Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp med å fjerne internett explorer!?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker ikke Internett explorer, så jeg har lyst til å fjerne dette programmet fra pc'n min. Jeg finner ikke der det står "avinstaler", og når jeg prøver å slette det får jeg melding om at jeg må ha tillatelse. Er det noen som kunne hjulpet meg å fjerne dette programmet?

Kjører vista home premium på stasjoner pc.

takk for svar;P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...
Skal mene det ikke går ann å slette i windows, Correct me if Im wrong :)

Men i Windows 7 skal jeg mene det skal være støttet for det :)

du får desverre ikke fjernet IE fra maskinen nei. Windows bruke IE som en standar nettlers til forskjellige programmer. så den må du nokk bare ha der.

Men som "SaitekQ" sier , det går an å fjerne den i Windows 7. for har kan du sette Feks Firefox som en standar nettleser til alt.

Lenke til kommentar
Skal mene det ikke går ann å slette i windows, Correct me if Im wrong :)

Men i Windows 7 skal jeg mene det skal være støttet for det :)

du får desverre ikke fjernet IE fra maskinen nei. Windows bruke IE som en standar nettlers til forskjellige programmer. så den må du nokk bare ha der.

Men som "SaitekQ" sier , det går an å fjerne den i Windows 7. for har kan du sette Feks Firefox som en standar nettleser til alt.

Du får nok ikke fjernet den helt, men du kan deaktivere den. Du må uansett rote den frem hvis du er avhengig av nettsider som bruker MS' ActiveX though

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Nå vet jeg ikke hvorvidt denne løsningen faktisk fjerner IE da jeg trenger det selv til enkelte nettjenester, men kan gjøre et forsøk.

Windows Xp

Start -> Kontrollpanel -> Legg til eller fjern programmer -> helt til venstre står det "Legg til/fjern Windows komponenter" -> fjern haken ved "Internett Explorer" og trykk neste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...