Senitel Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 128MB DDR minne og 128-bits buss 350MHz RAMDAC 400MHz minnefrekvens 175MHz kjernefrekvens hva er : kjernefrekvens Minnefrekvens Ramdac ??? takk... Senitel Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 Quote: On 2002-01-20 20:19, Senitel skrev:128MB DDR minne og 128-bits buss 350MHz RAMDAC 400MHz minnefrekvens 175MHz kjernefrekvens hva er : kjernefrekvens Minnefrekvens Ramdac???takk...Senitel Hmmm... 128MB DDR minne og 128-bits buss = 128MB er den mengden av minne som er på skjermkortet. 128bit er bredde eller kapasiteten til minne. MHz er hvor fort minne jobber. DDR betyr at minne jobbber på stigende og synkende frekvens eller på begge sider av sinus kurven. Difor omtales det som et 400MHz minne, 200MHzx2. 350MHz RAMDAC = Random Access Memmory Digital Analog Converter. Gør signalet om fra digitalt til analog som tregns til analoge skjermer. Digitale skjermer trenger ikke RAMDAC. 400(200)MHz minnefrekvens = Minne jobber på en 200MHz fekvens, en frekvens er ikke lingjær, men går i svingninger som tilsier 200 svingninger i sekundet. 175MHz kjernefrekvens, på samme måte som minne har kjernen er arbeids hastighet denne hastighetn er heller ikke lingjær, men går i svingninger på 175 svingninger i sekundet. Er ikke sikkert du ble noe klokere av dette, men tror jeg har fått det er rett. Om jeg skulle ta feil håper jeg noen kan korigere meg :smile: PÅ forhand TAKK. _________________ Pål Kallevåg ----------------- Hardware.no ----------------- EpoxAMDTaiSolPapstCrucialApacerIbmMaxtor [ Denne Melding var redigert av: pkalle på 2002-01-20 20:33 ] Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 20. januar 2002 Del Skrevet 20. januar 2002 RAMDAC: Random Access Memory Digital to Analog Converter. Hastigheita seier noko om kor mykje signal som kan konverterast frå digital til analog. Ved høgare tal kan du ha høgare oppløysing på skjermen. Kjernefrekvens: På same måte som du har prosessor og minne i ein pc, så har grafikkortet sin eigen prosessor, som blir kalla kjerne. Frekvensen vil seie kor raskt den arbeider, på same måte som ein Pentium jobbar på 1GHz Minnefrekvens: minnet på grafikkortet fungerer på same måte som minnet i PC-en, den lagrar data som kjernen skal arbeide med. Frekvensen seier noko om kor fort den kan motta og levere data. Høgare tal er betre. Minnefrekvensen er ofte høgare enn kjernefrekvensen for å sikre at kjernen ikkje må vente for lang tid på data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå