Gå til innhold

Innvandrere hetses på Siv Jensens Facebook - Et ønske om fri debatt, eller skjult rasisme?

Hrodebert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva innebærer det? Er det humant å sende alle som er mistenkt for å være kriminelle tilbake?

Har de for eksempel kastet id-papirer som de må ha hatt for å komme til Norge så bør de avvises på dagen og sendes tilbake den veien de kom. Det bør man også gjøre med alle som har vært innom andre trygge land før de kommer til Norge.

Dette er humant fordi man da kan bruke ressurser på de flyktningene som trenge det mest og ikke på de som prøver å jukse seg inn i Norge. Naive siaialister glemmer at når man slipper en køsniker inn i Norge så rykker ærlige kvoteflyktninger bakover i køen. Og når man belønner folk for juks og svindel kan jeg ikke tro sannsynligheten er stor for at de skal bidra positivt til Norge, og nettopp det blir jo også bekreftet av all statistikk.

Lenke til kommentar

Humant er å prioritere ærlige mennesker som har et reelt behov.

Inhumant og dumt er det å prioritere svindler og kriminelle på bekostning av ærlige mennesker.

Norske sosialister er desverre inhumane og dumme.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Du forstår tydeligvis ikke hva det vil si å være human

Det å skyve humanisme foran seg i dette spørsmålet er lite redelig. Det handler ikke om å være inhuman, men om å faktisk se konsekvensene og problemstillingene når de oppstår. Det hjelper ikke å dytte problemene under teppet og late som man ikke ser de. Et godt eksempel på dette er Rosengård i Svergie.

Lenke til kommentar
Hvis utgangspunktet for debatten er medmenneskelighet istedenfor fremmedfrykt vil debatten bli bedre. Det er min påstand.

Kan du forklare hvordan dagens politikk med å prioritere svindlere og kriminelle på bekostning av ærlige flyktninger er "medmenneskelig"?

Lenke til kommentar
Hvis utgangspunktet for debatten er medmenneskelighet istedenfor fremmedfrykt vil debatten bli bedre. Det er min påstand.

Kan du forklare hvordan dagens politikk med å prioritere svindlere og kriminelle på bekostning av ærlige flyktninger er "medmenneskelig"?

Fordi, enten man er seriemorder eller paven selv så er man like mye verdt og skal behandles deretter. Det er dette som er humant. Du kan godt få argumentere for at det ikke er lurt å ta inn innvandrere og hele det toget der, men når du sender noen tilbake til død, forfølgelse eller sult på grunnlag av at de mangler noen papirer, da er ikke det en human avgjørelse.

Lenke til kommentar
Fordi, enten man er seriemorder eller paven selv så er man like mye verdt og skal behandles deretter. Det er dette som er humant. Du kan godt få argumentere for at det ikke er lurt å ta inn innvandrere og hele det toget der, men når du sender noen tilbake til død, forfølgelse eller sult på grunnlag av at de mangler noen papirer, da er ikke det en human avgjørelse.

Auau, der var det mange avsporinger som vanlig:

-Jeg snakket ikke her om de livnærte seg som pave eller seriemorder før de rømte landet sitt, men om de prøver å svindle seg inn i Norge.

-Det jeg argumenterer mot er ikke at disse skal få samme behandling som andre flytninger, men at de idag faktisk får bedre behandling.

-Jeg har ikke i det hele tatt sagt vi ikke skal ta inn noen innvandrere, men det er jo et vanlig sleivspark å komme med om man ikke har argumenter.

-Disse personene mangler ikke "tilfeldigvis" noen papirer, de har kvittet seg med dem for å øke sannsynligheten for å få bli i Norge. Man kommer seg ikke på fly til Norge uten ID-papirer.

-Om å unngå død og forfølgelse var målet hadde det holdt å dra til det første trygge landet man kommer til og søke asyl der, slik som reglene sier. Siden de bruker ekstra ressurser for å komme seg helt til Norge må de altså ha en annen agenda.

Kan du prøve å svare en gang til, og svare på det jeg faktisk spør om? Og nei, jeg har ingen tro på at du vil klare å gi et godt svar, men du vil sikkert klare å komme opp med enda flere avsporinger og uriktige påstander.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Poenget mitt er at du ikke kan vite om de faktisk har mistet papirene sine eller ikke, hvordan skal du avgjøre hvem som rett og slett har vært uheldige og hvem som er svindlere og kriminelle?

Skal alle uten papirer bli sendt tilbake, så blir det urettferdig for de som har vært så uheldig at de fikk alle papirene sine fratatt ved en eller annen grenseovergang eller noe lignende på veien hit.

Vi kan ikke vite om de har masse penger og bare drar til Norge for moro skyld, men er vi sikre på det. Ja da skal jeg si meg enige med deg, at de kan få både en ørefik og beskjed om å snu i døra. Men da skal man være sikker!

Endret av Mirzá_Rezá_Kirmán
Lenke til kommentar
Poenget mitt er at du ikke kan vite om de faktisk har mistet papirene sine eller ikke, hvordan skal du avgjøre hvem som rett og slett har vært uheldige og hvem som er svindlere og kriminelle?
Ikke? 95% av de som søker asyl på Gardermoen har altså vært "uheldige" og mistet papirene sine mellom da de gikk på flyet og til de kommer til grensekontrollen? Hvor tror du prosenten ligger for vanlige reisende? :rofl:
Skal alle uten papirer bli sendt tilbake, så blir det urettferdig for de som har vært så uheldig at de fikk alle papirene sine fratatt ved en eller annen grenseovergang eller noe lignende på veien hit.
Hvis beskrivelsen din stemmer så kommer de seg i alle fall ikke med fly til Norge. Selvsagt bør vi straks avvise alle som a) har vært innom andre trygge land først b) dukker opp uten papirer de ikke ville klart å reise uten
Vi kan ikke vite om de har masse penger og bare drar til Norge for moro skyld, men er vi sikre på det. Ja da skal jeg si meg enige med deg, at de kan få både en ørefik og beskjed om å snu i døra. Men da skal man være sikker!
Det første vi trenger å vite om noen som vil søke asyl i Norge er om de følger reglene. Om de går ut av et fly uten papirer så trenger vi ikke lure på det lengere.
Lenke til kommentar
Jeg mener nå ikke at mangel på papirer god nok grunn til å avvise noen. Det er en sterk indikasjon på at det er ugler i mosen, men ikke noe bevis.
Jeg er overbevist om at om man la om reglene til å avvise de som er "uheldige" og mister papirene sine mellom fly og grensekontroll så vil langt færre være så "uheldige". :whistle:
Lenke til kommentar
Jeg mener nå ikke at mangel på papirer god nok grunn til å avvise noen. Det er en sterk indikasjon på at det er ugler i mosen, men ikke noe bevis.
Jeg er overbevist om at om man la om reglene til å avvise de som er "uheldige" og mister papirene sine mellom fly og grensekontroll så vil langt færre være så "uheldige". :whistle:

Men hva med de som da ikke har papirer, som har mistet de eller fått de fratatt?

Hvorvidt det er den tankegange som har ført til "innvandrer problemet" vi har, kan man jo spørre seg om. Vi kunne gjort mange andre ting for å forhindre det. Som f.eks la være å gi de vepsebol som de kan gjemme seg i. Og noen problemer vil det alltid oppstå ved stor innvandring, og jeg tror ikke det er kronisk og det vil debbe mer og mer av med tiden. Dog er det skremmende og se får seg at vi i fremtiden kanskje får getthoer som i USA istedenfor at de blir integrert skikkelig. Ansvaret ligger på oss, at vi tilpasser oss og legger tilrette for at også de kan tilpasse seg, uten frykt for å miste kontakten med hjemkulturen sin.

Et spørsmål jeg har, er det slik at de har reist med fly helt til Norge med papirer og "mistet" de etter at de har gått av flyet i Norge? Isåfall er det jo mye som kan gjøres i den tankerettningen deres med de som kommer luftveien.

Lenke til kommentar
Men hva med de som da ikke har papirer, som har mistet de eller fått de fratatt?
Hadde de ikke papirer hadde de ikke kommet seg på flyet og det er lite sannsynlig at noen offisielle instanser har fratatt dem papirene mellom boarding av flyet og grensekontrollen der flyet lander.

Da er det to muligheter igjen:

a) 95% er uheldige og mister papirene på noen få meters vei.

b) De kvitter seg med papirene med overlegg fordi det sikrer dem opphold i Norge.

Hvorvidt det er den tankegange som har ført til "innvandrer problemet" vi har, kan man jo spørre seg om. Vi kunne gjort mange andre ting for å forhindre det.
Få vil argumentere mot at å belønne svindel fører til enda mere svindel.
Som f.eks la være å gi de vepsebol som de kan gjemme seg i. Og noen problemer vil det alltid oppstå ved stor innvandring, og jeg tror ikke det er kronisk og det vil debbe mer og mer av med tiden. Dog er det skremmende og se får seg at vi i fremtiden kanskje får getthoer som i USA istedenfor at de blir integrert skikkelig. Ansvaret ligger på oss, at vi tilpasser oss og legger tilrette for at også de kan tilpasse seg, uten frykt for å miste kontakten med hjemkulturen sin.
Nei nei nei, de valgte å komme hit og da må vi sette krav til dem. Det er på dem selv at ansvaret for integrasjon og opplæring i norsk ligger, men vi kan selvsagt hjelpe.
Et spørsmål jeg har, er det slik at de har reist med fly helt til Norge med papirer og "mistet" de etter at de har gått av flyet i Norge? Isåfall er det jo mye som kan gjøres i den tankerettningen deres med de som kommer luftveien.
Det er utrolig enkelt, vi belønner svindel idag og når vi slutter å belønne svindel så vil problemet løse seg av seg selv.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...