsynelig at noe som er publisert der er ulovlig. Det meste av rasistiske utspill er lovlige i Norge, sånn rent praktisk. Mhm, kan du gjøre meg den tjenesten å peke på ett rasistisk innlegg? Her? På Siv Jensens facebook? Hva i mitt innlegg om anvendelse av §135a fikk deg til å be om det? På Siv Jensens Facebook... Fordi jeg får en dårlig følelse av din anvendelse av §135a. Derfor ber jeg deg understreke og påpeke innlegg du evt finner rasistiske. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hva er det du er uenig i med min anvendelse av 135a? Den er da helt samsvarende med den linja høyesterett har lagt seg på, bl.a i Kjuus-, Boot Boys-, og Tore Tvedt-dommene. Når det gjelder Siv Jensens facebook har jeg selvsagt ikke lest alt som står der, men sammenligninger mellom innvandrere og skadedyr f.eks ville jeg karakterisere som rasistisk. Slike sammenligninger vil da etter mitt syn ikke være straffbare, selvsagt, men de er vitterlige ikke beundringsverdige heller. Oppklarte det litt? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Slike utsagn har aldri kommet fra Siv Jensen. Skal hun og FrP da holdes ansvarlig for dette? Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Hva er det du er uenig i med min anvendelse av 135a? Den er da helt samsvarende med den linja høyesterett har lagt seg på, bl.a i Kjuus-, Boot Boys-, og Tore Tvedt-dommene. Når det gjelder Siv Jensens facebook har jeg selvsagt ikke lest alt som står der, men sammenligninger mellom innvandrere og skadedyr f.eks ville jeg karakterisere som rasistisk. Slike sammenligninger vil da etter mitt syn ikke være straffbare, selvsagt, men de er vitterlige ikke beundringsverdige heller. Oppklarte det litt? Mmm, bedre enn diffuse rasismebeskyldninger ja.. Men jeg er ikke enig i at noe av dette er rasisme da.. Jeg ser på skadedyrbekjemping og islambekjemping som det samme, begge deler må bekjempes i ett moderne samfunn og begge deler vokser over hodene våre og blir til slutt umulige gjøre noe med om vi ikke er føre var og bedriver forebyggendearbeid. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Slike utsagn har aldri kommet fra Siv Jensen. Skal hun og FrP da holdes ansvarlig for dette? Jeg har gått gjennom dette med redaksjonelt ansvar flere ganger i tråden. Siv har ansvar for å holde upassende ting unna sider som drives i hennes regi. Akkurat som diskusjon.no har ansvar for å moderere sine sider, og dagbladet.no har ansvar for å moderere sine. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Nå er da ikke Siv noen redaktør. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Nå er da ikke Siv noen redaktør. Hun har valgt å opprette den siden sin, og å bruke den i valgkampøyemed, da har hun selvsagt også ansvaret for den. Semantikk kan vi diskutere i språkforumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå